Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CNC mill build log


katran

Postări Recomandate

ghidajele stau numai in suruburi nu au ceva locasuri de centrare?

N-am prevazut locasuri de centrare pentru ghidaje ... n-am incredere ca prelucrarea pe router e suficient de precisa ( 0.02mm maximum de deviere ... ) Prefer sa aliniez ghidajele dupa o referinta corecta , si sa le fixez cat de bine pot in suruburi ... Desigur , este mult mai indicat sa fac acele locasuri , m-am gandit initial si la asta , dar am preferat sa fac altfel , din motivele enuntate mai sus ...
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 112
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • katran

    51

  • Badman

    8

  • cnc_step

    8

  • catalin

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

O sa pun un film de epoxi sub ghidaje ... suruburile vor fi manjite cu Tite Lock si ele ... eu sper sa nu plece nicaieri . Oricum , chiar daca pun un motor mai puternic , vitezele de feed si adancimile de taiere maxime o sa le " gasesc " eu , prin incercari ...

Link spre comentariu

Update :

 

Placa frontala , distantierele si ghidajele coloanei . Am pregatit si suruburile pentru coloana si masa ( am taiat un surub mai mare si am facut

prelucrarile capetelor , cu ocazia asta , am vazut si de ce este in stare strungul ... ) . Pentru baza , astept un surub mai solid ( un BTK 3610 , de la THK ) .

 

Posted Image

l

Posted Image

 

P.S. Mi-au ramas doua suruburi ISEL 2505 de 2500mm , prelucrate la capete de uzina ( rectificate ) . Piulita si piesa de fixare mai am doar pentru unul ...

Daca e cineva interesat , sa ma contacteze , le dau ieftin ... 250EUR /buc . Piulita si piesa de fixare se dau separat , la 150EUR . Sunt absolut noi .

Link spre comentariu

Update :

 

Placa de lucru ( subplate ) , 500mm x 300mm , teoretic asta e suprafata reala de lucru . Menghina e montata doar pentru

verificare , se aseaza corect . Cam asta ar fi cu placile mari ... urmeaza sa montez menghina inapoi pe router sa incep la

componentele pentru suruburi ( blocurile de rulmenti si de piulite ) . Inca nu m-am hotarat ce motor de frezare sa pun ...

 

Posted Image

 

Posted Image

 

...............

Link spre comentariu

Ai idee cat costa alea ? Nu zic ca n-ar merita , da' nici chiar asa ... sau de fapt tu ma iei la misto ? Un Colombo / Elte / Perske de vreo 5-6 cai , cu ER32 in bot , sau chinezaria aia BT30 ...Oricum ar fi , nu vreau sa dau mai mult de 1500-1800EUR pe motor + drive ( daca sunt noi ) . Daca sunt la mana a doua , nici atat ...

post-14796-139829489759_thumb.jpg

Link spre comentariu

@VasileNu stiam ca HSD-urile sunt mai slabe decat Colombo ... si nici n-am vazut preturile pe site-ul ala . Cam cat costa un electrospindle de 5cai cu ER32 in bot ? @mincofAm ratat un Ekstrom Carslon SpindleMax 10 pe bay ( 10 cai , HSK63 , 18.000rot , 230V 3ph ) si ma oftic tare de tot ... Daca nu gasesc ceva convenabil , si daca mai este disponibil , probabil ca o sa iau motorul de la tine ... Inca mai incerc sa gasesc un ATC la un pret rezonabil ...

Link spre comentariu

Am ratat un Ekstrom Carslon SpindleMax 10 pe bay ( 10 cai , HSK63 , 18.000rot , 230V 3ph ) si ma oftic tare de tot ... Daca nu gasesc ceva convenabil , si daca mai este disponibil , probabil ca o sa iau motorul de la tine ... Inca mai incerc sa gasesc un ATC la un pret rezonabil ...Pai vezi, poate il ratezi si pe asta (ca am ceva clienti in asteptare). Mai ales ca are si convertizor de soi Delta.

Link spre comentariu

Update ...

 

am achizitionat motorul de frezare si convertizorul de frecventa : Colombo RV110 ( 300Hz , 18000rot/min , 380V , 10HP , 7,5Kw , ER32 )

+ Delta VFD-E ( 7,5Kw , 0.1-600Hz , 380V ) . Am probleme cu programarea convertizorului ... modalitatea de control ( voltaj/frecventa sau vector control )

Restul parametrilor sunt de usor de setat , dar chestia asta cu controlul nu stiu ce inseamna ...

 

am luat si un surub cu bile pentru baza ( THK BTK 3610 ) , dar se pare ca am luat plasa ... am detectat un backlash de 0.05mm . S-ar putea

compensa software , dar nu prea-mi place ideea . Surubul este solid , se invarte frumos ... l-am curatat ( demontat complet , facut reballing , gresat )...

dar nu e in regula ...

 

 

Posted Image

 

Posted Image

 

daca e cineva care poate sa-mi explice mai in detaliu cum se programeaza un convertizor de frecventa , ar fi de mare ajutor ... Ma revansez , promit .

Multumesc .

Link spre comentariu

Atata stiu si eu ca modalitatea de control V/f este modalitatea de baza in controlul turatiei motoarelor asincrone, daca driverul zice ca invarte-te 750 RPM (asta la un asincron cu 4 perechi de poli si frecventa de 50 Hz data de driver) motorul se va invarti cu 750 rpm ,dar daca la axul motorului apare o incarcare ''load '' atunci turatia va scadea. in cazul in care este folosita varianta sensorless vector control (sensorless vine de la lipsa encoderului sau a senzorului hall de pe ax care i zice electronicii cand sa comute ca sa mentina turatia/cuplu constant) in cazul in care apare o incarcare a motorului campul magetic care circula intre polii motorului se deformeaza si apare o crestere/ o deformare a curentuli absorbit de motor, atunci convertizorul face cateva calcule ( dinalea cu integrale , derivate si alta SF-uri) in functie de datele de intrare(datele motorului care se introduc in convertizor) si determina aproximativ timpii de comutare, treaba asta nustiu eu cat de precisa este ,poate sa fie si o chestie de marcheting, in schimb daca este macar un hall pe axul motorului si convertizorul stie sa il citeasca atunci optimizarea este maxima asta fiind un sistem closed loop.multi producatori zica ca au torque control in ambele modalitati de comanda , apoi cat de eficient si cat de precis o fac aia nu mai stiu,motorul care vreau eu sa il comand are 11,5kW si are de toate si encoder si hall si Termistor PTC si este si cred ca este si sincron ,in cazul in care are rotorul din magneti permanenti.no. sper ca nu te-am incurcat mai tare , informatiile le am de pe siteul de siemens si de pe forumul lor.

Link spre comentariu

Foarte corect ... V/F nu stie sa compenseze pierderea de cuplu , chestia asta se seteaza dintr-un parametru separat . Pe de alta parte , vector controlul inseamna calculele alea care le face convertizorul , in asa fel incat sa mentina turatia constanta chiar daca cuplul / incarcarea pe freza creste ... Ce se intampla ... motorul are 2 poli , cel putin asa scrie in specs-uri . Daca vreau sa-l controlez V/F , sunt limitat de o frecventa minima la care va functiona motorul ... la mai putin de 10-15 hertzi , canta de zici ca-i muzicuta . In Vector control nu mai face asa , dar se incalzeste tare ... Exista undeva un parametru care ar trebui sa seteze curentul ( motor rated current si motor no load current ) ... Instructiunile spun ca acesti doi parametri trebuie setati in functie de motor , daca se foloseste metoda de control vectoriala . Ei , asta n-am facut ... Probabil ca drive-ul impinge maximum de curent in motor , fara sa tina seama de cuplu sau specs-urile motorului , conform setarilor default . D-aia mi s-au incins pana si cablurile ... Este clar , trebuie sa mai studiez nitel ... o gramada de termeni nu-mi spun nimica ( la electronica sunt varza ) , si trebuie sa m-apuc de invatat ...Oricum , daca nu reusesc , ma duc la DELTA direct si ma milogesc de ei sa ma ajute ... Peace out !!!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări