zapezel Postat August 5, 2012 Partajează Postat August 5, 2012 Salut,Mi-a cazut o intrebare acum in cap.Daca iau un bec incandescent de un leu , d'asta de Wolfram clasic de 100W si nu-l mai alimentez la 220V, vreau sa-l alimentez de la 1000V si 0.1A; filamentul de Wolfram se va aprinde?Ma gandesc ca el emite lumina din cauza rezistentei sale electrice , ce-l face sa se incalzeasca puternic, rezultand lumina ca efect secundar al arderii acestuia;(tocmai d'aia se numeste incandescent).dar daca maresc amperajul si scad voltajul (tot 100 de W), sa zicem ca-l montez pe-o baterie de masina, de ce nu s-ar aprinde si are nevoie de aproximativ 220V?Nu ma descurajati, sunt incepator. Link spre comentariu
Spitfire Postat August 5, 2012 Partajează Postat August 5, 2012 Alimentat cu 1000V, va absorbi mult mai mult de 0,1A, din moment ce la 230V consuma 0,43A, daca insa sursa de 1000V nu poate furniza decat 0,1A, tensiunea va cadea corespunzator. Filamentul unui bec cu incandescenta are o caracteristica neliniara, la temperatura camerei are o rezistenta propie de 13 ori mai mica decat la 2700 gr.C.Daca sursa de 1000V poate sustine consumul, filamentul becului de 100W va lumina orbitor(pentru scurt timp insa, fiindca se va evapora rapid). ar daca maresc amperajul si scad voltajul (tot 100 de W), sa zicem ca-l montez pe-o baterie de masina, de ce nu s-ar aprinde si are nevoie de aproximativ 220V?Consultati Legea lui Ohm ca sa intelegeti de ce nu e posibil asa ceva. Link spre comentariu