avengers Postat August 7, 2012 Partajează Postat August 7, 2012 M-am gandit la un proiect foarte interesant, sa vedem daca il putem realiza in practica. In principiu trebuie sa fie un montaj cu microcontroler, care sa fie legat in paralel cu butonul de turatie si on/off de la un aer conditionat auto (probabil de Logan)Acest proiect va avea un termistor si in functie de temperatura din habitaclu va actiona (mai tare sau mai incet) ventilatorul de la aerul conditionat, regland in acest mod temperatura (numai varianta de frig, iarna urmand sa fie decuplat din butonul de on/off)La o prima vedere montajul ar trebui sa aiba:- microcontroler....probabil un PIC- LCD 2X16 – pentru afisarea temperaturii setate, temp interioara, turatie ventilator, etc:- Un tranzistor pentru reglarea turatiei:- Termistor:- Soft (aici e problematica treba)- Potentiometru pentru reglarea temperaturii (ideal unul in impulsuri) la un pas de 0.5 gradeAcesta fiind proiectul astept idei (poate nu vad eu in mod corespunzator problema), sau o schema care sa functioneze in mod asemanator. Stima. Link spre comentariu
fratello Postat August 7, 2012 Partajează Postat August 7, 2012 Eu am facut asa ceva, dar n-am apucat sa-l implementez din lipsa de timp ... In principiu este vorba despre un termometru, cu 2 zone (interior/exterior) si functie de termostat pentru interior, cu hysterezis reglabil. Actionarea se face prin releu. Tot pentru Logan l-am gandit si eu ; cand releul este neactionat, ventilatorul climatizarii functioneaza pe treapta I ; cand T > Tsetat+hysterezis = actionare releu --> ventilatorul este actionat pe treapta III, pentru cresterea debitului de aer rece. La atingerea temperaturii dorite, se revine (prin declansarea releului) la trepta I. Setarea se face prin 3 butoane : meniu, plus, minus. Afisarea se face pe un display de Nokia 3310(5110). NU recomand actionarea comenzii ON/OFF a AC-ului ... motivele sunt multe, de ordin tehnic si pot fi studiate pe forumurile de profil ale posesorilor de DACIA ... Link spre comentariu
avengers Postat August 7, 2012 Autor Partajează Postat August 7, 2012 La ceva in genul asta ma gandisem si eu, numai sa aiba turatie variabila (nu in trepte), in func'ie de tensiunea data ventilatorului. Poti sa postezi schema, te rog?! Link spre comentariu
fratello Postat August 8, 2012 Partajează Postat August 8, 2012 Schema este banala ... Pentru turatie variabila, trebuie facut controlul cu PWM ... pe forumurile mentionate anterior (vezi si http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=155728&hl= ) s-a discutat si acest aspect (inclusiv faptul ca, tehnic & practic) un astfel de control al aerotermei de pe LGN este FOARTE greu de realizat. 2_NOKIA.PDF Link spre comentariu
avengers Postat August 8, 2012 Autor Partajează Postat August 8, 2012 Am studiat schemele de pe dacia club.sunt simple dar nu ofera facilitatea citirii temperaturilor de pe LCD. Nu are nimeni o schema care sa faca simultan lucrurile:- setare temperatura dorita:- daca e mai cald in interiorul masinii decat temp setata sa actioneze cu turatie mai mare motorul de la AC (iar pe masura ce temp scade sa se reduca si turatia A.C) - afisare pe LCD 2X16 a valorii setate (eventual si a temp din habitaclu si a celei exterioare) Link spre comentariu
yo7but Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Pt. userul Fratello, poti pune si fisierul hex ?Multumesc. Link spre comentariu
fratello Postat August 11, 2012 Partajează Postat August 11, 2012 Hexul solicitat, cu mentiunea ca trebuie uilizat 16F648A (nu incape in 628A !). Link spre comentariu
yo7but Postat August 11, 2012 Partajează Postat August 11, 2012 Multumesc Fratello, m-apuc de treaba. Link spre comentariu
Vizitator tanveerriaz Postat August 12, 2012 Partajează Postat August 12, 2012 i found more info http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=49775&start=15 Link spre comentariu
fratello Postat August 12, 2012 Partajează Postat August 12, 2012 Acolo este prezentata o versiune mai veche a programului meu, cu probleme la afisarea pe display-urile ne-originale Nokia...In acest topic, mai sus este hex-ul ultimei variante, care afiseaza corect pe fake-uri. Link spre comentariu
avengers Postat August 26, 2012 Autor Partajează Postat August 26, 2012 Ecranul acela de nokia mi se pare cam mic. Nu se poate folosi in locul acestuia unul 2X16???? Link spre comentariu
yo9hnf Postat August 26, 2012 Partajează Postat August 26, 2012 Din puctul meu de vedere:-nu se merita sa folosesti un termistor deoarece sunt slabe sansele de a gasi datasheet-ul sau. Mai bine folosesti un LM35 (cu iesire analogica), sau un DS18b20 (cu iesire digitala);-Dintr-un potentiometru nu poti "da" pasi...cel mai simplu de folosit ar fi ori doua butoane UP & DOWN, ori un encoder (gen scrool-ul de la laptop, sau "potentiometrul infinit" de pe la combinele audio). Te-ai documentat asupra partii de AC ? In afara de reglajul turatiei ventilatorului care baga aer inauntrul habitaclului, cu motorul de AC se mai intampla ceva ? In mod normal (fara modificari), cum se face comanda efectiva a AC-ului ? Un astfel de proiect (ca firmware) se implementeaza foarte simplu in Bascom. Link spre comentariu
alex_hobeanu Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Lucrurile sunt mai complicate in practica. Pentru un control eficient este necesara comanda electrica a clapetei de control a temperaturii si controlul electronic al turatiei ventilatorului. Masurarea temperaturii se face cu mai multi senzori, in general 2 pentru exterior si 2 pentru interior. Pentru interior, unul dintre senzori este plasat inaintea unui mic ventilator pentru a masura temperatura reala a aerului din interior. Pentru exterior un senzor este plasat la priza de aer proaspat iar celalat undeva in partea din fata, in spoiler sau in fata radiatoarelor. Algoritmul de corectie este destul de complex si tine seama de timpul cat motorul a fost in functiune sau de cat timp a trecut de la oprirea sa, daca masina se afla in soare sau nu si asa mai departe. In general temperatura interioara nu este afisata, este folosita doar pentru calcul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum