Dr.L Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Acumulatorul nu poate trage un curent mare in mod sustinut,la o tensiune de 14V,deoarece chimia acumulatorului nu permite o absorbtie asa rapida de energie! Si nici n-am mai auzt de o asemenea cauza de ardere a alternatorului. Nu contest autenticitatea,doar ca nu e ceva sa se intample des. Apoi nimeni nu contesta modul de incarcare al alternatorului auto! Doar ca,evident,nu e gandit pt un acumulator descarcat Apoi,daca e nevoie sa folosesti robotul de pornire,nu te poti baza pe un acumulator bun. Si sa-i aplici unui astfel de acumulator,30A,la 18V este cat se poate de periculos! Cu cat creste tensiunea,cu atat creste si curentul absorbit (si transformat in caldura) de catre acumulator. Apoi,noi cam reinventam roata acum,cu robotul asta,ca toate astea s-au mai scris odata! viewtopic.php?f=41&t=69660 Link spre comentariu
Marian Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Eu unul nu prea agreez ideea asta de pornire fortata/asistata de un robot, un motor bine pus la punct trebuie sa porneasca destul de usor chiar si iarna, iar daca acumulatorul nu-i suficient de puternic incat sa duca singur electro-motorul atunci nu faci decat sa amani inevitabilul-cumpararea unui acumulator nou, o singura data am facut asa ceva pentru un amic, pe un miez de traf de aparat de sudura ceva mai micut am facut un secundar de 13Vca cu sarma de 5mm, si intr-adevar a mers ( de fapt inca merge ok ), face fata, doar ca acumulatorul nu poate avea viata prea lunga asa. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Eu aman de muuult timp (vre-o 3 ani) cumpararea unui acumulator bun. Dar eu pornesc cu un acumulator tinut in casa,pus in paralel.Desi la conectarea in paralel a acumulatorilor,curentul ar trebui sa fie f mare,nu apar probleme,din cauza tensiunilor apropiate (+ ca acumulatorii se misca incet la incarcare/descarcare) Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 11, 2012 Autor Partajează Postat August 11, 2012 Deci pana la urma la ce sfaturi ati ajuns... deci... nu vreau cand ii dau la rapid sa imi porneasca masina din 10 secunde dar macar in 15 minute iar lent sa o incarce usor asa cum stie el mai bine..... ce sfaturi imi dati ce sa fac ce sa cumpar ceva scheme? idei? Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 14, 2012 Autor Partajează Postat August 14, 2012 merge sa fac si eu ceva din trafu asta macar un amplificator o statie 5.1 ceva? Link spre comentariu
Marian Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Masoara exact dimensiunile miezului magnetic desfacand traful daca trebuie, pentru ca asta nu se afla masurand exteriorul, ci miezul care este cuprins de suportul pe care sunt facute infasurarile, afla dimensiunile exacte ale acestuia ca sa putem sti exact ce ai tu acolo si nu masura incepand de ca capatul ruletei care te poate pacali, incepi undeva spre exemplu de la cifra 10 de pe banda ruletei ca astfel masuratoarea sa fie cat mai exacta, apoi vedem ce poti obtine din el stiind ce putere maxima poate suporta. Asa ca ideie la 500W cat scrie pe placuta aia ai putea obtine la o tensiune de 14,4V cat este nevoie pentru acumulator aproximativ 30A ceea ce cred eu ca ar fi destul sa resusciteze mai rapid un acumulator la nevoie, si poti face un alt mod cu incarcare lenta cu aproximativ 10% din capacitatea acumulatorului, insa inainte de toate trebuie sa stii exact ce miez ai ca sa fii sigur ca ce scrie pe placuta aia este si real. Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 15, 2012 Autor Partajează Postat August 15, 2012 de... desfacut nu ma incumet sa il desfac ca atunci nu il voi mai putea monta pentru ca este intr-o stare foarte proasta si nu vreau nici sa ii fac alte prize chesti asa cum este el daca pot da daca nu nu il desfac ca il stric sigur... iar cu miezul il voi masura si sarma la fel si va voi da mai multe informati Link spre comentariu
Marian Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Ok pai pentru redresor acumulatori auto/varianta de incarcare fortata/rapida te poti folosi de iesirea de 12Vca pe care vad ca ai disponibili 27A, o redresezi cu o punte de minim 35A ( preferabil 50A ) si eventual un mic condensator electrolitic de filtrare desi nu este neaparat necesar, vei avea o tensiune de varf de aproximativ 14,9Vcc.Pentru varianta de incarcare normala/lenta te poti folosi de iesirea de 18Vca ( la varianta asta faci stabilizator si limitare de curent din acest motiv cei 14,9Vcc nu's suficienti la intrarea montajului si deci te folosesti de o alta iesire ) pe care o redresezi cu o alta punte de 20-30A si filtrezi cu un condensator electrolitic undeva intre 2200-4700uF/35V. Apoi apelezi la un circuit de stabilizare a tensiunii ( spre exemplu LM317 ) asistat de un montaj cu tranzistori de putere care sa suplimenteze si totodata sa limiteze curentul la o valoare aleasa, asta depinde cat anume preferi, de obicei se aleg 10% din capacitatea acumulatorului. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 De incarcat va incarca sigur la 2x12Vca, dar ma indoiesc ca se va obtine curentul dorit pentru o incarcare rapida. Daca ar fi 2-3V in plus, sa "forteze" un pic traful... Dar se poate incerca. Link spre comentariu
Marian Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Dar atunci nu ar fi prea mare tensiunea pentru acumulator? Pentru un curent mai mare ma gandeam ca s-ar putea folosi cele 2 iesiri existente de 12Vca in paralel, daca nu se pot faza infasurarile pentru legarea directa in paralel atunci s-ar putea apela la o redresare monoalternanta cu insumare de tensiuni, in felul asta curentul ar fi sensibil marit si cum autorul temei deja a specificat ca nu este nevoie ca incarcarea rapida sa aiba loc in foarte scurt timp gandesc ca ar putea fi totusi o solutie viabila. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 15, 2012 Partajează Postat August 15, 2012 Este o solutie viabila.Daca redresorul scoate varfuri de 18V, ele nu vor exista pe un acumulator auto. Ca sa obtii 500W dintr-un traf de 500W pe o incarcare rapida, trebuie ca acumulatorul sa se comporte ca o sarcina de 500W. Ori o sarcina maxima va scadea tensiunea efectiva pe traf. Cam cu cat? N-am idee, depinde de constructie, materiale, cuplaj, etc. Zic ca e credibil ca se extrage maxim daca din 12 efectiv, se fac 10. Dar tinand cont de diode, asta nu se va petrece pentru 14Vcc pe baterie. Pentru ca sa extragi mai mult, nu ajunge sa gadili cu varful sinusoidei, trebuie s-o "turtesti" un pic, sa fortezi manifestarea rezistentei interne a trafului. Dar cum spuneam, cu siguranta va incarca cu un curent, deci e viabil. Se pot folosi 24Vca cu mediana, deci 2x12Vca. Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 19, 2012 Autor Partajează Postat August 19, 2012 Mariane ... poti sa imi faci o mica simulare te rog o schema ... cum sa fac montajele eu vreau sa imi arate si amperi si volti.. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Septembrie 12, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2012 Este cineva care ma poate ajuta cu o schema pentru trafu asta ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum