Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CNC mill build log


katran

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 112
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • katran

    51

  • Badman

    8

  • cnc_step

    8

  • catalin

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

legat de prelucare nu poti face programul de interpolare sa incrementeze intruna?

N-am inteles ....ce sa incrementeze ? Avansul pe Z ?
cred ca se refera la intrarile/iesirile repetate din piesa care nu prea se justifica. vad ca programul folosit stie hellical boring(sau ati introdus partea aia de cod separat?), destul de ciudat traseul sculei pt restul prelucrarii. poate ar fi interesant un topic separat cu tema asta,cum s-ar putea face traseul de scula astfel incat miscarea sa fie continua, fara iesiri repetate din piesa si bineinteles fara a afecta calitatea.
Link spre comentariu

Hmm... mai baieti , nu e chiar asa . Testul ala are toolpath-ul facut in ArtCam , iar softul ala nu stie de helical boring . Voi vorbiti de trochoidal milling , iar chestia asta o face doar un soft serios ( Visual Cam , Solid Cam , Mastercam , etc ) . Mai bine intri si iesi tangential din material decat sa te angajezi vertical ... Helical interpolation stie sa faca asa ceva , dar numai dupa o geometrie rotunda . Cand geometria devine complexa , nu se mai poate face asa ceva , ca nu stie sa calculeze ... si nu stiu nici un sofrware care sa stie asta . In programul de test nu exista cod helical boring ... mi-a fost lene sa-l fac , si chiar voiam sa vad cum se angajeaza vertical , la viteze mari . D-aia nu prea se observa cand intra pe Z , ca o face foarte repede ( cam cu 40mm/s) . Rotatia o face normal , la vreo 30mm/s . Bine inteles ca vorbim de ultima parte a programului , cand face gaura aia de 18mm . In primele parti ale programului , nu face decat profiling dupa un vector dat . Piesa are 90mm x 50mm , iar masinarea se face pe o adancime de 15mm . Timpul total de lucru a fost de vreo 5-6 minute . Provocare : face cineva aceeasi piesa , la cote corecte ( abatere maxima 0.02mm ) , in acelasi timp sau mai repede ? Daca da , cum gandeste strategia de masinare ? Si eu as fi foarte interesat , ca nu sunt chiar priceput in ceea ce priveste codul G ( generare , parametri , etc ) .

Link spre comentariu
Vizitator gixi

Pt. inceput un "La multi ani" si evident cat mai multe masini facute in anul ce vine !Ref. la subiect:katran iti recomand sa incerci si RhinoCam 2.0 pt ca ma senzatia ca face exact ce ai tu nevoie.Pt a fi mai explicit am facut acel obiect si am incercat o simulare. Nu am lucrat pe masinile mele ceva similar dar cred ca asta e solutia. In poze am lasat sa se vada calea urmata de freza si setarile care sunt cele implicite dar asta cu scopul de a se vedea optiunile softului. Poate ma repet dar desenul, scula aleasa, etc au fost facute doar ca sa vada o incercare...O zi buna la toata lumea!P.S. Frumoasa executie a masinii :aplauze (trecand peste faptul ca predomina AL in constructia ei [era o gluma...]).

post-56604-139829549867_thumb.jpg

post-56604-139829549875_thumb.jpg

post-56604-139829550121_thumb.jpg

Link spre comentariu

@gixi Chestia aia nu ma ajuta decat la gauri rotunde , iar pentru asa ceva am un generator de coduri extrem de simplu si usor de folosit .Dar cand vorbim de aceeasi strategie de masinare pe un contur dat ( profilare ) , deja nu mai e acelasi lucru . RhinoCam-ul nu face asa ceva . De altfel , nu stiu sa existe un soft care sa aplice strategia helical interpolation , pe un contur ( geometrie plana complexa ) . Pe unde am vazut , profilarea se face cu angajare din lateral , iar pocketing ( area clearance ) se face ori cu angajare tangentiala , ori cu angajare directa / verticala . De fapt , aici e toata smecheria , cum sa te angajezi in material fara sa distrugi dintii frezei si sa elimini trepidatiile . Am instalat RhinoCam de cateva ori , l-am invatat , dar nu face cu mult peste ArtCam ( de fapt , doar helical interpolation face in plus ... si cam atat ) . Daca e sa am rabdare , poate o sa incerc NX de la Dassault Systems , si o sa-mi prind urechile cu ala ...

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Buna ziua!O intrebare: Ce forta dezvolta amortizoarele cu gaz folosite la capul de lucru? (M-ar interesa si raportul greutate cap versus forta amortizoarelor). O alta rugaminte: de unde le-ati achizitionat? (ar functiona si amortizoarele de la haion auto?Multumesc!

Link spre comentariu

Amortizoarele le-am luat de pe ebay : http://www.ebay.com/itm/SET-30-Columbia ... 5aecfb5d1d

 

De fapt am luat doua seturi , unul de 50lbs si unul de 30lbs ( un set are doua amortizoare + sistemele de prindere ) . S-a nimerit ca ala de

50lbs sa tina cel mai corect ( impreuna imping cu aproape 45 de kile forta ) . Motorul are cam 22 de kile , iar suportul motorului ( capul ) are

inca vreo 15 ... e facut din placi de aluminiu de 25mm grosime . Mai pui si greutatea patinelor , placa de baza ... se aduna .

In final , pot sa misc motorul rotind de surub cu doua degete . Motorul de actionare are cam 8N/m , asa ca nu exista probleme ...

 

Probabil ca ar functiona fara probleme si alea de haion ... depinde de preincarcare . Trebuie sa tii cont de cursa de lucru , sa nu pierzi aiurea

din cauza lungimii inadecvate a amortizoarelor ... Sa stii cu exactitate ce cursa are amortizorul , unde faci prinderea ... nu-i greu , dar trebuie gandit .

Link spre comentariu

Amortizoarele le-am luat de pe ebay : http://www.ebay.com/itm/SET-30-Columbia ... 5aecfb5d1dDe fapt am luat doua seturi , unul de 50lbs si unul de 30lbs ( un set are doua amortizoare + sistemele de prindere ) . S-a nimerit ca ala de50lbs sa tina cel mai corect ( impreuna imping cu aproape 45 de kile forta ) . Motorul are cam 22 de kile , iar suportul motorului ( capul ) are inca vreo 15 ... e facut din placi de aluminiu de 25mm grosime . Mai pui si greutatea patinelor , placa de baza ... se aduna . In final , pot sa misc motorul rotind de surub cu doua degete . Motorul de actionare are cam 8N/m , asa ca nu exista probleme ... Probabil ca ar functiona fara probleme si alea de haion ... depinde de preincarcare . Trebuie sa tii cont de cursa de lucru , sa nu pierzi aiurea din cauza lungimii inadecvate a amortizoarelor ... Sa stii cu exactitate ce cursa are amortizorul , unde faci prinderea ... nu-i greu , dar trebuie gandit .

Multumesc mult!Am vazut amortizoare de haion ce imping cu 340N, asta inseamna 34 kg ar fi in echilibru. Nu este supreadimensionata alegerea motorului de 8Nm? Cred ca la un astfel de echilibru si un motor mic de 2-3Nm ar fi facut fata cu brio! Eu incerc acum sa gasesc o soluctie rapida pentru a misca un cap pe verticala folosind un motor cat mai mic, iar sansa consta in pasul surubului si contrabalansarea greutatii...sper sa reusesc!Numai bine!
Link spre comentariu

Stii ce se intampla cand vrei sa intri cu 18000 de ture in aluminiu , ci freza de 10 mm dia , la o viteza de 2800mm/min si o adancime de 2-3mm ? Daca motorul de actionare ( stepper-ul ) nu-i suficient de puternic , se insurubeaza freza in material si trage de axa in jos ... La greutatea aia , inertia e mare , si daca pleaca , nu-l mai opresti cu nimica ... Aia 8N/m sunt acolo sa intepeneasca ansamblul , nu sa-l miste ... Ca sa-l miste , foloseste cam 10-15% din putere , da' cand trebuie sa-l tina nemiscat , atunci trage serios ... Plus ca eu oricum fac overbuild ... dambla veche . Da' nu te intereseaza sa cumperi agregatul ? Ma gandesc sa-l dau , ca iar o sa stea vreo 2 ani fara sa functioneze , si e pacat ... Mi-am facut damblaua , am construit-o ... nu cred ca am s-o folosesc cine stie ce . Oricum ma apuc de o masina noua , ceva mai mica ... Deci , ce ziceti baieti ? Este cineva interesat sa cumpere agregatul ? Va previn , macar banii pe componente si cateva sute de euro pe munca mea tot o sa vreau ...

Link spre comentariu

Stii ce se intampla cand vrei sa intri cu 18000 de ture in aluminiu , ci freza de 10 mm dia , la o viteza de 2800mm/min si o adancime de 2-3mm ? Daca motorul de actionare ( stepper-ul ) nu-i suficient de puternic , se insurubeaza freza in material si trage de axa in jos ... La greutatea aia , inertia e mare , si daca pleaca , nu-l mai opresti cu nimica ... Aia 8N/m sunt acolo sa intepeneasca ansamblul , nu sa-l miste ... Ca sa-l miste , foloseste cam 10-15% din putere , da' cand trebuie sa-l tina nemiscat , atunci trage serios ... Plus ca eu oricum fac overbuild ... dambla veche . Da' nu te intereseaza sa cumperi agregatul ? Ma gandesc sa-l dau , ca iar o sa stea vreo 2 ani fara sa functioneze , si e pacat ... Mi-am facut damblaua , am construit-o ... nu cred ca am s-o folosesc cine stie ce . Oricum ma apuc de o masina noua , ceva mai mica ... Deci , ce ziceti baieti ? Este cineva interesat sa cumpere agregatul ? Va previn , macar banii pe componente si cateva sute de euro pe munca mea tot o sa vreau ...

Dorinta este, insa momentan nu imi permit acest lucru. Asteptam un copil, asa ca, trebuie neglijat copilul din mine.Felicitari de constructie. este cu adevarat grozava!
Link spre comentariu

Buna ziua!O intrebare: Ce forta dezvolta amortizoarele cu gaz folosite la capul de lucru? (M-ar interesa si raportul greutate cap versus forta amortizoarelor). O alta rugaminte: de unde le-ati achizitionat? (ar functiona si amortizoarele de la haion auto?Multumesc!

Amortizoare pentru sarcini si cu lungimi diferite se gasesc la distribuitorii de feronerie pentru mobilier.Stima.
Link spre comentariu

Buna ziua!O intrebare: Ce forta dezvolta amortizoarele cu gaz folosite la capul de lucru? (M-ar interesa si raportul greutate cap versus forta amortizoarelor). O alta rugaminte: de unde le-ati achizitionat? (ar functiona si amortizoarele de la haion auto?Multumesc!

Amortizoare pentru sarcini si cu lungimi diferite se gasesc la distribuitorii de feronerie pentru mobilier.Stima.
Buna dimineata! Am folosit amortizoare de mobilier la o usa de dulap, insa constructia cilindrilor nu lasa o impresie de durabilitate. La urma urmei sunt pentru mobilier nu stiu daca ar rezista la o masina unealta. Cred ca o componenta din automotiv ar trebuii sa faca fata cu brio. De asemanea echilibrarea se poate face cu o contragreutate.
Link spre comentariu

Stima.Buna dimineata! Am folosit amortizoare de mobilier la o usa de dulap, insa constructia cilindrilor nu lasa o impresie de durabilitate. La urma urmei sunt pentru mobilier nu stiu daca ar rezista la o masina unealta. Cred ca o componenta din automotiv ar trebuii sa faca fata cu brio. De asemanea echilibrarea se poate face cu o contragreutate.O contragreutate dubleaza masa ce trebuie sa o suporta ghidale de pe axa Y.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări