bcristian Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 Pentru a evita/reduce erorile de masurare, e preferabil sa masurati caderea de tensiune pe cablul dintre alternator si baterie direct, in loc de a face diferenta intre doua tensiuni. Tensiuni de 0.08 V masurate pe scala de 20V sunt deja in marje de eroare a aparatului plus influenta contactului intre varfuri si cabluri. Masurand direct pe scala de 0.1V intre capetele cablului, precizia e mult mai buna. E bine de inceput de mai sus (1V de ex), pentru a nu praji aparatul daca cumva exista o problema. Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 11, 2015 Partajează Postat Mai 11, 2015 (editat) Din experienta proprie: Intre blocul motor si borna minus a bateriei aveam un cablu destul de gros (cred ca avea 50-70mmp? Oricum era destul de gros, cat degetul unui ins obisnuit cu sapatul la harlet!) La capatul spre bloc, sertizarea in papuc era (probabil fiind mai expusa la umezeala), oxidata si cu urme de incingere (izolatia scorojita la capat). Mentionez ca pornisem "investigatia" deoarece demarorul invartea cam sovaielnic, desi tensiunea pe baterie era destul de mare. Nu am avut asistenta sa masor caderea de tensiune pe zona aia oxidata cu electromotorul in functiune, insa numai pe incarcare am gasit o tensiune in jur de 0,7 volti (intre bloc si minusul bateriei, adica intre tensiunea alternatorului si cea a bateriei de acumulatori. Actiune: cumparat papuc la dimensiunea necesara, de preferinta din cupru (e argintiu, fiind cositorit), cu gaura de surub corespunzatoare (8 in acest caz) si tubul suficient pentru introdus toate firele cablului. Retezat cat mai aproape de zona unde papucul original e turtit, pentru a pierde minimum din lungime, apoi desizolarea pe 2-3 cm, si razuirea firelor la rosu-cupru, apoi cositorirea (subtire) a fiecarui firisor (operatie fezabila cu un ciocan sau pistol de lipit de putere uzuala, 40-100W). In continuare aveti nevoie de o sursa de caldura de putere mai mare: va recomand o lampa cu gaz din acelea utilizate pentru lipirea tevilor de cupru a instalatiilor de incalzire. Se poate folosi pasta decapanta si aliajul de lipit pentru aceste lucrari, sau orice aliaj de lipit pe baza de cositor, recomandat LP 60 (prezentarea in forma de sarma - asa zisul "fludor" contine si decapant - e comod de aplicat la locul lipirii). Atentie, piesele fiind incalzite bine aliajul de lipit are tendinta sa se scurga prin orice gaura gaseste! E preferabil sa gasiti o forma de astupare a scurgerilor, provizoriu, pana se raceste si intareste. Rezultat: caderea de tensiune a ajuns neglijabila, manifestata si in rotatia mult mai "vioaie" a electromotorului.... E bine sa verificati si cablul (relativ gros) dintre borna D+ a alternatorului si borna + a acumulatorului (la motoarele pe care le-am vazut eu, e un cablu de 6-10 mmp, direct intre punctele mentionate), mai ales eventuala oxidare la nivelul imbinarii cu papucii, intotdeauna executata prin sertizare (presare, din motive de cost!) Succes! Editat Mai 11, 2015 de blazeu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum