Blind Postat Iulie 19, 2012 Partajează Postat Iulie 19, 2012 Din categoria "secrete ale mecanicilor batrani ce te interzic", astazi am ramas stupefiat la aflarea faptului ca pentru a regla (dupa verificare) pozitia pistonului pe mijlocul clinidrului, este necesara indoirea usoara a bielei in stanga/dreapta (hammer time:D). Mi se pare cel putin bizara si dubioasa aceasta chestie, insa spre stupefactia mea am aflat ca acest lucru este recomandat in manualul unei motociclete (jawa350). Are cineva idee daca acest "reglaj" are vreo tangenta cu realitatea sau cu motoarele in 4 cilindri (in linie) racite cu apa? PS: Scuze pentru exprimarea partial confuza, la ora asta nu mai sunt coerent din pacate. PPS: Pentru cei ce vor sa isi zdruncine si ei realitatea, http://www.scribd.com/doc/45910037/Motocicleta-Jawa-350-ts Link spre comentariu
draku Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 eu unul nu am vazut asa ceva in niciun manual de reparatii ale motoarelor motocicletelor moderne (japoneze de dupa 1980), 4T, in 1, 2 sau 4 cilindrisi nici in manualele de reparatii ale motoarelor 2T din grupul IFA (trabant, wartburg, barkas, etc) Link spre comentariu
Blind Postat Iulie 20, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2012 Aham. Si mie mi se pare cel putin aiurea chestia asta... eu am un opel rekord c din 69, motor L4, 1.9L Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 In mod sigur este o ABERATIE si nutrebuie tinut cont de ea... Link spre comentariu
leoncris Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 Cred ca este o eroare de exprimare.Omul se gandea probabil la posibila incovoiere sau torsionare bielei ca urmare a unei avarii . Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 In mod sigur nu se modifica geometric biela la montaj... Adica altii au muncit mii poate zeci de mii de ore sa ajunga la acea forma si vine mecanicu` costel si ii mai "da" el una... din poignet (sau cum s-o scrie)... Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Axa boltului pistonului trebuie sa fie perpendiculara pe axa cilindrului. Intr-adevar, la reparatia unui motor ar trebui sa se verifice toate elementele a caror geometrie se poate modifica in urma functionarii indelungate sau a unei avarii. Printre ele este si verificarea perpendicularitatii enuntate mai sus; daca in urma verificarii se constata o abatere pronuntata, se impune indreptarea piciorului bielei, dar nu ochiometric, ci cu ajutorul unui dispozitiv cu cadran in care biela este bine fixata. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Poate la dacie sau la tractor sa folosesti o biela "indreptata" cu ciocanu`... Dupa "indreptare" cred ca stiti ca terbuie facut un tratament de detensionare al materialului aparute in urma alungirii-compresiunii materialului, lucru cam greu de realizat in conditii diy...Succes la mecanica in continuare! Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Este vorba de indreptari cu un unghi foarte mic... nu trebuie nici un tratament in urma acestei operatiuni; ele nu se fac de orice ciocanar cu barosul! Se utilizeaza dispozitive speciale (prese hidraulice) care permit deplasari controlate pe lungimi foarte mici (zecimi sau chiar sutimi de milimetru). Toate motoarele utilizate in transportul naval si feroviar sint supuse acestor verificari. Topicul se refera la "unghiul bielei" si nu voi intra in amanunte care privesc alte verificari care ar trebui facute obligatoriu la remontarea unui motor reparat si care imbunatatesc substantial performantele sale dinamice. Este normal ca un mecanic de service, de duzina, cu doua clase mai mult ca trenu' sa nu aibe habar de toate aceste operatii. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Foarte bine faceti ca nu intrati in alte detalii... Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Nu sint operatiuni care se fac pe genunchi si necesita multa experienta. In tara sint foarte putine ateliere care lucreaza respectind aceste conditii si nu se adreseaza publicului larg chiar daca repara motoare de autoturisme; pretul cerut pentru manopera are acoperire in calitatea produsului rezultat si nu voi intra in conflict cu acesti prieteni, dezvaluind secretul muncii lor. Link spre comentariu
bercioiu Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Sa intelegem din acest post (si este ultimul raspuns) ca acesti prietemi detin "secretul absolut" inclusiv, probabil cele cu care, din pacate, Ettore Bugatti a plecat dincolo... Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Nu detin secretul absolut! Dar stiu mai mult decit restul ciocanarilor de duzina care au impresia ca le stiu pe toate si jefuiesc la propriu clientii facind reparatii de mintuiala. Link spre comentariu
nelute8 Postat Ianuarie 9, 2013 Partajează Postat Ianuarie 9, 2013 Deti secretul de la Fatima!Nu deti, nici nu vorbi! Dupa cum a mai spus cineva mai sus,biela are niste cote bine determinate, si nu se admit abateri de la ele, daca vrei sa nu iasa prin bloc. Ce spui tu de navale si cai ferate? In afara de masuratorile obisnuite, de incadrare in parametrii de constructie, nu se aplica nicio vraja sau alte descantece. Eu am lucrat vre-o 8 ani cu motoarele de locomotiva (vezi filmul pe youtube, unde stau cu piciorul printre culbutori), si peste 20 cu cele de turisme, dar cu ciocanitul...doar pe centura. Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 9, 2013 Partajează Postat Ianuarie 9, 2013 Este suficient sa citesti si sa intelegi ultima propozitie din postarea anterioara. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum