kotezzyno Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Salut vreau sa fac si eu pentru acasa... un redresor sa zicem si robot de pornire 12v si 24v care vreau sa ii faca urmatoarele:sa incarce pe lent si rapidsa imi arate volti si amperi de preferat dealea vechi pe acesi sa ii fac protectie la scurt circuit daca se poate bine intelesmai jos am sa urc pozele cu traf-ul pe care il am as dori sa imi spuneti daca traf-ul care il veti vedea in poze poate sa faca ce vreau eu va multumesc Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 1, 2012 Autor Partajează Postat August 1, 2012 http://photobase.ro/dm-XD66.jpg http://photobase.ro/dm-IKUM.jpg http://photobase.ro/dm-U8CB.jpg http://photobase.ro/dm-N6QU.jpg http://photobase.ro/dm-V8TK.jpg http://photobase.ro/dm-XYVV.jpg lungimea de 15cmm http://photobase.ro/dm-P4K9.jpg latime de 7 cmm http://photobase.ro/dm-E68E.jpg inaltime de 12.5 cmm] http://photobase.ro/dm-2JJ5.jpg http://photobase.ro/dm-UW2Z.jpg aici este informatiile de pe placuta lui care a fost pe carcasa http://photobase.ro/dm-CI59.jpg iar aici am desenat ce scria pe placuta ca acolo nu se vede asa clar tin sa va anunt ca pe primar firul are grosime de 1mm pe ruleta si pe secundar are 2 fire pe fiecare borna care amandoua masoara cam 6mm pe ruleta Link spre comentariu
str8klaw Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 la puterea lui de 500w nu poti sa faci robot ci numai redresor. Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 1, 2012 Autor Partajează Postat August 1, 2012 ca sa il fac si robot cam ce traf imi trebuie? Link spre comentariu
Marian Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Asta depinde in primul rand de ce curent pretinzi de la el, abea apoi poti stabili detaliile cum ar fi miezul folosit. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Daca la 500W si 12V scoti 40A, se numeste incarcare rapida. O tii un minut si cred ca poti porni.Robotul ar fi acela care porneste din start, poate chiar peste 100A. Ca marime, seamana cu un traf de sudura. Nu se justifica (pentru un minut) daca bateria mai are oarece vlaga. Link spre comentariu
kotezzyno Postat August 3, 2012 Autor Partajează Postat August 3, 2012 Dar cu traf-ul pe care il am il pot face si robot si redresor acum..... nu vreau neaprat sa porneasca intr-un minut dar nici in 30min....??? ce imi este frica e sa nu il ard cumva cer si eu cumva pareri pot sa ma apuc sa il construiesc cu acest traf? Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 3, 2012 Partajează Postat August 3, 2012 As zice sa-l bobinezi pentru cca. 14Vca/50A in secundar cu o punte corespunzatoare si fara filtraj (inutil). In primar bobinat pentru 180Vca, 200Vca, 220Vca si 240Vca, cu prize. n=50/S, j=2,5A/mmp. Chiar daca nu vei folosi prizele, e mai bine sa le ai. Link spre comentariu
radusa Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Doua observatii:1. Singura configuratie de robot care o permite acest transformator este aceea cu acumulator de pornire incorporat. Dupa parerea mea, trafo este cam mic pt a suporta singur curentul de pornire, mai ales asa cum este el bobinat acum (conductor de 1mm pe primar).2. Acumulatorii auto nu permit o incarcare rapida mai mare de 30% din C (C=capacitatea in Ah inscrisa pe acumulator). Cine incearca sa incarce cu un curent mai mare, risca sa distruga acumulatorul. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Risca sa bubuie la propriu,mai ales iarna,daca e inghetat Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Nu pot sa spun de cate ori am ambalat motorul iarna, imediat dupa pornire, pentru a-l incalzi. Am reusit sa distrug puntea trifazica de 75A (3x25+3x25) dar nu bateria. Cred ca se poate 30A (420W) pentru un minut incarcare, fara nici o problema pentru baterie. Nu e chiar un robot dar cred ca e suficient de rapid. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Pai bateria,nici sa vrea,si nu consuma atata la 14V. Problema e ca robotul da cam 17-18Vcc... Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Bateria foarte buna si descarcata extrage mult curent la 14V aplicati brusc. Mai mult de 30A, asa am reusit sa ard puntea de vreo doua ori (uit mereu pozitia iarna). Sugerasem anterior prize la tensiuni mai mici pentru ca presimt ca la 14Vca si corespondentul in Vcc nu se va genera suficient curent. Se poate folosi una din prize (cu 220 pe priza de 200 de exemplu) pentru obtinerea curentului de 30A. Este insa nevoie si de un releu de tensiune maxima pentru a nu creste tensiunea daca bateria e slaba. Stiu ca suna grosolan dar e cea mai simpla solutie cu traful prezentat. Traful va rezista fara probleme daca e corect executat. Prize crescatoare (la 2V) se pot face si in secundar, dar conductorul e mai gros si greu de manevrat. Link spre comentariu
radusa Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Eu nu vad legatura intre ambalarea motorului si curentul de incarcare al acumulatorului. Daca regulatorul de tensiune este bun, tensiunea pe bornele bateriei este de 14.4V, tensiune la care avem un anume curent de incarcare (dependent de gradul de descarcare al bateriei). Ambalarea motorului nu ne da un curent mai mare, deoarece tensiunea nu creste peste 14.4V. Iar la ralanti tensiunea este tot de 14.4V, regulatoarele fiind astfel calculate, ca sa inceapa sa functioneze corect cam de pe la 600-800 ture/min.Si mai amintesc si faptul ca incarcatoarele inteligente (cu mai multe trepte de incarcare, multi-stage) limiteaza curentul de incarcare daca tensiunea la borne este sub 10.8V, adica 1.8V/element, tocmai pt a proteja bateria de riscul distrugerii. Defectarea bateriei este cu atat mai riscanta cu cat temperatura este mai scazuta, asa cum spunea si Dr.L si se manifesta de regula prin intreruperea interna dintre elementi. Dar asa cum am spus este un risc nu o certitudine, care depinde si de calitatea bateriei si de noroc. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Majoritatea regulatoarelor (ca si al meu) nu limiteaza curentul de incarcare. Exista si regulatoare mai pretentioase, am vazut asa ceva. La turatie mica a motorului, curentul generat este mai mic iar tensiunea nu creste brusc ci lent. Daca o calci, curentul disponibil creste si apare limitarea la 14,4. Se vede si pe faruri. Poate cu alt gen de regulator se schimba situatia, dar eu luam exemplul meu pentru a arata ca acel curent de incarcare nu este batut in cuie din constructie, in general nu se respecta cei 10% sau 20%. Am sa dau altul: tramvai cu baterie de 150Ah (plumb) si curent de 80-100A incarcare cu tensiunea crescatoare spre 28,8. Curentul scade numai la atingerea tensiunii (cca 1min de la pornire pentru o baterie normala, nedescarcata). Din proiect. Cei curiosi pot descarca partial un acumulator auto si cu un cleste ampermetric pot masura curentul de incarcare la 3000rot/min imediat dupa pornire. Garantez ca e mare, daca nu au un regulator ca cel amintit. La atingerea tensiunii, scade. Multe scule functioneaza astfel, nu spun ca e corect, dar am bateria de 7 ani si e buna. Pentru o nevoie urgenta, 30A incarcare rapida un minut, nu inseamna nimic extraordinar. Sigur ca si eu recomand ce cu totii stim, curent constant pana la atingerea tensiunii, dar... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum