Romica_t Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Va salut, cum pot sa reglez turatia unui motor asincron monofazat (rotor cu inductie)? Cu triac stiu ca nu se poate. M-am gandit sa folosesc un transformator cu 3 iesiri (220, 140, 80V), avand nevoie de doar 3 trepte. Puterea e 370W. Stiu ca un invertor e solutia ideala, dar caut ceva mai ieftin si mai simplu.Va multumesc. Link spre comentariu
puriu Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Prin reducerea tensiunii de alimentare nu scade turatia de sincronism, ci cuplul si turatia pe o anumita sarcina (ventilator, agitator, etc.). Nu este necesar un transformator, se poate face si cu un triac, dar pentru un motor asincron e mai complicat. Pentru ca triacul sa nu se stinga trebuie sa aiba o sarcina rezistiva. Se poate pune in paralel pe motor o rezistenta de 100 ohmi in serie cu un condensator de 0,1 micro c.a. Se pot incerca si alte combinatii. Cel mai simplu este sa se puna in paralel pe motor un mic bec de 15 W la 220 V. Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Prin reducerea tensiunii de alimentare nu scade turatia de sincronism, ci cuplul si turatia pe o anumita sarcina (ventilator, agitator, etc.).Pai motorul e tot timpul in sarcina, este un ventilator, deci ca sa-i scada turatia trebuie sa fie in sarcina?Am gasit pe net ceva asemanator cu ce ai zis tu. E folosit la un taiator de iarba, dar nu precizeaza ce tip de motor are, cu perii sau prin inductie. Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 E in ruseste, dar nu e greu de inteles: Eventual, citim pe poze si ne uitam la scris Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 E in ruseste, dar nu e greu de inteles:Multumesc, dar n-am inteles mare lucru, e vorba de un invertor acolo? Link spre comentariu
puriu Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Motoarele cu perii sunt sarcini rezistive si merg direct. In articolul rusesc e vorba de surse de curent trifazat cu frecventa si tensiune reglabila (variatoare de turatie) alimentate dintr-o retea monofazata. Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Asa e, n-am citit atent, am crezut ca ai motor trifazat.Dar si in cazul tau, tot de reglarea frcventei e nevoie, daca nu e cu perii. Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Motoarele cu perii sunt sarcini rezistive si merg direct.Deci daca e asincron mai trebuie adaugata acea celula RC la circuitul cu triac? Pana, la urma, daca motorul e tot timpul in sarcina ii scade turatia daca e alimentat cu 120V spre exemplu(dintr-un traf)? Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Dar si in cazul tau, tot de reglarea frcventei e nevoie, daca nu e cu perii.Pai daca ii scadem tensiunea folosind un triac sau un transformator ii scadem cuplul, nu? Daca ii scadem cuplul iar el este in sarcina asta nu duce si la scaderea vitezei de rotatie? Link spre comentariu
miron1947 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Da, scade prin marirea alunecarii, dar relativ putin(in jur de cca.5%), daca alunecarea creste prea mult se opreste. Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 Aha, deci nu sunt sanse. Ce ziceti, cel mai bine ar fi sa schimb motorul cu unul cu contacte (sincron) si sa folosesc o schema clasica cu triac? Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Corect.Din pacate la astfel de motoare plaja de variere a turatiei prin varierea tensiunii e extrem de restransa, lucru de care te poti convinge incercand alimentarea printr-un autotransformator reglabil (il poti imprumuta pt o proba, daca nu ai).Tocmai de aceea s-au dezvoltat convertizoarele de frecventa.Acestea aplica motorului o frecventa variabila. Concomitent se variaza si tensiunea.PSAm postat simultan asa ca sunt nevoit sa reeditez postul.De ce zici "sincron"? Motorul cu perii e asa-numitul "motor universal", care se poate alimenta atat in curent continuu cat si alternativ, iar turatia variaza in limite largi cu tens de alimentare, deci un variator cu triac sau tiristoare e ideal pt un astfel de motor.Motorul sincron e altceva, cauta cu google. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Pentru un domeniu de variatie mic(cei 5%), puteti utiliza un montaj cu triac, dar daca doriti o variatie mai mare utilizati schema D-lui em2006. Link spre comentariu
em2006 Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Postez un tabel in care sunt prezentate sumar caracteristicile a 5 tipuri cunoscute de motoare asincrone monofazate: Link spre comentariu
Romica_t Postat August 10, 2012 Autor Partajează Postat August 10, 2012 De ce zici "sincron"? Motorul cu perii e asa-numitul "motor universal", care se poate alimenta atat in curent continuu cat si alternativ, iar turatia variaza in limite largi cu tens de alimentare, deci un variator cu triac sau tiristoare e ideal pt un astfel de motor.Motorul sincron e altceva, cauta cu google.Da, m-am lamurit cat de cat. O sa fie un motor cu perii asincron, alimentat la AC (220V) ("permanently split capacitor" din acel tabel), cu regulator cu triac. Multumesc tuturor de sfaturi.Deci asta sincrone trag oricat curent doar ca sa pastreze turatia constanta (raportul RPM/frecventa alimentare este constant) ? Prin urmare nu exista motoare sincrone alimentate in CC? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum