Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme clona PicKit2 cu FET


Vizitator cyclonb

Postări Recomandate

Vizitator cyclonb

Salutare,

Apelez in cele ce urmeaza la experienta forumistilor care au mai construit astfel de montaje, rugandu-i sa ma ajute, intrucat e prima oara cand incerc sa cochetez cu asa ceva si intampin probleme pe care nu stiu cum sa le depanez.

 

Am construit o clona PicKit2 dupa schema atasata in figura. In afara elementelor RC obisnuite, contine 1x PIC 18F2550, cuart 20MHz, 6 MOSFET-uri (1x IRF9Z34, 4xBS170 si 1xBS250), 2 diode BAT85 si o bobina de 680uH. Exact aceste componente le-am folosit si eu.

 

Schema clona PicKit2 cu MOSFET

 

Problema: dispozitivul poate citi si verifica un PIC (in cazul meu, 16F628), dar softul se blocheaza cand vreau sa fac scriere sau stergere.

 

Date suplimentare.

 

Din start, marturisesc ca alimentez printr-un cablu USB de imprimanta, cu lungimea de aprox. 1m din mufele dispuse direct pe MB-ul PC-ului, aflate in spatele acestuia. PC-ul are un Celeron [email protected] si 2Gb RAM.

 

Cineva spunea ca C7 din schema (conectat la pinul 14=VUSB al PIC-ului) ar trebui sa fie mai mare, cam 1-2uF. In schema originala, este de 330nF, si asta-i si valoarea pe care am folosit-o. Nu stiu ce sa zic!

 

1.

La punerea in functiune, PC-ul detecteaza hardware-ul si pot observa in Device Manager aparitia componentelor de la Human Interface Devices. Softul cu versiunea 2.61 spune ca recunoaste programatorul ("PICKit2 found and connected).

 

Posted Image

 

De asemenea, daca introduc in soclul ZIF un PIC16F628, apoi conectez ansamblul la portul USB, device-ul este recunoscut.

 

2. Am incercat sa folosesc meniul Troubleshoot, in speranta ca ma va ajuta.

 

La pasul 1, spune ca trebuie sa setezi o tensiune care ar trebui sa se regaseasca la pinul VDD. Am setat 4.5V ca in figura de mai jos, dar la apasarea butonului test, la Rezults apar ... 5V si testul este validat, desi daca masor cu AVO digital, gasesc 5.03V (pinul VDD = ICSP2).

 

Posted Image

 

La pasul 2, am incercat verificarea tensiunilor pe VPP (MCLR), urmand indicatiile din cadrul urmatoarei ferestre:

 

Posted Image

 

Rezultatele n-au fost prea concludente pentru mine. Astfel:

- la TEST VPP, am masurat cu AVO 11.94V, desi la Results scria 12V, Test passed;

- la /MCLR ON, cand pinul trebuia sa fie "pulled low", adica 0V, am masurat ... 3.7V !

- la /MCLR OFF, am masurat 4.42V si nu stiu ce ar fi trebuit sa gasesc aici.

 

Dupa apasarea butonului NEXT, pentru a trece mai departe dupa Step2, softul se blocheaza si singura solutie este sa-i dau END TASK din TaskManager.

 

Troubleshoot signals

La repornirea softului, am incercat sa trec de pasii de mai sus, prin apasarea directa a butonului NEXT, si am reusit. Am efectuat cu aceasta ocazie, testarea semnalelor CLK si DAT, conform cu fereastra de mai jos:

 

Posted Image

 

Rezultatele sunt valabile pentru ambele semnale, respectiv DAT si CLK, la ai caror pini am masurat (tot cu AVO) f=26.5 KHz (in loc de 30KHz), stare HIGH=4.83V, stare LOW=0V. Dispun de un frecventmetru si de un osciloscop, dar nu le-am folosit la ora asta, e trecut de miezul noptii si sunt praf. Mentionez ca dupa apasarea butonului FINISHED de la sfarsitul acestui test, softul s-a blocat din nou!

 

3. Am incercat sa folosesc meniul CALIBRATE VDD & Set Unit ID .

 

Respectand indicatiile primei ferestre, care spune ca, fara sa ai atarnat vreun PIC in soclu, trebuie sa gasesti aprox. 4V pe pinul VDD, am masurat si am gasit ... 5.03V (!):

 

Posted Image

 

Urmatoarea fereastra cere sa introduci valoarea tensiunii masurate la primul pas, respectiv 5.03V pentru cazul meu. Am incercat asta, conform ferestrei de mai jos ... si am primit urmatorul mesaj de eroare:

 

Posted Image

 

- Citind indicatiile si parerile din topicul "Alta clona PicKit2", m-am gandit ca poate bobina de 680uH, ar putea avea o valoare mult prea diferita. Am masurat-o si am gasit ca are 716uH, ceea ce cred ca e OK.

- Tensiunea pe mufa USB este de 5V.

 

Mai departe... nu prea am idee ce ar trebui sa fac pentru a pune pe picioare montajul. Ceva e in neregula, dar nu e vorba de legaturile la placuta cu soclul ZIF si nici de cablaj, pe care l-am verificat de vreo 2 ori. Nu stiu ce tensiuni ar trebui sa masor in punctele esentiale ale montajului si de asemenea, nu stiu daca sursa din care face parte bobina L1 ar trebui sa functioneze permanent sau numai cand se programeaza PIC-ul (WRITE). Stiu din foaia de catalog ca specificatia tensiunii ptr. scriere este intre 12 si 14V, dar am nevoie de ajutorul celor experimentati !

 

Multumesc anticipat,

cB

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nea_bobina

    4

  • XAN77

    2

  • adicontakt

    1

  • Eusebiu Angelescu

    1

Top autori în acest subiect

si eu am facut aceeasi clona, cea cu mosfeti. Din cate imi aduc aminte am avut si eu probleme la inceput ca foloseam o bobina mica, capsula de rezistenta de 0,25/0,5w. Cu acea bobina nu mergea, dar nu-mi mai aduc aminte simptomele. Cert e ca acum am o bobina mai mare bobinata cu sarma vizibila pe un suport de ferita vertical, cred ca am luat-o de pe undeva dintr-o sursa cu un MC34063. Cert e ca bobina aia o poti face si manual, ca inteleg ca ai cu ce masura inductanta. Aia 11,94 nu prea ajung, mai ales F84 e pretentios. Nu stiu daca este o problema de curent mic suportat de bobinele mici capsula de rezistenta, chestia e ca nu merg. La fel am patit si cu un usb brener (programator similar de pici).Inca ceva. La aceasta clona nu poti modifica Vdd, este fix la 5V cat da usb-ul, Q3 e responsabil de comutarea lui la conectorul de iesire. De aici si dezavantajul imposibilitatii programarii directe a picilor de 3v3.Deci mai bibilestel ca schema e ok.

Link spre comentariu
Vizitator cyclonb
Cert e ca bobina aia o poti face si manual, ca inteleg ca ai cu ce masura inductanta. Aia 11,94 nu prea ajung, mai ales F84 e pretentios. Nu stiu daca este o problema de curent mic suportat de bobinele mici capsula de rezistenta, chestia e ca nu merg. La fel am patit si cu un usb brener (programator similar de pici).
Ziua buna,

Multumesc pentru raspuns! Da, m-a pus si pe mine pe ganduri tensiunea de 11.94V, ptr. ca documentatia spune min.12, max.14V. Banuiesc ca Q3 primeste semnal in grila doar cand dispozitivul trebuie sa programeze PIC-ul tinta (scriere/stergere). O sa pun un osciloscop pe grila sa vad daca in momentul in care vreau sa fac scriere/stergere, apare sau nu ceva.

Pentru bobine am un Lmetru cu PIC, pe care l-am verificat cu cateva aparate mai pretentioase si am vazut ca valorile masurate sunt aproximativ egale, cu diferente de 5...10%.

Inca ceva. La aceasta clona nu poti modifica Vdd, este fix la 5V cat da usb-ul, Q3 e responsabil de comutarea lui la conectorul de iesire. De aici si dezavantajul imposibilitatii programarii directe a picilor de 3v3. Deci mai bibilestel ca schema e ok.
Hi! O sa mai bibilesc, desigur... dar mi-ati dat o veste proasta referitoare la 3V3, intrucat speram sa pot folosi dracovenia si pentru astfel de dispozitive. Nasol! Daca aveti o schema care sa permita si 3V3, v-as ramane recunoscator daca mi-ati oferi un link.
...incearca totusi sa schimbi c-ul din pin 14 ...la 1 uF
Va salut si pe dvs., multumesc pentru sugestie! O sa fac si asta, sa vedem ce iese. Si desigur, voi reveni cu o noua postare, ptr. a anunta ce progrese sau ... buleli am mai facut !

 

Duminica placuta!

cB

Link spre comentariu

Cicloane, Ai 3 LED-uri pe montajul ala. Cum si cand se aprind ?Ar trebui sa se desfasoare dupa urmatorul algoritm:- la conectarea programatorului la portul USB (fara PIC in soclul ZIF), trebuie sa se aprinda doar LED-ul "POWER", care in schema prezentata de tine, este LED1. E legat la pinul 1 al mufei USB (+5V). Apropos, ai masurat tensiunea acolo? Ar trebui sa ai +5V. - dupa conectare, pornirea softului si recunoasterea dispozitivului (fara PIC in soclul ZIF), daca bifezi casuta "VDD ON", trebuie sa se aprinda LED-ul "TARGET", respectiv LED2 in montajul tau (cel conectat intre pinul 25 de la PIC18F2550 si linia VDD conectata la +5V de la mufa USB).- cu dispozitivul neconectat, introdu un PIC in soclul ZIF, apoi conecteaza ansamblul la portul USB. Ar trebui sa fie aprinse toate LED-urile, iar LED-urile "TARGET" (LED2) si "BUSY" (LED3, cel cuplat la pinul 11 de la PIC18F2550) sa clipeasca rapid. La final, in fereastra de status a softului, trebuie sa scrie "PICKit2 found and connected. PIC device found", iar ceva mai sus, PIC-ul tinta sa fie identificat la rubrica "Device". Daca scenariul de mai sus nu se verifica, atunci ai sigur "dude" prin montaj. Verifica algoritmul de mai sus si mai vorbim. Nu discutam acum de osciloscop si frecventmetru!

Link spre comentariu

schema cea mai sigura este cea originala, care se afla in help-ul softului de control al pickit2-ului. Este schema de la microchip. Totusi sunt ceva piese acolo mai greu de gasit si deaia au aparut clonele mai simple desi e realizabil si ala, aici pe forum e nooob64 care a facut schema aoriginala. Despre clone, se pare ca sunt si care suporta picuri de 3v3. E mai jos pe prima pagina de topicuri de aici de la PIC, un topic numit Alta clona PicKit2. in primul post e o schema tot simpla care are un adaptor inclus pentru 3,3V. De altfel e discutie mare pe acel topic. O fi posibil de implementat adaptorul ala si la schema noastra cu mosfet, dar nu am studiat problema, nu am niciun PIC de 3v3 in casa.

Link spre comentariu
Vizitator cyclonb

schema cea mai sigura este cea originala. O fi posibil implementat adaptoru ala si la schema noastra cu mosfet, dar nu am studiat problema, nu am niciun PIC de 3v3 in casa.

OK, inteleg. Pai, ramane de vazut. Deocamdata, macar sa-i dau drumul asteia!Cu bine,cB
Link spre comentariu
Vizitator cyclonb

- la conectarea programatorului la portul USB (fara PIC in soclul ZIF), trebuie sa se aprinda doar LED-ul "POWER", care in schema prezentata de tine, este LED1. E legat la pinul 1 al mufei USB (+5V). Apropos, ai masurat tensiunea acolo? Ar trebui sa ai +5V.

Buna ziua si multumesc ptr. sfaturi,Recunosc ca n-am masurat tensiunea acolo si ca ... aoleeeuuuuuu, ai ai ai ai ai.... nu se aprinde nici un alt LED in afara de cel "BUSY" (LED3).Ma duc sa verific montajul, sa nu fi pus ceva aiurea... Multam inca odata!cB
Link spre comentariu
Vizitator cyclonb

Aoleuuuu, Am apasat butonul ala dintre pinul 26 si masa, si acum, cand conectez montajul la USB, nu mai clipeste decat LED-ul "BUSY" (LED3), iar in status-ul softului zice ca nu gaseste sistem de operare si ca sa-l downloadez ! Ce ma fac ?! :speriat Help!Multumesc,cB

Link spre comentariu

Am apasat butonul ala dintre pinul 26 si masa, si acum, cand conectez montajul la USB, nu mai clipeste decat LED-ul "BUSY" (LED3), iar in status-ul softului zice ca nu gaseste sistem de operare si ca sa-l downloadez !

Deh, ce sa-i faci...

Butonul ala are un scop bine determinat.

:ciuda:

Probabil ca ai sters softul Pickit2 si ai ramas doar cu bootloader-ul lui 18F2550.

Iata aici un FAQ despre asta. Si de la Microchip, unul : [FAQ] How to upgrade PICkit2.

 

Ce ai de facut acum e sa urmezi FAQ-ul de acolo. Du-te pe meniul "Tools -> Download PicKit2 Operating System". Ti se va deschide o fereastra in care trebuie sa localizezi hex-ul corespunzator softului care a fost inscris in 18F25650. Pentru asta, cauta directorul in care ai instalat softul Pickit2, de regula C:\Program Files\Microchip\PickKit 2v2\ ,unde o sa gasesti un fisier de genul "PK2V023200.hex" . Incarca-l si se va porni upgrade-ul de firmware.

 

La final, softul o sa verifice daca s-a scris corect firmware-ul, iar tu trebuie sa deconectezi dispozitivul de la USB. Dupa reconectare, ar trebui ca lucrurile sa reintre in normal.

Si nu mai apasa butonul "rosu", decat daca e strict necesar sa lovesti inamicul !

:freaza:

Succes!

Link spre comentariu
Vizitator cyclonb

Probabil ca ai sters softul Pickit2 si ai ramas doar cu bootloader-ul lui 18F2550. Ce ai de facut acum e sa urmezi FAQ-ul de acolo.

Nea Bobina, La marele fix. Asa a fost! Am urmat instructiunile si acum a luat-o. Aaaaa, si am descoperit si problema. Pai la pornire, nu mi se aprindea decat LED-ul BUSY (LED3). Celelalte... n-aveau cum...pentru ca am uitat sa pun un strap pe cablaj! Acum e OK. Am facut si teste, sterge, scrie, verifica, citeste, verifica blancul, ma rog, toate functiile. Am inscriptionat deja 3 PIC-uri, le-am sucit, e OK. Merge brici, doar ca tensiunea pe MCLR e cam mica, adica 11.9V. Am citit in spec ca treb sa fie intre 12 si 14V max. Ce sa-i fac sa mai creasca ? Am vazut pe-aici ca ar trebui marita inductanta L1. Eu am masurat-o si arata ceva peste 700uH. De-acolo sa fie?Multumesc!cB
Link spre comentariu

tensiunea pe MCLR e cam mica, adica 11.9V. Am citit in spec ca treb sa fie intre 12 si 14V max. Ce sa-i fac sa mai creasca ? Am vazut pe-aici ca ar trebui marita inductanta L1. Eu am masurat-o si arata ceva peste 700uH. De-acolo sa fie?

Salut,Q1 + componentele aferente formeaza o sursa flyback, care are un circuit de reactie in care intra R2 si R3. Tensiunea ptr. MCLR e comutata de sistemul format cu Q4-Q5-Q6. Cand in soft mergi la Troubleshooting si activezi TEST VPP, va trebui sa regasesti aprox. 12V pe catodul diodei D1. Daca bobina are inductanta specificata (sau pe-aproape), nu e nevoie s-o schimbi. Cel mai probabil e ca trebuie modificata reteaua R2-R3. Micsoreaza R3 putin, sau pune-i un semireglabil serie cu o rez. de 1K, si regleaza-l pana cand obtii 13V la MCLR (cu semnalul activat din soft).NOTA: ai grija sa n-ai vreun PIC infipt in soclul ZIF!Succes!
Link spre comentariu
Vizitator cyclonb

Micsoreaza R3 putin, sau pune-i un semireglabil serie cu o rez. de 1K, si regleaza-l pana cand obtii 13V la MCLR (cu semnalul activat din soft).

Ohooo, Nea Bobina, merge beton! Mersi frumos... De la 2K7 am coborat la 2K4 ca sa am 13V la MCLR. Am retestat toate PIC-urile din sertar si e superOK...Multumesc pentru ajutor!Week-end placut si multa sanatate!cB
Link spre comentariu

Am construit o clona PicKit2 dupa schema atasata in figura.

Ma bucur ca ai reusit sa o scoti la capat, dar vor mai fi aspecte de pus la punct.

Probabil ca le voi semnala in niste interventii ulterioare. Pana atunci, bucura-te de montajul realizat!

 

Ah, si apropos de asta, iata aici proiectul "original" cu toate explicatiile de rigoare, care ti-au lipsit si tie, si cum probabil ca lipsesc multor entuziasti care se straduiesc sa construiasca clona asta.

 

Building a PICkit2 clone (by Z.Szilvásy - 22/09/2008)

Posted Image

 

De asemenea, mai jos puteti vedea o clona de PicKit2 care poate (spre diferenta de cea de sus) sa ofere si alimentare de 3.3V pentru procesoarele mai speciale (ex: dspic33F), cu comutare automata.

 

Bob's blog Pickit2 clone

Bafta!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări