kodor2001 Postat August 12, 2012 Partajează Postat August 12, 2012 Intrucat am ajuns in situatia in care fiica-mea (studenta) "sa-mi imprumute" masina din ce in ce mai des, ma gandesc sa-i cumpar o batranica mica, de oras, gen Corsa sau Polo sau orice din aceeasi clasa, cu pret cat mai mic, care s-o mai tina vreo 4-5-6 ani (sau cat o da Domnu'). In cautarile ei pe net a dat peste mai multe asemenea, de prin '97, '98, '99, toate aduse de afara, majoritatea zdrobitoare fiind in zona Banat, Crisana. Din cate am vazut, sunt 3 stadii ale masinilor in discutie: Stadiul 1 - masina are numere straine Stadiul 2 - masina nu are numere deloc Stadiul 3 - masina are numere rosii (primul rand, al doilea sau chiar al treilea) La final, cu numere definitive romanesti, cu toate actele in ordine, ar fi stadiul 4. Intreb pe cei care se ocupa cu asa ceva sau au trecut (legal) prin toate "chinurile" inmatricularii unei masini straine: Ce presupune (vama, acte, traduceri, plati, RAR, taxe, etc) ajungerea unei masini in stadiul 1 ... sau trecerea unei masini din stadiul 1 in stadiul 2 ... din 2 in 3 ... din 3 in 4. Exemplu fictiv: Masinile aflate in stadiul 2 sunt radiate in tarile de origine, au vama platita, au actele traduse, au proprietar roman, sunt luate in evidenta la fiscul romanesc, nu au RAR, nu au nicio taxa platita, etc, etc, etc Multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Avand in vedere ca am trecut personal prin toate cele 4 etape, va pot face un mic rezumat;Acum 2 ani am cumparat masina in Germania de la un neamt get-beget (adica masina avea numere negre de Germania) cu suma de 1100 euro.Cand am facut actele la primarie acolo, masina s-a radiat automat si eu am primit numere de zoll (cu rosu sau cu galben), numere valabile pentru o perioada prestabilita in functie de asigurare.Astea au costat 180 euro pentru 7 zile. Am ajuns cu ea in tara platind inca 100 euro benzina si aprox 20 euro vignetele. Daca adaug si cei 70 euro care i-am platit la atlassib ca sa ajung acolo avem deja 1470 euro.Si suntem la etapa 2, adica masina nu mai are numere(pentru ca la expirarea celor 7 zile, numerele de zoll nu mai sunt valabile.Etapa 3 este doar optionala, adica poti scoate de maxim 3 ori numere rosii de Ro, asta insemnand 3 luni de circulatie aici. Personal,am trecut direct la inmatricularea definitiva pe Ro. Altfel zis,am contactat o firma de inmatriculari ,le-am pus toate actele in brate si a trebuit sa mai fac un drum la RAR Timisoara ca sa calculeze ei taxele . Acolo am platit 1000 lei(cu chitanta) si mi s-a spus ca au facut ceva depreciere si mai am de platit taxa de poluare 595 euro. La trezorerie am mers personal sa platesc banii astia,restul tot ce tine de drumuri au facut cei de la firma. In cateva zile am primit numerele negre de Ro in total platind 1000 euro numai in Romania. (aici este inclus si onorariul firmei). Probabil ca ,daca as fi umblat singur cu traduceri,chitante,politie,primarie, trezorerie + drumuri de Timisoara,etc...as fi iesit cu vreo 100 euro mai ieftin. Link spre comentariu
yo9hnf Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 fluffy37, cum ai dat de neamtul (original) ?Intreb ca ma gandesc ca pe mobile.de de exemplu sunt o sumedenie de masini, dintre care alegi una; esti convins ca merita drumul pana acolo? adica garantat 100000% masina este exact ca in descriere si ca in poze ? Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 E o intreaga istorie aici Am gasit un Passat din 95 1.9 TDI , 175.000km reali, la 900 euro intr-un sat aproape de Singen(granita cu Elvetia), doar ca era tot zgariat cu o cheie. Era la un handler rus(handler=proprietar de autohaus), l-am gasit pe autoscout24. L-am sunat,am vorbit cu el si mi-a rezervat masina exact 2 zile. Am vorbit cu o prietena care sta la vreo 30 km de satul ala si am rugat-o sa ma duca pana acolo, sa nu folosesc taxi(scumpe ca naiba).Am ajuns acolo a doua zi dupamasa,am incercat masina,era relativ ok cu exceptia unui cauciuc fata stanga care luase forma gentii(lovita de bordura), dar nu era pana. Oricum nu riscam sa merg asa 1400km asa ca l-am rugat pe rus(un om exceptional) sa imi caute alte genti cu cauciucuri pe ele. Degeaba a cautat omul ca nu a gasit nimic. Am plecat de la el seara in ideea ca dimineata ma duc sa iau masina asa cum era si sa cumpar de la vreo vulcanizare cauciucuri.Tatal prietenei mele avea 83 de ani si ea il tot ruga sa nu mai conduca(era panarama mosu )Masina lui(ulterior avea sa fie a mea), era ok din toate punctele de vedere, doar ca era benzinara si consuma mediu 8%, in schimb avea 105000km reali- cumparata de noua in 95- actele la zi. Initial, seara la o bere mosu a zis ca nu o vinde dar sa nu iau"ruginitura aia de passat". Dimineata la cafea, a venit si el si a zis ca s-a razgandit(noaptea e un sfetnic bun) si ca mi-o da cu ...1300 euro Pana la urma am scos-o in 1100 cu plinul facut. De aici a fost simplu, m-am dus la rus,i-am explicat ca nu am gasit alte cauciucuri si nu voi cumpara masina, apoi am facut actele cu mosu'. Ca un sfat pentru cei care se aventureaza sa aduca o masina...cautati-va un amic,neam,frate,sora prin Germania si mergeti in zona aceea(raza de 50km) sa o cumparati. Altfel costurile sunt prea mari. Link spre comentariu
Toni Marginean Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Pentru a elimina intermediarii, pe care oricum ii platesti dublu fata de cat ar costa sa te ocupi personal de achizitie, este bine sa gasesti o masina cel putin care te satisface direct de la un "german original". Am trecut si eu prin toamna prin "furcile caudine" ale inmatricularii cautand o masina de oras pentru baietii mei studenti (amandoi stiu fb germana si au negociat la telefon tranzactia). Toata tarasenia a durat 10 zile in care am fost in Germania dupa masina si am terminat cu inmatricularea. Am gasit un VW Fox din 2006, cu "fata" de Passat, la 2800 euro, direct de la o fata de 22 de ani (in plus am primit roti de iarna si cadou instalatia JVC audio de 2X200W). Am luat numere de zoll si asigurare minima totul la 280 euro, benzina si taxe autostrada 120 euro. Am mai platit 280 euro taxa de prima inmatriculare si apoi la politie si RAR (astea fiind bani marunti nici nu le-am mai pus la socoteala). In final am ajuns la concluzia ca fata de cu cat as fi achizitionat masina de la bisnitari am economisit pana in 500 euro dar sunt bucuros ca nu are masina defecte ascunse si matraseli. Link spre comentariu
yo9hnf Postat August 16, 2012 Partajează Postat August 16, 2012 Am inteles...complicat !Deci inseamna ca de unu' singur sa te duci de nebun in Germania/Polonia/Franta etc nu se prea merita... Link spre comentariu
Toni Marginean Postat August 16, 2012 Partajează Postat August 16, 2012 Cea mai sigura tara de cumparat masina este Germania . Era o zicala mai veche: sa nu-ti iei masina din Franta si parfum din Germania!Deci luat pe cineva care stie germana si problema poate fi rezolvat in mod eficient si cu "liniste in familie". Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2012 Partajează Postat August 24, 2012 Daca cumparati o masina secondhand din afara aveti dreptul de a circula cu numere rosii trei luni, adica 90 de zile, un set de numere rosii valabile 1 luna de zile. Pentru asta trebuie sa faceti urmatorii pasi, asta daca masina are numerele din tara de origine expirate: 1. Faceti RCA valabil pe minim 6 luni de zile pe seria de sasiu si o copie dupa aceasta la dosarul de provizorii. 2. Achitati taxele la CEC de, 13 ron taxa inmatriculare provizorie si 8 ron taxa autorizatie provizorie. 3.O copie dupa factura/contractul de vanzare-cumparare. 4.Copie dupa Cartea masini si talonul masinii din tara de origine 5.Copie dupa CI 6.Daca autoturismul l-ati adus pe platforma (numere expirate) va trebuie si o copie dupa CMR-document de transport vamal. Intre tot acest timp va duceti cu autoturismul la RAR(oriunde in tara) pentru emiterea CIV-ului pe Romania. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2012 Partajează Postat August 24, 2012 Inmatricularea definitiva: 1. *Punerea pe ROL* la Administratia Financiara: a. Fisa de inmatriculare(la orice xeox) b.Cerere de punere pe ROL c.Copie dupa factura/contract de vanzare-cumparare d.Copie CIV Romania fata/verso e.Copie CI 2.Dosarul de poluare: a.Cerere taxa de poluare b.Copie factura/contract de vanzare-cumparare(unele Administratii o cer legalizata la Notar) c.Copie CIV fata-verso tara de origine d.Copie CIV fata-verso Romania e.Copie CI 3.Platirea taxei de poluare (se emite dupa 3-5 zile de la depunerea dosarului) 4.Dosarul de inmatriculare: a.Fisa de inmatriculare cu viza/stampila Administratiei Financiare b.Cerere de inmatriculare c.Copie RCA d.Copie dupa decizia de poluare si factura (2 exemplare) de achitare a acesteia e.Taxa CEC de talon -37 ron f.Taxa CEC de inmatriculare -52 ron (aceasta se poate si la Administratie) g.Copie CI h.CIV si talon original tara de origine i.Copie CIV fata-verso Romania j.CIV Romania in original k.Numerele de inmatriculare din tara de origine sau CMR-document de transport vamal prin care se atesta introducerea acestuia(autoturismului) in tara pe platforma-doar daca numerele de origine sunt expirate la data cumpararii. Si 40 ron nr. la rand sau 85 ron nr. preferentiale, la ghiseu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum