katran Postat Septembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2012 `Problema rezolvata . Drive-ul este programat corect ( inclusiv torque/slip compensation ) . Motorul era problema ... a fost legat in triunghi la 220V 3ph , iar eu incercam cu tot dinadinsul sa-l alerg la 380 ... Nu e de mirare ca tragea 30A din retea si se incingea ca naiba ... Am refacut conexiunile corect ( stea , 380V 3ph ) , si acu' toarce ca o mata in calduri ... Rulmentii parca suna nitel , cred ca-i vaselina uscata ... O sa-l gresez cum trebuie si am terminat cu el . Link spre comentariu
cnc_step Postat Septembrie 25, 2012 Partajează Postat Septembrie 25, 2012 Azi ai avut lectura. Ai invatat ceva foarte tare. Sa setezi delta, si niste electrica.Motorul find nou, ne-nvartit de vreo 3 ani, este clar ca vaselina s-a intarit. trage-i un spray de acetona pe ei, si pune-i vaselina de care trebuie pe turatii mari. Vezi ca convertizorul urca la 600hz. Da-i de curiozitate 600hz, sa vezi cum merge.Si sa-l stapanesti sanatos, ai cel mai tare motor de pe aici, pe unde ne mai cunoastem noi. Link spre comentariu
oachy Postat Septembrie 25, 2012 Partajează Postat Septembrie 25, 2012 la ce pret ajunge o masina CNC cu munca si realizarea integrala a dvs si piesele prezentate mai sus, cu alte cuvinte sa fie functionala ?daca s-a spus deja pretul recunosc ca nu am citit fiecare topic la randmultumesc Link spre comentariu
katran Postat Septembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2012 la ce pret ajunge o masina CNC cu munca si realizarea integrala a dvs si piesele prezentate mai sus, cu alte cuvinte sa fie functionala ?daca s-a spus deja pretul recunosc ca nu am citit fiecare topic la randmultumescEu stiu ? Depinde de multe lucruri ... De exemplu , in proiectul asta cu freza am "ingropat" vreo 4000USD pana acum ...plus motorul de frezare si convertizorul . Ma mai costa kitul de actionare ( probabil servo , cu cutii de viteze si frane ) inca 1500-2000 . Cred ca ajung undeva la 6-7000USD pana la final ... Daca mai pun si manopera , e clar ca pretul masinii " turn key " va fi destul de " piperat " ... Daca te intereseaza , mai bine vorbim la un telefon , sau te deplasezi pana la atelier si discutam concret ... Link spre comentariu
oachy Postat Septembrie 26, 2012 Partajează Postat Septembrie 26, 2012 Daca te intereseaza , mai bine vorbim la un telefon , sau te deplasezi pana la atelier si discutam concret ...Am dorit doar sa stiu la ce pret ajunge, de investit nu am de gand sa investesc in CNCMultumesc de raspuns. Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 4, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2012 Update ... Am " agatat " suruburile cu bile in pozitie ( coloana si masa ) . Pentru baza am comandat alt surub pe bay , care sper sa fie in regula ( seller-ul zice ca-i nou , si are prelucrarea la capat la cotele care-mi trebuie ... ) Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 5, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2012 Trebuie sa incep sa " crosetez " capul de frezare ... Tinand seama de cursele de lucru maxim posibile , cam asa ceva mi-a iesit ... Nu e deloc complicat , cateva placi de aluminiu , o groaza de gauri , suruburi ... Cu ocazia asta am aflat ca n-o sa-mi iasa o cursa mai mare de 230mm pe axa X , atunci cand folosesc menghina din dotare ... Loveste blocul de rulment ... Nu mi-am dat seama din proiectare , pur si simplu mi-a scapat ... si nu mai fac modificari , ca si asa cursa pe Z este destul de mica pentru o freza ( aprox. 350mm ) ( pentru mine , axa X este in lungul bazei , axa Y este in lungul mesei , iar axa Z ... aia care o stie toata lumea . Precizez asta , pentru ca dispunerea axelor este o chestie destul de elastica , fiecare o face asa cum s-a obisnuit ... ) . Inca nu m-am hotarat ce motoare sa folosesc ... steppere sau servo . Stepperele sunt mai puternice , mai usor de " plantat " in ansamblu , dar au dezavantajul vitezei mici la deplasarea in gol , si a sunetului ala enervant de pisica strangulata ... Pe de alta parte , servourile sunt silentioase , rapide ... dar au putere cam cat o baba flescaita ... trebuie neaparat gearbox-uri , sa mareasca cuplul la "plecarea de pe loc" ... Plus ca setarea corecta a driverelor ( Gecko 320X ) e o durere de cap naspa ... nici acum , la router , n-am reusit sa le fac sa nu mai caute de tampite ... " vaneaza " pozitia in standstill , acolo , la 2 sutimi ... Trebuie osciloscop , iar eu nu stiu nici macar cum se porneste asa ceva ... Link spre comentariu
kappa_ii Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 de curiozitate intreb , de ce iti trebuie motor freza de putere asa mare ? nu inteleg Link spre comentariu
cnc_step Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 Cand ai motor de putere, practic desenezi prin material. Daca te uiti la cnc-urile alea de soi, o sa observi ca trece prin fag, sau dural exact cum ai desena. Ai viteza de deplasare mare, asta fiind si un motor S1 la care nu ai probleme cun racirea. Pe otel la fel, daca ii pui o freza cu pastile pe diametru mare, o sa planezi material aproape instant Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2012 de curiozitate intreb , de ce iti trebuie motor freza de putere asa mare ? nu intelegPentru ca sa pot prelucra si feroase ... La ture mici , cuplul unui motor de 2Kw e ca si inexistent . La 7.5Kw sper sa nu mai am problema asta . Cel mai O.K era un cartus BT30 sau R8 , antrenat de un motor prin intermediul unei cutii de viteze , dar asta ma limita la maxim 3-4000 de ture , complet nesatisfacator pentru aluminiu . Cu motorul asta care-l am acum , pot sa acopar o plaja mai mare de turatie , si nu-mi fac griji de pierderea cuplului ( oricum , drive-ul e setat sa compenseze pierderea de cuplu ) . Si mai e o chestie ... daca ai vazut pe tube , filmuletele alea cu high speed machining ... acolo vreau sa ajung eu . E o pasarica de-a mea , sa reusesc sa prelucrez aluminiu la viteze mari , cu adancimi de taiere de 4-5mm , si viteze de feed de minim 30mm/sec . Dupa ce ajung acolo , ma apuc de un sistem de schimbare automata a sculei , edge finder probe , flood cooling . Si in final , un centru de prelucrare in 4-5 axe ... Si bineinteles , un strung CNC slant-bed .... Da' mai e pana acolo ... Link spre comentariu
kappa_ii Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 da pot fi toate adevarate daca si masa frezei este solida si poate sustine vitezele si schimbarea directiei corect, dar totusi 10kw . in otel din cite am retinut se frezeaza la turatii de 3-6 ori mai mici decit in aluminiu .stiu ca in functie de rpm poti avansa mai rapid in material , dar mai stiu ca la otel daca se avanseaza prea repede cu turatii prea mari freza cu toate ca este racita se supraincinge pana la rebut . dar daca se foloseste la 2000 3000RPM din cei 10kw cit raman ?, ceea ce doresti tu sa faci pe viitor sunt si in planurile mele , sper totusi sa am si banii , timplul si linistea necesara . Link spre comentariu
cnc_step Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 Nu, gresesti. 10HP, 7,5Kw Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2012 Vorbim de un motor care se alimenteaza la 380V / 3ph , instalatie industriala de forta . E foarte putin probabil sa piarda asa de multa putere la turatii mici . Plus ca intra si compensarea de cuplu in actiune . Daca nu merge , este suficient sa controlez motorul vectorial ( aici esential este drive-ul ) . In acest mod de control , drive-ul face niste calcule ciudate , stie sa compenseze alunecarea compurilor electromagnetice / pierderea de cuplu . Este modul de control folosit la centrele de prelucrare serioase , care fac prelucrari in materiale dure ... Ce pot sa-ti zic ... motorul asta costa cam 3500-3800USD , iar drive-ul inca vreo 1000 , si nu degeaba ... Am discutat cu tipii de la QuadraElectric ( firma care vinde VFD-urile Delta in Romania ) cand a trebuit sa fac set-up-ul drive-ului , ca singur n-am fost in stare . Combinatia asta , Colombo RV + Delta VFD-E , este chiar desteapta , se foloseste de firme mari in domeniu , care au nevoie de fiabilitate si calitate ridicata . Eu nu stiam de chestiile astea , am invatat si eu , am intrebat ... In final , doar testele o sa demonstreze daca am avut dreptate sau nu ... Pana atunci insa , mai e nitel . Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 12, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2012 Update : Surubul de pe X ( baza ) . Lead Screw International , precision ground , 32mm diametru , pas 10mm . A trebuit sa-l modific nitel ( lagarul pentru rulmentii radiali-axiali era prea lung , l-am scurtat cu vreo 30mm si am refacut filetul si cuplajul ) , dar a iesit O.K . Prinderea blocului de rulmenti e nitel mai neortodoxa , nu aveam pe ce sa-l agat decat in laterale , pe montanti ... ....................................... Link spre comentariu
katran Postat Octombrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Update : Au venit 2 kituri de motoare , al treilea e pe drum inca ... am montat si pistoanele de compensare ( cam 40kg amandoua , am verificat cu motorul pus pe axa , pot sa misc tot ansamblul cu 2 degete ... s-a nimerit la fix ) . Trebuie sa fac rost de o sursa de alimentare ... 72V , 20amp , din aia cu traf toroidal . Inca n-am schema de conectare pentru electronica , asa ca mai astept nitel pana fac testele de miscare ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum