em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 ... O sa fie un motor cu perii asincron, alimentat la AC (220V) ("permanently split capacitor" din acel tabel), cu regulator cu triac ...Na belea, ca ne-am incurcat de tot.Acel tabel se refera la motoare asincrone monofazate, despre care s-a vorbit pana acum, si la care dl. Miron bine a remarcat ca plaja de reglare a turatiei prin tensiunea de alimentare e foarte restransa. Acestea nu au colector, deci nu au perii, statorul e bobinat iar rotorul e in scurtcircuit. Variatorul cu triac merge la motoarele de cc sau motoarele universale. Acestea au perii, deci au colector, rotorul e bobinat si e accesibil prin periile colectoare. Statorul e deasemenea bobinat, sau poate fi un magnet permanent (motoare de cc). Astfel de motoare se intalnesc de exemplu la sculele electrice de mana (polizoare, bormasini, etc). Motoarele asincrone de curent alternativ sunt mai fiabile tocmai pentru ca nu au perii. Motorul asincron trifazat e cel mai raspandit, tocmai pentru ca e foarte fiabil si practic nu necesita intretinere. E de preferat intr-o sumedenie de aplicatii, dar, din pacate, turatia nu poate fi reglata in limite largi fara alterarea performantelor decat cu convertor de frecventa. Un exemplu tipic de motor la care te referi (PSC) e descris aici. La acesta turatia se poate schimba din numarul de poli, nu prin variator cu triac. Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Motoarele asincrone de curent alternativ sunt mai fiabile tocmai pentru ca nu au perii.M-am buimacit. Un motor cu perii (universal) este asincron sau nu? Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_electric Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_electric2.O mașină este asincronă dacă circuitului magnetic îi sunt asociate două sau mai multe circuite ce se deplasează unul în raport cu celălalt și în care energia este transferată de la partea fixă la partea mobilă sau invers prin fenomenul inducției electromagnetice.M-am lamurit, cum a scris em2006 mai sus, cele asincrone nu au perii (transferul energiei intre stator si rotor se face prin inductie emg) iar cele sincrone au perii si pot fi controlate de un triac. Multumesc. Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Inca ceva, astea cu perii nu au nevoie de condensator pentru pornire? Link spre comentariu
gica70 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Nu neaparat; astea cu perii pot fi, inafara de cele sincrone, cu excitatie serie, paralel, mixt sau separata. Cele mai folosite sunt cele cu excitatie serie (de ex acelea pt. robotii de bucatarie, aspiratoare, etc).Acel condensator are alta valoare si alt rol. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Motorul sincron, este tot un motor cu colector si perii si deci tot universal. De fapt, in practica se utilizeaza cu preponderenta generatorul sincron. Masina sincrona are ca particularitate, faptul ca este excitata in curent continuu, iar functionarea in curent alternativ se bazeaza pe un anumit profil geometric in proiectarea tolelor. La generatoarele sincrone, sinusoida ia nastere tocmai datorita acestui profil geometric. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 cele sincrone au perii si pot fi controlate de un triac.Motoarele sincrone de mica putere pot fi fara perii, pot avea rotor cu magnet permanent sau cu rotor din tole pe principiul reluctantei minime. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 iar cele sincrone au perii si pot fi controlate de un triac. Multumesc.Desi motoarele sincrone au perii,ele sunt diferite de cele universale. Cele universale sunt monofazate,iar rotorul este inseriat (deobicei) cu statorul. Si se poate alimenta in cc sau in ca. Turatia lor se modifica prin varierea tensiunii de alimentare.Cele sincrone sunt (in marea majoritate) trifazate,iar rotorul are rol doar de electromagnet (in functie de tensiunea de excitatie,se poate regla factorul de putere,dar asta e nerelevant aici)! Turatia lor se poate modifica doar prin varierea frecventei tensiunii de alimentare a statorului!Deci motorul sincron e o ruda apropiata cu cel asincron si o ruda indepartata de cel universal! Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 ...M-am lamurit, cum a scris em2006 mai sus, ... iar cele sincrone au perii si pot fi controlate de un triac...Unde am scris eu asa ceva???!Am facut referire doar la motoarele asincrone, despre sincrone nimic, alea sunt din alt film!Posteaza cu quote sa vad si eu.Si daca zici ca te-ai lamurit, care e raspunsul la intrebarea pe care mi-ai pus-o? :...M-am buimacit. Un motor cu perii (universal) este asincron sau nu?Asteptam sa-l gasesti citind articollul de pe wiki, de aia am dat link-ul. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 11, 2012 Partajează Postat August 11, 2012 ...Desi motoarele sincrone au perii,ele sunt diferite de cele universale...Eu nu am facut o apropiere intre cele denumite "universale" si cele sincrone, ci am spus ca pot fi universale, in sensul ca ar putea functiona foarte bine si in curent continuu. In alta ordine de idei, desi traditional se construiesc in sistem trifazat, nu exista nici un motiv sa nu poata fi de constructie mono. Fiind insa motoare care nu functioneaza doar pe baza cinematicii "alternative" ci avand nevoie si de anumite masuri de proiectare speciale, ele sunt sisteme in general scumpe la puteri mici si din acest motiv (probabil si din altele) nu se utilizeaza. Link spre comentariu
gica70 Postat August 11, 2012 Partajează Postat August 11, 2012 Si daca veni vorba de masini sincrone sa stiti ca noua generatie nu au perii!; acolo este un dispozitiv, sunt asa numitele diode invartitoare.Las pe altcineva sa explice! Link spre comentariu
Romica_t Postat August 11, 2012 Autor Partajează Postat August 11, 2012 O iau de la 0 pentru ca sunt tot mai derutat. Din ce am cititi si pe wikipedia, e corect ce afirm : "Putem vorbi de sincronism doar cand avem un camp magnetic in stator ce variaza in timp SI spatiu, iar asta se poate realiza doar prin alimentarea cu 3 faze." ? Link spre comentariu
em2006 Postat August 11, 2012 Partajează Postat August 11, 2012 Pune mai bine o poza cu motorul.Daca e asincron monofazat, cum ai afirmat in primul post, este probabil unul din cele 5 tipuri din tabelul pe care l-am postat, de aia l-am postat. Link spre comentariu
gica70 Postat August 13, 2012 Partajează Postat August 13, 2012 Campul invartitor este creat de succesiunea celor 3 faze ale retelei ("batalia" castigata de Tesla, adeptul c.a. impotriva lui Edison, adept al c.c.) si are formula: n (turatia in rot./min) = 60f (frecventa retelei)/p (perechi de poli). Acel 60 transforma rotatiile per secunda in rotatii per minut. Daca consideram ca acel generator are o singura pereche de poli, atunci, conf. formulei, avem n=3000 rot./min. Cu aceasta "turatie" se roteste campul invartitor din retea. Deci orice motor asincron cuplat la retea va avea turatia in functie de poli, in trepte si reglaj fin continuu functie de frecventa. NU doresc sa amintesc de alunecare (s) specific acestor tipuri de motoare pentru a fi mai explicit. (De fapt eu m-am referit la motoare sincrone..pentru cunoscatori). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum