Andrei170 Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 initial am vrut 16 bobine sa bag dar nu prea au incaputOare daca ai aranja bobinele ca in imaginea alaturata, n-ar incapea mai bine ? Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 ba da , chiar asa am vrut sa le si asez , dar am tras si de numarul de spire cat mai multe si sarma mai groasa . oricum bobinajul nu e batut in cuie ,mai am de lucru da vin sarbatorile :cry: Link spre comentariu
Vizitator constantin47 Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 ba da , chiar asa am vrut sa le si asez , dar am tras si de numarul de spire cat mai multe si sarma mai groasa . oricum bobinajul nu e batut in cuie ,mai am de lucru da vin sarbatorile :cry: Au trecut cam de mult sarbatorile. Eu astept linistit la raft. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat August 21, 2013 Partajează Postat August 21, 2013 salut , cu scuzele de rigoare , am ceva treaba de numi vad capul , zilele trecute am dat de cutia unde sta linistit dezmembrat motoru.iertati-ma ,oruicum batut nu ma las. :bere: Link spre comentariu
Faker Postat Septembrie 8, 2013 Partajează Postat Septembrie 8, 2013 Am acest motor de la un ventilator de racire apa. 12V 400W, rotorul este cu magneti destul de puternici.L-am invartit cu o bormasina si poate aprinde un bec de 60W destul de tare, insa trebuie invartit serios.As vrea sa fac o minieoliana din el dar presupun ca va fi nevoie de un multiplicator de turatii, vreau doar sa aprinda niste leduri, sa lumineze o carare, atata tot. Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 Recomand eoliana fara reductoare sau amplificatoare de turatie cu baterie de 6V si capacitate mica in regim tampon; a nu se uita dioda. Link spre comentariu
Andrei170 Postat Noiembrie 5, 2013 Partajează Postat Noiembrie 5, 2013 Salut Faker, ai reusit sa faci ceva cu motorul ala? Link spre comentariu
aygun Postat Noiembrie 6, 2013 Partajează Postat Noiembrie 6, 2013 constantine esti OFF TOPIC , locul tau nu e aici unde se pune pasiune in ceva ,dute la raft si cumpara cacaturile altora. vino cu ceva constructiv persoane de genul tau e plina lumea icon_toiletmomentan am trecut la alta faza . @vfp_mihai - fara suparare insa ceea ce face omul acolo e cam pierdere de timp.Vorba colegului, la obor gases un alternator de dacie si ii modifica rotorul adaugand magneti neodim. Era mult mai simplu. O cautare pe google il edifica. O sa revin cu un link sau doua pentru ca si eu studiez problema si sunt la faza de adunat materiale si documentatii. Ii doresc succes initiatorului topicului insa consider ca e prea multa munca depusa pentru ceva infim. De experiment merge dar cred ca va ajunge la cos repede. Se va edifica dupa ce va asambla jucaria si va invarti axul cu o bormasina. Succes. Link spre comentariu
Vizitator centex Postat Noiembrie 7, 2013 Partajează Postat Noiembrie 7, 2013 constantine esti OFF TOPIC , locul tau nu e aici unde se pune pasiune in ceva ,dute la raft si cumpara cacaturile altora. vino cu ceva constructiv persoane de genul tau e plina lumea icon_toiletmomentan am trecut la alta faza . @vfp_mihai - fara suparare insa ceea ce face omul acolo e cam pierdere de timp.Vorba colegului, la obor gases un alternator de dacie si ii modifica rotorul adaugand magneti neodim. Era mult mai simplu. O cautare pe google il edifica. O sa revin cu un link sau doua pentru ca si eu studiez problema si sunt la faza de adunat materiale si documentatii. Ii doresc succes initiatorului topicului insa consider ca e prea multa munca depusa pentru ceva infim. De experiment merge dar cred ca va ajunge la cos repede. Se va edifica dupa ce va asambla jucaria si va invarti axul cu o bormasina. Succes.Mi-am dat seama ca e vorba doar de o "jucarie" care necesita mult timp si poate..pierdere de bani. Acum ma orientez spre un alternator de dacie.(cred ca mai am unul prin curte). Marea problema la ventilatoarele de comert:nu prea sunt facute sa fie transformate in generatoare. Nu inchid bine capmul magnetic, camasa(carcasa) e subtire si neeficienta.Apropo, a incercat cineva sa dezmembreze un alternator de dacie? Sunt asa de intepenite piesele in ele, parca zici ca-s bagate cu sistem hidraulic. Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 7, 2013 Partajează Postat Noiembrie 7, 2013 "Acum ma orientez spre un alternator de dacie"Vezi ca e un subiect cu aceasta tema a userului costinium6. Sunt convins ca te va ajuta daca ii ceri. Link spre comentariu
costinium6 Postat Noiembrie 15, 2013 Partajează Postat Noiembrie 15, 2013 Subiectul l-a deschis Aygun, acolo alternatoarele nu sunt modificate, eu am modificat un alternator, se desfac usor ghearele daca ai acces la o presa, am inlocuit bobina cu 2 magneti de difuzor din ferita si rezultatul a fost 5v invartit pe la 600rpm, chiar daca puneam magneti ndfeb sunt sigur ca rezultatul ar fi fost acelas din cauza ca orice i-ai face vrea turatie, fara sa umblii la bobinaj nu merge. partea proasta e ca un magnet ndfeb la dimensiunea bobinei costa cat 24 de 40x20x10.daca gasesti un bobinator meserias merita incercata o triplare a spirelor cu sarma mai subtire ca e loc, mai e un neajuns cu rulmentii mici si capacele din aluminiu, nu cred ca suporta greutatea si vibratia unei elicii. Link spre comentariu
verde Postat Noiembrie 15, 2013 Partajează Postat Noiembrie 15, 2013 Cel mai simplu generator pt.eoliana ,si usor de facut ,zic eu, este acesta motorul trifazat cu bobinajul original ,la rotor este ceva de lucru la strung ,se redreseaza cele trei faze si se alimenteaza o sursa in comutatie cu U intrare intre aproximativ 90v si 300v ,si U iesire dorita 12v 24v 48v ,de putere ceva mai mare decit poate debita generatorul . Link spre comentariu
costinium6 Postat Noiembrie 15, 2013 Partajează Postat Noiembrie 15, 2013 nu rezista axul si rulmentii. motoare de genul ala se gasesc peste tot. se sparge cochilia motorului.e vorbesc de anduranta sistemului ca vantul e gratis. Link spre comentariu
verde Postat Noiembrie 16, 2013 Partajează Postat Noiembrie 16, 2013 nu rezista axul si rulmentii. motoare de genul ala se gasesc peste tot. se sparge cochilia motorului.e vorbesc de anduranta sistemului ca vantul e gratis.Am doua motoare pe care vreau sa le transform, unu de 3kw ,cu diametru axului de 28 mm si unu de 0,8kw ,cu axul de 24mm,ambele cu 920 rpm in carcase de fonta destul de robuste, se poate monta pe tampoane de cauciuc care preiau o parte din vibratiile de la elice ,am si magnetii fi10 x10 N48 ,260 de bucati ,o sa incep cu ala mic , cu o elice din pvc [de canalizare ] doar de timp am nevoie si de sfaturi, pareri. Link spre comentariu
giongiu Postat Noiembrie 16, 2013 Partajează Postat Noiembrie 16, 2013 Cel mai simplu generator pt.eoliana ,si usor de facut ,zic eu, este acesta motorul trifazat cu bobinajul original ,la rotor este ceva de lucru la strung ,se redreseaza cele trei faze si se alimenteaza o sursa in comutatie cu U intrare intre aproximativ 90v si 300v ,si U iesire dorita 12v 24v 48v ,de putere ceva mai mare decit poate debita generatorul .Ideea e foarte buna.Tensiunea mare,obtinuta la iesirea generatorului,poate fi transportata cu conductori de mica sectiune,deci ieftini.Surse in comutatie,de pana la 2,5Kw,cu PCF activ,care admit la intrare intre cca 100-250Vac,iar la iesire dau 12-48V,se gasesc la preturi modice.Si eu caut un motor,de preferat de 750RPM,dar inca n-am gasit.O astfel de modificare a unui motor trifazat,a facut colegul @aerodinamic. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum