ggg Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Nu asa trebuiesc puse problemele nu trebuie confundate armonicile create de un instrument muzical in cazul nostru pian ../ si armonici create de un element activ tranzistor sau tub. La un pian nu voi auzi THD-ul ci un sunet creat in mod natural cu armonici cu cit sint ele mai multe cu atit pianul este unul mai reusit.Aveti mare dreptate ! Distorsiunea are si o definitie si nu are nicio legatura cu vreo armonica ca doar nu vorbim de semnal SQW , ci de semnal sinus.O armonica , de altfel , ca si fundamentala are o amplitudine si o faza . Daca o armonica este in forma si faza ca si sursa (diferenta in amplitudine fiind exact factorul de amplificare), atunci avem redare fidela si tot nu are nicio legatura cu vreo distorsiune . Distorsiunile in sursa acustica sunt nedeterminabile . Nu exista distorsiuni in sunetul timbrat al pianului (care contine peste 25 de armonice) sau al hornului (care contine peste 40 de armonice) . Chiar daca semnalul acustic este total neliniar tot nu putem determina distorsiunile pt ca este , sursa . Aveti dreptate cand spuneti ca una este armonica care determina timbrul unui sunet si alta este producerea armonicilor din cauza unor neliniaritati ale sistemului. Ca doar nu vorbim acum despre calitatea curentului de la priza si ce anume o influenteaza. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 THD-ul este un rezultat obtinut prin scaderea din semnalul amplificat al semnalului sursa, din punct de vedere al ponderii armonicelor. E o speta de relativitate. La modul practic se introduce un semnal de test sinusoidal de, sa zicem, 1kHz, avind distorsiuni de 1% (cunoscute), cum la fel de bine poti injecta un semnal cu 0,001% distorsiuni cunoscute. Pentru rezolutia masuratorilor e important ca sursa sa fie cit mai pura, adica cu o pondere minima a armonicelor proprii, din motive lesne de inteles. Nu are importanta cite armonici are semnalul muzical, e important ca amplificatorul sa le redea pe toate proportional si sa nu adauge/favorizeze/atenueze anumite armonici. Bunaoara daca un instrument muzical genereaza armonici in spectru ultrasonor, amplificatorul ar trebui sa le redea pentru a nu afecta sunetul de baza. Alta este buba fundamentala a masuratorilor clasice THD, si anume aceea ca trateaza egal armonicele pare si impare si nu discerne ponderea acestora. Acest lucru duce astazi, dupa unii autori, la inutilitatea masuratorilor THD asa cum le-au definit inaintasii acum multe decade. Dupa mine, masuratorile THD sint o verificare rapida, grosiera, un pas intermediar (si optional) spre analiza spectrala, care-i de fapt tot o metoda de masurare a THD dar luat la "bani marunti". Deci THD-ul "clasic" daca nu-i complet inutil atunci nici nu poate categorisi un amplificator intr-o clasa sau alta, dupa standardele de azi, care-or mai fi si alea... ☺. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 5, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2012 Ce parere aveti de folosirea trafo interstage : Link spre comentariu
zbodeoc Postat Septembrie 5, 2012 Partajează Postat Septembrie 5, 2012 Ce parere aveti de folosirea trafo interstage :Eu am o parere foarte proasta, pentru ca daca nu sint realizate bine si nu se respecta niste reguli, acel interstage permite comparatia cu montajele clasice de amplificare si/sau defazare; se intimpla de cind au fost introduse politicile de low-cost, acum mai bine de 50 de ani. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum