katran Postat August 23, 2012 Partajează Postat August 23, 2012 Aveam de mai mult timp ideea asta cum ca mi-ar trebui o freza in atelier ... Initial am vrut s-o cumpar de la Tormach ( PCNC 1100 ) , da' ajungea la un pret prea mare pentru cat facea , asa ca m-am hotarat sa-mi fac una singur . Ma-m jucat nitel in Rhino la proiectare , si dupa vreo 7-8 incercari am ajuns la asta : Initial am vrut s-o proiectez clasic , cu masa mobila . Insa am vazut ca la centrele de prelucrare masa nu se misca decat pe Y , iar pe X se misca doar o placa mai mica ( subplate ) , cu suprafata egala cu cursele de lucru ale masinii . In acest fel , dispare efectul de consola ( la capetele extreme ale cursei , masa sta agatata in consola , doar suprafata saniei o sustine ... ) . In final , acest design mi s-a parut mie mai corect . Oricum deja am taiat componentele , nu mai e loc de intors ... asa merge pana la capat . In ultimele zile am facut cateva piese , si am asamblat baza masinii la nivel de mock-up , ca n-am toate suruburile si nici nu aliniez nimica inca . Structura masinii se bazeaza pe profile ITEM 80_80 Heavy , placi de aluminiu MIC-6 de 1" ( 25,4mm ) , ghidaje THK SHS30C protejate la suprafata , suruburi cu bile ISEL 2505 . Kitul de antrenare va fi probabil un set de steppere hibride ( din alea cu encoder pe coada ) si driverele corespunzatoare , cuplate la reductoare planetare 5:1 ( backlash declarat 5arc/min ) . Nu stiu inca ce motor de frezare o sa pun pe masina ... Nu cred ca o sa ma complic sa construiesc unul , ma tenteaza un Colombo RV110 ... sa vedem ce finante mai adun , ca deja sunt lefter ... Cursele de lucru vor fi undeva pe la 500mm x 300mm x 400mm , greutatea finala o sa bata pe la 250Kg , gabarit 1700mm ( cu tot cu batiu ) x 1100mm x 1100mm . Este prima incercare de acest gen , sper sa-mi iasa ... lucrarea o sa-mi ia probabil vreo 2-3 luni , ca am terminat concediul , si nu prea o sa mai am timp , plus ca trebuie sa mai astept dupa ceva componente ... sa mai adun banuti pentru motoare ... O sa incerc sa postez fiecare etapa de constructie , pana la final . Link spre comentariu
catalin Postat August 23, 2012 Partajează Postat August 23, 2012 sigur apar probleme la acest gen de masina pe capete de cursa daca piesa este grea! sincer eu as incerca ceva cu masa fixa si restul masini in miscare mult succes la proiect !!! Link spre comentariu
katran Postat August 23, 2012 Autor Partajează Postat August 23, 2012 sigur apar probleme la acest gen de masina pe capete de cursa daca piesa este grea! sincer eu as incerca ceva cu masa fixa si restul masini in miscare mult succes la proiect !!!Ce spui tu seamana foarte tare cu un router cnc standard ... nu asta vreau eu sa realizez . Vreau o freza clasica , la care motorul se misca doar pe axa Z , iar masa se misca pe axele X si Y . Doar ca in design intra inca o placa ( masa de lucru ) care este sustinuta de ghidaje pe toata lungimea , indiferent de pozitia ei pe axa ... in desen nu este reprezentata inca , nu m-am hotarat ce voi folosi : profil T-slot de otel sau aluminiu extrudat . Practic , eu am fixat masa de lucru cu fata in jos pe baza ( ghidaje ) , iar sania se misca deasupra , stanga-dreapta , cu rol de subplate ( masa de lucru reala ) . Cam asta ar fi ... Link spre comentariu
katran Postat August 24, 2012 Autor Partajează Postat August 24, 2012 A trebuit sa modific nitel proiectul ... in momentul cand am reprezentat menghina , am vazut partea din spate loveste ghidajele coloanei si reduce cursa de lucru ... Am scurtat ghidajele cu 20mm si s-a rezolvat . Placa pe care sta menghina va juca rol de subplate , fara sa mai integrez alta masa T-slot . Acum am un clearance suficient de 20mm deasupra menghinei . In acest fel , elimina coliziunile nedorite ... Link spre comentariu
catalin Postat August 24, 2012 Partajează Postat August 24, 2012 am inteles de la bun inceput ce vrei sa spui . dar daca ma gandesc bine la ce piese vei face tu nu cred ca greutatea ar fi o problema ! tare mult mi-as dori sami fac si eu unul personal dar nu am unde sa il depozitez... stau la etajul 4.... Link spre comentariu
katran Postat August 24, 2012 Autor Partajează Postat August 24, 2012 este adevarat ca nu voi incerca sa frezez piese de 50 de kile ... dar vreau sa scap de vibratii . Probabil ca o sa ancorez si coloana de un perete , sa fiu sigur ... Vreau sa pot prelucra si alte metale , nu numai neferoase , dar aici intervin si capabilitatile motorului de frezare ... Greutatea motorului poate sa depasesca si 40 de kile , oricum am prevazut pistoane pneumatice de compensare ... Important e sa detina suficienta putere inclusiv la turatii mici ( alimentare 380V , torque control , portscule ISO/BT ) . Link spre comentariu
catalin Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 ancorand coloana de un perete vei risca sa deformezi masina . sau chiar daca o pui la zero peretele isi va modifca forma si vei pierde din precizie! ai cu ce verifica unghiurile de 90??? la ce putere te-ai gandit la motorul principal? cel de invarte freza. cum vei asigura ungerea patinelor? din cate stiu iti terbuie ceva instalatie automata acolo pt ca patinele alea isi fac ungerea cu vaselina... Link spre comentariu
katran Postat August 25, 2012 Autor Partajează Postat August 25, 2012 Unghiurile de 90 le verific cu un vinclu master de la Starret (din ala cu lamele lepuite manual , 400mm x 150mm)si o rigla de referinta tot Starret ( e dreapta la nivel de 0.02mm pe o distanta de 1200mm ) . Motorul de frezare o sa fie un Colombo RV110 ( 380V , 7.5Kw , ER32 ) sau un ATC SIPU ( 380V , 4.5Kw , BT30 ) . Sa vedem ce bani pot sa adun , ca sunt scumpe ( intre 1500 si 2500EUR ) . Patinele au nipluri de ungere , pot sa fac un sistem de ungere " one shot lube " pentru toate ...dar asta dupa ce termin cu mecanica .Apropo de ancorat coloana de perete ...ideea am vazut-o pe you-tube , la un tip care a demonstrat clar reducerea vibratiilor la mai putin de 20% , pe o freza Optimum BF46 Vario . In sfarsit , mai studiem , mai vedem ... Link spre comentariu
katran Postat Septembrie 2, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Update ... masa principala , distantierele si ghidajele . E destul de grea si teapana . Cade drept , n-am avut perobleme ( inca ) . Urmeaza placa frontala , distantierele si ghidajele de pe coloana . Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Septembrie 2, 2012 Administratori Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Zici ca va iesi mai robusta ca si BF30 care l-ai avut ? Daca iese mai robusta imi fac si eu una, altfel nu merita ca am impresia ca mai scump iese asta in final Link spre comentariu
katran Postat Septembrie 2, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Probabil ca o sa iasa ceva mai precisa ... si n-o sa mai fie probleme la ghidaje ( alea in coada de randunica se uzeaza relativ repede , mai ales in zona unde freaca ) . Mai scumpa sigur o sa fie , cel putin dublu pretul . Mai rigida ? Inca nu stiu , sa vad cum se aseaza placile si restul ... Motoarele o sa faca marea diferenta , vreau neaparat sa pun servo , sa nu mai aud " mieunatul " ala enervant de steppere ... Nu trebuie cine stie ce viteza , insa cuplul ( mai ales la pornire ) e esential , d-aia o sa pun si reductoare planetare . Eu sper sa iasa mai bine decat Tormach ... ce sa mai zid de chinezariile alea de BF-uri . Marea mea speranta e sa pot prelucra si otel / fonta . Dar asta depinde foarte tare de motorul de frezare ... Link spre comentariu
znecula Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 O intrebare am si eu.De ce nu ai pus masa de pe X intoarsa ca la frezele clasice?Ma gandesc ca astfel protejai ghidajele de span.Stima. Link spre comentariu
katran Postat Septembrie 2, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Daca citesti cu atentie topicul ( mai ales primul post ) , vei intelege de ce ... Protectia exista , va fi montata la final ... Link spre comentariu
Vizitator batranu59 Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Felicitari pentru proiectul abordat ! ... Greutatea motorului poate sa depasesca si 40 de kile , oricum am prevazut pistoane pneumatice de compensare ...Acum cca. 2 luni, am ajutat un prieten sa-si faca o modificare la o veche (1956) masina de gaurit in coordonate. A renuntat la toata cutia de viteze (un "purcel" de cca 80 kg) si a alimentat motorul prin intermediul unui convertizor de frecventa (0-600Hz). Vreau sa-ti spun ca masina merge excelent, avand acum posibilitatea controlului in totalitate a turatiei. Chiar si la turatii mici cuplul este multumitor.Motorul este un motor clasic (2,2kw) pentru astfel de utilaje, vechi de cateva zeci de ani si cantareste cca. 15-20 kg.Deci, nu te gandi la un motor foarte mare si foarte greu.Bafta in continuare ! Link spre comentariu
catalin Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 ghidajele stau numai in suruburi nu au ceva locasuri de centrare? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum