Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect clima auto cu microcontroler.


avengers

Postări Recomandate

M-am gandit la un proiect foarte interesant, sa vedem daca il putem realiza in practica. In principiu trebuie sa fie un montaj cu microcontroler, care sa fie legat in paralel cu butonul de turatie si on/off de la un aer conditionat auto (probabil de Logan)Acest proiect va avea un termistor si in functie de temperatura din habitaclu va actiona (mai tare sau mai incet) ventilatorul de la aerul conditionat, regland in acest mod temperatura (numai varianta de frig, iarna urmand sa fie decuplat din butonul de on/off)La o prima vedere montajul ar trebui sa aiba:- microcontroler....probabil un PIC- LCD 2X16 – pentru afisarea temperaturii setate, temp interioara, turatie ventilator, etc:- Un tranzistor pentru reglarea turatiei:- Termistor:- Soft (aici e problematica treba)- Potentiometru pentru reglarea temperaturii (ideal unul in impulsuri) la un pas de 0.5 gradeAcesta fiind proiectul astept idei (poate nu vad eu in mod corespunzator problema), sau o schema care sa functioneze in mod asemanator. Stima.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • avengers

    4

  • fratello

    4

  • yo7but

    2

  • yo9hnf

    1

Top autori în acest subiect

Eu am facut asa ceva, dar n-am apucat sa-l implementez din lipsa de timp ... In principiu este vorba despre un termometru, cu 2 zone (interior/exterior) si functie de termostat pentru interior, cu hysterezis reglabil. Actionarea se face prin releu. Tot pentru Logan l-am gandit si eu ; cand releul este neactionat, ventilatorul climatizarii functioneaza pe treapta I ; cand T > Tsetat+hysterezis = actionare releu --> ventilatorul este actionat pe treapta III, pentru cresterea debitului de aer rece. La atingerea temperaturii dorite, se revine (prin declansarea releului) la trepta I. Setarea se face prin 3 butoane : meniu, plus, minus. Afisarea se face pe un display de Nokia 3310(5110). NU recomand actionarea comenzii ON/OFF a AC-ului ... motivele sunt multe, de ordin tehnic si pot fi studiate pe forumurile de profil ale posesorilor de DACIA ...

post-11296-139829471989_thumb.jpg

Link spre comentariu

La ceva in genul asta ma gandisem si eu, numai sa aiba turatie variabila (nu in trepte), in func'ie de tensiunea data ventilatorului. Poti sa postezi schema, te rog?!

Link spre comentariu

Am studiat schemele de pe dacia club.sunt simple dar nu ofera facilitatea citirii temperaturilor de pe LCD. Nu are nimeni o schema care sa faca simultan lucrurile:- setare temperatura dorita:- daca e mai cald in interiorul masinii decat temp setata sa actioneze cu turatie mai mare motorul de la AC (iar pe masura ce temp scade sa se reduca si turatia A.C) - afisare pe LCD 2X16 a valorii setate (eventual si a temp din habitaclu si a celei exterioare)

Link spre comentariu

Acolo este prezentata o versiune mai veche a programului meu, cu probleme la afisarea pe display-urile ne-originale Nokia...In acest topic, mai sus este hex-ul ultimei variante, care afiseaza corect pe fake-uri.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Din puctul meu de vedere:-nu se merita sa folosesti un termistor deoarece sunt slabe sansele de a gasi datasheet-ul sau. Mai bine folosesti un LM35 (cu iesire analogica), sau un DS18b20 (cu iesire digitala);-Dintr-un potentiometru nu poti "da" pasi...cel mai simplu de folosit ar fi ori doua butoane UP & DOWN, ori un encoder (gen scrool-ul de la laptop, sau "potentiometrul infinit" de pe la combinele audio). Te-ai documentat asupra partii de AC ? In afara de reglajul turatiei ventilatorului care baga aer inauntrul habitaclului, cu motorul de AC se mai intampla ceva ? In mod normal (fara modificari), cum se face comanda efectiva a AC-ului ? Un astfel de proiect (ca firmware) se implementeaza foarte simplu in Bascom.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Lucrurile sunt mai complicate in practica. Pentru un control eficient este necesara comanda electrica a clapetei de control a temperaturii si controlul electronic al turatiei ventilatorului. Masurarea temperaturii se face cu mai multi senzori, in general 2 pentru exterior si 2 pentru interior. Pentru interior, unul dintre senzori este plasat inaintea unui mic ventilator pentru a masura temperatura reala a aerului din interior. Pentru exterior un senzor este plasat la priza de aer proaspat iar celalat undeva in partea din fata, in spoiler sau in fata radiatoarelor. Algoritmul de corectie este destul de complex si tine seama de timpul cat motorul a fost in functiune sau de cat timp a trecut de la oprirea sa, daca masina se afla in soare sau nu si asa mai departe. In general temperatura interioara nu este afisata, este folosita doar pentru calcul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări