philiprobz Postat Septembrie 5, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2012 nu inteleg la ce te referi cand spui varful fix din papusa mobila . daca te referi la vreun con morse fie el coada de burghiu sau altceva acesta ar trebui sa iasa singur cand retragi la maxim pinola in papusa mobila . pinola la randul ei poate fi scoasa din papusa atunci cand desfiletezi complet surubul ei din interior care e actionat de manivela respectiva . Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 Eu am montat un motor trifazat de 0,75kw si un convertizor de fregventa . Asa am rezolvat viteza pentru filetat , viteza lui constructiva cea mai mica nu e buna la filetat. Am facut un suport nou pentru cutite cu schimbare rapida . Desfileteaza coplet pinola de la papusa mobila si cu un dorn scoti varful de centrare . Daca varful de centrare nu iese cand retragi la maxim pinola insemna ca axul filetat e prea scurt , axul e M6 deci poate fi usor schimbat Link spre comentariu
Vizitator szmeu Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 maryo61 are dreptate, axul filetat pare cam scurt si nu cred ca ajunge sa impinga conul morse cand retrag pinola, conul am sa-l scot ori cu un dorn cum mi-a sugerat maryo ori cu niste pene si va trebui sa inlocuiesc si axul filetat cu unul mai lung sa functioneze asa cum se cuvine. Imi surade idea cu motor trifazat si convertizor stiu ca e una din cele mai bune metode, ar mai fi si varianta cu fulie intermediara suplimentara, sa vedem care va fi mai la indemana.Va multumesc de raspunsuri! Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Filetul de la papusa mobila este pe stanga, trebuie sa-l faci la un atelier. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 ...va trebui sa inlocuiesc si axul filetat cu unul mai lung sa functioneze asa cum se cuvine...Nu trebuie sa inlocuiesti spindelul. Poti da o gaura centrata si calibrata (cu un alezor) si sa infigi un stift in doua trepte, care sa intre cu strangere in gaura si sa permita surubului sa iasa liber din piulita pinolei. Link spre comentariu
philiprobz Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Am facut un suport nou pentru cutite cu schimbare rapida . ceva poze indraznesc sa cer si cateva indrumari . pt mine e foarte incomod actualul sistem port cutit si nu ma multumeste deloc. Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 Filetul la papusa mobila e normal la strungul de care nvorbim nu e nici o problema ,pentru port scula trebuie sa faci un compromis , distanta intre batiu si axul strungului find mica port scula originala e numai pe jumatate adica baza cutitului se sprijina direct pe sania pentru strunjit conic , eu am renuntat la aceasta sanie si o montez numai cand am de strunjit conic , in rest folosesc port scula facuta de mine cu schimbare rapida . Am sa revin cu poze . Eu lucrez mult inox si cu adaptarile pe care le am pe strung se comporta foarte bine (conditie esentiala cutite corect ascutite sau mai bine cutite cu pastile de carbura detasabile ) Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Revin cu o poza a suportului port cutit Link spre comentariu
philiprobz Postat Septembrie 20, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2012 3.surubul de avans longitudunal (M20x1) sa uzat in zona de lucru si a fost inlocuit cu surub trapez TR12x3in manual surubul e trecut 18x1 iar din masuratoare mi-a iesit valoarea din manual. va trebui sa-mi confectionez o noua piulita pt surubul conducator si tr sa stiu ce tarod sa-mi cumpar. deasemeni si o filiera imi va face trebuinta pt a indrepta filetul intr-o zona unde a fost atins pe 3-4 spire . Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 21, 2012 Partajează Postat Septembrie 21, 2012 Eu am corectat filetul am refacut piulta si a tinut un an , acum am renuntat la surubul original si am motat un surub trapes TR12x3 . E posibil sa fie m18x1 nu mai stiu sunt cateva luni de cand am inlocuit surubul. Link spre comentariu
Vizitator szmeu Postat Septembrie 22, 2012 Partajează Postat Septembrie 22, 2012 Am mai avut si eu timp sa ma ocup putin de strung, am reusit sa-l desfac bucati totul pare in ordine si se curata frumos, o problema care ma ingrijoreaza si care trebuie neaparat sa o remediez pe cand incepe operatia de reasamblare este schimbarea curelelor care sunt praf, una dintre ele abia se mai tine in cateva fire, asa ca va rog pe cei care stiti sa imi spuneti unde as gasi celei 2 curele potrivite si le-as putea cumpara cu livrare prin posta, curier (am cautat pe net dar inca n-am dat de o sursa buna):V-belt 8X375V-belt 8X425Va multumesc!Ps. imi place port cutitul lui maryo si eu visez la asa ceva cand voi mai da de bani. Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 23, 2012 Partajează Postat Septembrie 23, 2012 Portcutitul e facut de mine nu a costat nimic doar munca si material (am si o freza tot de mici dimensiuni scuze calitatea pozei e ...) Link spre comentariu
philiprobz Postat Septembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2012 Nu mi-a fost aminte sa caut curele asa scurte si probabil ca sunt mai greu de gasit. am avut mai multe cureluse de pe la sistemele servo de la autoturismele pe care le-am avut . asa cum se vede din foto am azezat strungul la marginea bancului si am prelungit sistemul de prindere a blocului de fulii. intre timp am terminat si intinzatorul cu dimesiunile originale si l-am montat tot printr-o platbanda prelungitoare si sunt foarte multumit. am avut ceva fonta la indemana dintr-o masina de cusut si am facut la blocul de fulii lagare cu simt de raspundere cu bucse de fonta . apropo de masinile de cusut stricate astea sunt sunt mine de aur pt noi , au tot soiul de lagare si axuri din otel si fonta , o gramada de suruburi de calitate . am un prieten la un centru de fier vechi la doi pasi de mine si il vizitez constant dupa chilipiruri din astea . Bun, acum ce ma doare pe mine. Modulul rotitei dintate z 75 pe care o am cu un diametru de 72 mm din calculele mele a reiesit modulul 1 dupa formula m= d/z si rotunjita valoarea la cea mai apropiata valoare din tabelul stas 822-82. Nelamurirea mea este de ce pt rotite diferite ca diametru modulul difera. adica chiar si prin rotunjire nu ma mai apropii de valoarea 1 . exemplu rotita z20 are diametru 22 mm si rezultatul 1.1 e mai apropiat de modulul 1,125 din tabel decat de 1. undeva ceva nu se leaga . fie masuratoarea pe care o fac este gresita - rotile sunt uzate neuniform fie aceasta notiune de "modul" e mai greu de priceput decat pare. iar cu stas-ul asta iarasi sunt in confuzie . 822-22 e unul si acelasi cu 822-82 . pe diferite site-uri am observat chiar si valori un pic diferite de la un tabel la altul . care este cel corect pana la urma. in esenta doresc sa aflu ce modul au rotitele astea blestemate ca sa stiu ce freza modul sa caut . Link spre comentariu
Vizitator maryo61 Postat Septembrie 25, 2012 Partajează Postat Septembrie 25, 2012 greseala e urmatoarea : d=diametru de divizare de aici rezulta greseala de calcul Link spre comentariu
philiprobz Postat Septembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2012 ma multumeam si cu un raspuns simplu de genu :rotitele sunt modul 1 ;1,25 sau mai stiu eu ce valoare. acum tr sa butonez pc-ul sa vad ce d-zeu e ala diametru de divizare si prin urmare formula corecta de calcul a modulului. nu e rau pt un sfat gratis oricum... un pic ironic, stiu, dar nu e cu rea intentie. pt aparent niste amarate de roti dintate imi bat capul mai mult decat am grezut. dar partea buna e ca devreme ce am invatat si acest lucru nu o sa-l uit prea curand asa ca tot raul spre bine. nu se stie cand o sa mai am nevoie de cunostintele astea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum