Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare baterie – alternator – tensiune


Vizitator dan ionescu

Postări Recomandate

Pentru a evita/reduce erorile de masurare, e preferabil sa masurati caderea de tensiune pe cablul dintre alternator si baterie direct, in loc de a face diferenta intre doua tensiuni.

Tensiuni de 0.08 V masurate pe scala de 20V sunt deja in marje de eroare a aparatului plus influenta contactului intre varfuri si cabluri.

Masurand direct pe scala de 0.1V intre capetele cablului, precizia e mult mai buna. E bine de inceput de mai sus (1V de ex), pentru a nu praji aparatul daca cumva exista o problema.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Din experienta proprie:

Intre blocul motor si borna minus a bateriei aveam un cablu

destul de gros (cred ca avea 50-70mmp? Oricum era destul 

de gros, cat degetul unui ins obisnuit cu sapatul la harlet!)

La capatul spre bloc, sertizarea in papuc era (probabil fiind

mai expusa la umezeala), oxidata si cu urme de incingere

(izolatia scorojita la capat). 

Mentionez ca pornisem "investigatia" deoarece demarorul

invartea cam sovaielnic, desi tensiunea pe baterie era destul

de mare. Nu am avut asistenta sa masor caderea de tensiune

pe zona aia oxidata cu electromotorul in functiune, insa numai

pe incarcare am gasit o tensiune in jur de 0,7 volti (intre bloc

si minusul bateriei, adica intre tensiunea alternatorului si cea a

bateriei de acumulatori.

Actiune: cumparat papuc la dimensiunea necesara, de preferinta

din cupru (e argintiu, fiind cositorit), cu gaura de surub

corespunzatoare (8 in acest caz) si tubul suficient pentru introdus

toate firele cablului.

Retezat cat mai aproape de zona unde papucul original e turtit,

pentru a pierde minimum din lungime, apoi desizolarea pe 2-3 cm,

si razuirea firelor la rosu-cupru, apoi cositorirea (subtire) a fiecarui

firisor (operatie fezabila cu un ciocan sau pistol de lipit de putere

uzuala, 40-100W). In continuare aveti nevoie de o sursa de caldura

de putere mai mare: va recomand o lampa cu gaz din acelea utilizate 

pentru lipirea tevilor de cupru a instalatiilor de incalzire. Se poate folosi

pasta decapanta si aliajul de lipit pentru aceste lucrari, sau orice aliaj

de lipit pe baza de cositor, recomandat LP 60 (prezentarea in forma

de sarma - asa zisul "fludor" contine si decapant - e comod de aplicat 

la locul lipirii). Atentie, piesele fiind incalzite bine aliajul de lipit are 

tendinta sa se scurga prin orice gaura gaseste! E preferabil sa gasiti o

forma de astupare a scurgerilor, provizoriu, pana se raceste si intareste.

Rezultat: caderea de tensiune a ajuns neglijabila, manifestata si in rotatia

mult mai "vioaie" a electromotorului....

E bine sa verificati si cablul (relativ gros) dintre borna D+ a alternatorului

si borna + a acumulatorului (la motoarele pe care le-am vazut eu, e un

cablu de 6-10 mmp, direct intre punctele mentionate), mai ales eventuala

oxidare la nivelul imbinarii cu papucii, intotdeauna executata prin sertizare

(presare, din motive de cost!)

 

Succes!

Editat de blazeu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări