Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regim termic rezistoare

Vizitator SINEKT

Postări Recomandate

Vizitator SINEKT

Am si eu o intrebare legata de regimul termic de functionare al unui rezistor, in special al celor de putere. Folosesc in masina diverse rezistente, la interior, pentru led-uri, audio etc. Intrebarea este urmatoarea: sa zicem ca la o temperatura ambianta de 25 de grade, rezistorul se incalzeste la 40 de grade. Daca temperatura ambianta atinge 40 de grade, rezistorul va fi tot la 40 sau se va incalzi si mai mult? Nu sunt incepator in electronica, insa nu am avut niciodata ocazia de a ma confrunta cu problema asta. :confuz1

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Th3_uN1Qu3

2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Grele sunt adunarea si scaderea. :rade: Daca la o temperatura de 25 grade rezistorul functioneaza la 40 grade, atunci inseamna ca functioneaza la 15 grade peste temperatura mediului ambiant. Daca cresti temperatura mediului la 40 grade, atunci rezistorul va functiona la 40 + 15 = 55 grade.

Link spre comentariu
Vizitator SINEKT

Ideea e ca nu eram sigur de fizica fenomenului... adica daca curentul incalzeste pana la un anumit nivel de energie, pe care l-ar avea deja un conductor incalzit la acea temperatura, sau adauga la energia pe care o are deja conductorul.

Link spre comentariu

Daca puterea disipata de acel rezistor ramane constanta, diferenta lui de temperatura fata de mediul inconjurator nu se modifica. Deci creste/scade mediul cu x grade, creste/scade temperatura rezistorului tot cu x grade.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...