ionel sm Postat Aprilie 22, 2015 Partajează Postat Aprilie 22, 2015 (editat) Ati mai montat c5388 in alta parte? si daca v-a mers.C-ul de 33uf trebuia sa-l schimbati sau verificat cu un esr-metru. Editat Aprilie 22, 2015 de ionel1959 Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Aprilie 22, 2015 Partajează Postat Aprilie 22, 2015 Tranzistorul pe care l-am gasit initial acolo era BU808 original si prezenta rezistenta decit pe C-E pe al meu la facut sirma total ,condensatorul din baza lui l-am masurat cu ESR_metrul , prezinta foarte bine Link spre comentariu
ionel sm Postat Aprilie 22, 2015 Partajează Postat Aprilie 22, 2015 Vedeti lipituri reci la cupla bobina defexie.Daca nu-i de acolo inclin sa cred c5388 de proasta calitate. Incercati varianta de aici si dati-mi un raspuns daca a mers http://www.elforum.info/topic/68790-echivalent-bu808/page-7 .Puteti pune MP de unde aveti c5388? Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Aprilie 22, 2015 Partajează Postat Aprilie 22, 2015 Am facut montajul cu doua tranzistoare recuperate ,unul cu dioda si al doilea fara dioda incorporata, pentru mai multa siguranta am schimbat condensatorul din baza tranzistorului si pe cel de intoarcere si acum functioneaza de 30min cu o temperatura de circa 35-40grade C pe radiatorul tranzistorului final linii. Multumesc frumos dl Ionel1959 pentru ajutor! Link spre comentariu
Toni Marginean Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 Am facut montajul cu doua tranzistoare recuperate ,unul cu dioda si al doilea fara dioda incorporata, pentru mai multa siguranta am schimbat condensatorul din baza tranzistorului si pe cel de intoarcere si acum functioneaza de 30min cu o temperatura de circa 35-40grade C pe radiatorul tranzistorului final linii. Multumesc frumos dl Ionel1959 pentru ajutor! Avantajul montajului cu doua tranzistoare in loc de BU808 este ca la devalorizarea condensatorului din baza tranzistorul linii nu se mai defecteaza. Link spre comentariu
ionel sm Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 BU808 de calitate am inteles ca se gaseste pe la meg*****mic dar si pretul in jur de 20ron.De unde am luat pana acum s-a cam terminat si cateodata mai recurg la artificii.Uneori cu BU(C5388) proaste am facut montajul darlington si am scapat de ele. Link spre comentariu
mariantoader82 Postat Aprilie 26, 2015 Partajează Postat Aprilie 26, 2015 Tranzistorul pe care l-am folosit a facut parte dintr-un lot de 20 buc de la Ilie ,a fost ultima bucata C5388 (JV) ,restul de 19 buc nu a fost probleme cu ele deaceea m-a bagat un pic in ceata. Link spre comentariu
Vizitator costel0406 Postat Aprilie 29, 2015 Partajează Postat Aprilie 29, 2015 Revin dupa o pauza de la depanare. Deci sa reiau problema, -Sasiu 11Ak30, Se aude un tacanit, tv nu porneste.Am gasit C5388 in scurt. -Am schimbat C623,C826,C813, C827. D889(MCR22-8),si Q802. -Verificat si e ok C819,C811, toate diodele cu un piciorus in aer cu exceptia celor SMD care le-am verificat in circuit si unele dadeau si conductie inversa probabil in combinatie cu alte componente, dar niciuna nu era in scurt. -Cu C5388 scos si un bec de 40w conectat intre C si E sursa nu mai tacane, dar intra in protectie. -Am scos tiristorul D889 si porneste sursa, paralel cu becul am 108V. -Am verificat rezistente, condensatori si cam tot ce e in secundar si nu gasesc nimic defect. -Pot fi IC800 si IC801? momentan nu am ca le schimbam. Astept sfaturi. Multumesc. Link spre comentariu
Toni Marginean Postat Aprilie 29, 2015 Partajează Postat Aprilie 29, 2015 Tensiunile de 5V si 8V sunt corecte? Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 29, 2015 Partajează Postat Aprilie 29, 2015 Am spus cred de zeci de ori.Sursa de AK30 se repara cu MCRscos astfel este in functionare normala si livreaza tensiuni nominale. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 29, 2015 Partajează Postat Aprilie 29, 2015 Sa o luam de la zero pt fiecare meserias incepator? Cautati toate topicurile ce au tratat 11ak30, copiati intrebarile si raspunsurile mai interesante si va faceti o documentatie proprie. Cand nu va mai puteti descurca puneti intrebari dar povestiti si toate masuratorile facute. Chiar daca nu stiti bine electronica, aveti o intuitie tehnica despre cum functioneaza un ansamblu. La tv exista o parte "soft", de semnal care nu da fum la defect. Este vorba de procesor, selector canale, semnale video. Partea ce trebuie tratata mai atent este cea "hard", cea care vehiculeaza curenti si tensiuni relativ mari. Acesta este etajul de linii care in plus alimenteaza si etajul de cadre. Se pleaca deci cu sursa. La majoritatea tv este suficient sa fie verificata pe o sarcina rezistiva dar in apropierea consumului maxim ce este scis pe capac. De aceea se insista sa se scoata tiristorul, ca sa verifici puterea sursei fara sa intre procesorul sa o opreasca cand vede o eroare. Cat timp verificam sursa nu ne intereseaza ce erori ar putea fi in functionare tv. Deci cu tiristorul scos trebuie totusi atentie la alimentarea tv pt ca la un defect procesorul nu mai trece sursa in stby. Asa ca se alimenteaza etajul de linii numai cu o sarcina--adica traful de linii. Acest lucru se realizeaza simplu scotand bobinele de deflexie. Se usureaza in acest fel si stresul dat de cadre deoarece acum nu mai are sarcina. Pt cei harnici este util sa se inlocuiasca rez de 5,6 ohm de pe alim traf cu una de 56--100 ohm, acest lucru protejand tranz linii si cand traful de linii este ars. Daca tensiunea continua pe traf este peste 80V se masoara tensiunile din secundar traf, mai ales cadrele. Se lasa apoi 5,6 ohm si se vede ca tranz nu se incalzeste iar tensiunea de cadre trebuie acum sa fie normala. Cum am spus de atatea ori, iesirea de cadre se poate masura cu voltmetru pe alternativ serie cu un cond nepolarizat. Tensiunea video trebuie sa fie mai mare decat 115v dar mai mica de 190V(valoarea la varf la BU este cam 550V fata de 900-1000V cu bobina conectata). Conectarea bobinei de deflexie sa se faca tot cu 56-100 ohm si acum iesind in evidenta locul cu buba. Asta arata inca o data avantajul osciloscopului. Daca stii unde sa-l conectezi si cum sa interpretezi oscilograma, in 5 min ai un tv reparat. Link spre comentariu
Vizitator costel0406 Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Problema s-a rezolvat destul de simplu, bateriile telecomenzi erau goale si nu mi-am dat seama de asta pana nu am intors televizorul si am vazut ledul aprins, si astfel televizoru statea in stem-by deaceea nu avem tensiune pe bec. Am aprins cu bec in paralel si totul functioneaza, aveam 114v pe bec, am pus tranzistorul si functioneaza perfect. Multumesc pentru ajutor. Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Asa este cand este in stem-by Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Urmatorul o sa spuna ca avea telecomanda de la alt aparat dar nu si-a dat seama pt ca avea aceeasi culoare. Parca se spunea stam-ba? sau stai-bai? Cred ca ar trebui un guud-bai de la a mai raspunde. Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 30, 2015 Partajează Postat Aprilie 30, 2015 Cam asa ceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum