Vizitator dan ionescu Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 Am dat un search referitor la problema mea, dar nu am gasit-o nicaieri descrisa. Daca totusi s-a discutat, imi cer scuza, inseamna ca trebuie sa-mi imbunatatesc partea de search. De asemenea imi cer scuze pt eventualele intrebari stupide / puerile pe care le-as putea pune.Am un Opel Astra G 1.7 DTI din 2002.Am schimbat acum o saptamana alternatorul ( am pus unul nou). Nu stiu cum era inainte, dar acum masurand tensiunea la bornele bateriei (Rombat Pilot 77Ah, 640A sau Exedra 74Ah, 680 A ca am incercat doua baterii) am urmatoarele valori:La plecare: cu motorul oprit aprox 12.3 - 12.6V o baterie si cealalta 12.5 - 12.7 ,iar la relanti 14.15 – 14.2 V, in ambele situatii fara consumatori. Apoi pe masura ce masina merge, tensiune masurata scade si ajunge in 20 – 30 min la aprox 13.7 – 13.8 V. Nu am mers niciodata mai mult de 30 – 40 min, dar pare sa nu mai scada sub valoarea asta. Daca masina sta fara sa mearga 30 – 90 min la plecare am tot valori in jur de 13.8V. Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2V. Nu am reusit sa masor tensiunea dupa, sa zicem, 4 ore de stationare, dar ma gandesc ca ar fi o valoare intermediara intre 13.8 – 14.2V.Multimetrul folosit este unul no-name de 15 RON. Am mai masurat si cu alte doua multimetre: unul imi arata cu 0.08 – 0.1 V mai mult si celalalt cu 0.05 – 0.06 V mai putin. In concluzie, eu zic ca valorile astea sunt destul de aproape de realitate.E normal acest comportament? Daca nu este normal, care ar putea fi problema?Ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei? Este corecta presupunerea mea ca in mers toti consumatorii sut alimentati de alternator?Si inca o intrebare care arata ca am ceva lipsuri la fizica: bateria si alternatorul sunt in paralel sau in serie? Link spre comentariu
corneillus Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 am si eu un vectra a si tensiunea e in jur de 13,8-14v, si nu am avut probleme cu incarcarea (o am de vreo 4 ani). din punctul meu de vedere tensiunile mi se par ok. teoretic ar trebui sa fie in jur de 14,4volti. acumulatorul e format din din 6 acumulatori cu plumb, care debiteaza 2,4 volti fiecare.. 2,4x6=14,4. cat despre baterie si alternator, acestea lucreaza in paralel daca pot sa spun asa desi mai corect ar fi sa spun ca lucreaza in tampon, adica alternatorul incarca si bateria dar alimenteaza si consumatorii... daca, creste consumul surplusul e luat din baterie. daca gresesc cu ceva, rog colegii sa ma corecteze. Link spre comentariu
Vizitator dan ionescu Postat Iulie 18, 2012 Partajează Postat Iulie 18, 2012 Multumesc pt raspuns!Si pana la urma, ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei? Link spre comentariu
bcristian Postat Iulie 18, 2012 Partajează Postat Iulie 18, 2012 Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2VDin ce ai scris pana acum, totul pare in regula. Singura nelamurire o am in legatura cu partea citatata - tensiunea respectiva e cu motorul oprit sau pornit? Link spre comentariu
Vizitator dan ionescu Postat Iulie 18, 2012 Partajează Postat Iulie 18, 2012 Daca sta mai mult (peste noapte de ex) la plecare am din nou 14.15- 14.2VDin ce ai scris pana acum, totul pare in regula. Singura nelamurire o am in legatura cu partea citatata - tensiunea respectiva e cu motorul oprit sau pornit?Multumesc pt raspuns!14.15 - 14.2V am cu motorul pornit.Cu motorul oprit am aprox 12.3 - 12.6V o baterie si 12.5 - 12.7V cu cealaltaDe ce e normal sa scada tensiune masurata la borne dupa o perioada de functionare a motorului? Cum se explica acest fenomen? Si pun din nou intrebarea:ce reprezinta de fapt tensiunea masurata la bornele bateriei? ( in timpul functionarii alternatorului mai ales) Link spre comentariu
crispus Postat Iulie 19, 2012 Partajează Postat Iulie 19, 2012 Tot la capitolul alternator (punte diode): Se incalzea foarte tare alternatorul: erau sigur peste 100 grade. L-am desfacut si una din diode era pur si simplu arsa la propriu (terminalul a cazut cand am dat jos puntea), iar perechea ei e la fel. In rest par a fi bune. Intrebarea mea e urmatoarea: e normal sa se faca scrum o dioda? Ar trebui sa verific si altceva? Mi-e sa nu schimb puntea de diode si patesc la fel ca problema e din alta parte... Am masurat rotorul si are ~3 ohmi, iar fiecare bobina de pe stator undeva la 60-70 mOhmi (la un curent de 6.5A, caderea de tensiune de pe bobina era de ~0.42V). Avand in vedere ca fiecare bobina de pe stator are aceeasi rezistenta in curent continuu am tras concluzia ca statorul ar fi in regula. Pot sa montez linistit o noua punte sau tre' sa verific si altceva? Link spre comentariu
C.D. Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Puteti pune linistit o punte noua pe alternator. Diodele s-au ars din cauza temperaturii.Daca schimbati diodele individual, trebuie sa verificati toate diodele, iar acelea care prezinta un curent invers cat de mic, trebuiesc schimbate. (verificati totusi si bobinajul statorului sa nu fie cu sarma coapta sau dezizolata)Bateria este in paralel cu alternatorul, iar prin intermediului releului (regulatorul) de incarcareeste alimentat si rotorul alternatorului pe toata durata functionarii motorului.Din circuitul baterie alternator se alimenteaza toti consumatorii autoturismului.Regulatorul de incarcare stabileste pragul maxim de tensiune care este aplicat bateriei (si celorlalti consumatori)pe durata functionarii motorului si indiferent de turatia lui.Tensiunea pe o baterie buna cu motorul oprit (dupa 24 de ore de stat) este cam de 12,6-12,8VDupa pornirea motorului tensiunea trebuie sa se ridice cam la 13,8-13,9V, daca tensiunea ajunge la 14,1 -14,2 se datoreaza variatiei destabilizare a releului regulator. Iarna chiar se recomanda o tensiune de incarcare de 14,2V.In cazul dumneavoastra se pare ca bateria nu este chiar noua, si de aceea aveti aceste mici variatii de tensiune pe ea. Link spre comentariu
Vizitator dan ionescu Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Din circuitul baterie alternator se alimenteaza toti consumatorii autoturismului.Regulatorul de incarcare stabileste pragul maxim de tensiune care este aplicat bateriei (si celorlalti consumatori)pe durata functionarii motorului si indiferent de turatia lui.Tensiunea pe o baterie buna cu motorul oprit (dupa 24 de ore de stat) este cam de 12,6-12,8VDupa pornirea motorului tensiunea trebuie sa se ridice cam la 13,8-13,9V, daca tensiunea ajunge la 14,1 -14,2 se datoreaza variatiei destabilizare a releului regulator. Iarna chiar se recomanda o tensiune de incarcare de 14,2V.In cazul dumneavoastra se pare ca bateria nu este chiar noua, si de aceea aveti aceste mici variatii de tensiune pe ea.Multumesc pt raspuns!Imi cer inca o data scuze pt eventuala naivitate a intrebarilor pe care le pun.Inteleg ca tensiunea masurata la bornele bateriei in timpul functionarii motorului reprezinta tensiunea cu care alternatorul “incarca” bacteria. Adica ea depinde in cea mai mare parte (in totalitate?) de alternator / releul de incarcare. Am inteles bine? Cum intervine aici starea bateriei? Pe de alta parte, intrebarile pe care le-am pus aici au fost cumva influentate si de ce scrie pe http://www.rombat.ro/index.php/ro/instr ... de-pornireunde ei zic cam asa“Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam remediati deficienta.”Altfel spus, eu nu as putea lua garantia de la ei decat daca primul drum din zi ar fi facut la ei la service (si acel service sa nu fie prea departe), ca dupa aceea la mine tensiunea scade sub 14V.E drept ca de ex Caranda vrea 13.8 -14.4V si la astia cumva m-as incadra :)In concluzie, exista vreun mod in care as putea sa verific daca aceste variatii de tensiune se datoreaza doar problemelor bateriei sau si releul regulator de tensiune are vreo problema?In afara de acela de a pune de proba un releu nou / o baterie noua ca nu am de unde sa iau asa ceva. Link spre comentariu
C.D. Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Da, ati inteles bine. Tensiunea care este furnizata bateriei (in timpul functionarii motorului) este stabilita de releul regulator de tensiune, care este reglat si el intre anumite limite (13,8 - 14,4V) si mai depinde (in plaja 0,3-0,5V) de cat de incalzit este fiind amplasat direct pe alternator in cele mai multe cazuri.Alternatorul are un stator bobinat trifazic (cu o punte redresoare trifazica) si este excitat de rotorul alternatorului, care prin invartire induce un curent in stator, redresat si apoi aplicat bateriei.Curentul in rotor este strict controlat de releul regulator (este un fel de stabilizator de tensiune) care mentine tensiunea constanta de la turatia de ralanti pana sus la turatia maxima a motorului masinii.Deci daca releul regulator mentine tensiunea in plaja 13,8 - 14,4V este foarte bun. (in tot domeniul de turatie al motorului masinii)In privinta garantiei la bateriile noi romanesti, eu unul niciodata nu am fost la ei sa iau garantia. Si am avut baterii Caranda si Rombat care au functionat toate perfect, bineinteles si releul regulator a incarcat corect in plaja admisibila de tensiune.Actualmente am Rombat pe masina de 4 ani, si inca mai este foarte buna.Garantia este o chestie psihologica ca sa stea omul linistit dupa ce a cumparat o baterie.Daca aveti releul regulator bun (13,8 - 14,4V), atunci dumneavoastra decideti daca mai perdeti timpul cu garantia bateriei sau nu.Din ce ati descris dumneavoastra comportamentul releului regulator este bun, si tensiunile pe care acesta le stabilizeaza, sunt si acestea bune.Mai mult de atat nu-i puteti cere. Link spre comentariu
Vizitator dan ionescu Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Da, ati inteles bine. Tensiunea care este furnizata bateriei (in timpul functionarii motorului) este stabilita de releul regulator de tensiune, care este reglat si el intre anumite limite (13,8 - 14,4V) si mai depinde (in plaja 0,3-0,5V) de cat de incalzit este fiind amplasat direct pe alternator in cele mai multe cazuri.Alternatorul are un stator bobinat trifazic (cu o punte redresoare trifazica) si este excitat de rotorul alternatorului, care prin invartire induce un curent in stator, redresat si apoi aplicat bateriei.Curentul in rotor este strict controlat de releul regulator (este un fel de stabilizator de tensiune) care mentine tensiunea constanta de la turatia de ralanti pana sus la turatia maxima a motorului masinii.Deci daca releul regulator mentine tensiunea in plaja 13,8 - 14,4V este foarte bun. (in tot domeniul de turatie al motorului masinii)In privinta garantiei la bateriile noi romanesti, eu unul niciodata nu am fost la ei sa iau garantia. Si am avut baterii Caranda si Rombat care au functionat toate perfect, bineinteles si releul regulator a incarcat corect in plaja admisibila de tensiune.Actualmente am Rombat pe masina de 4 ani, si inca mai este foarte buna.Garantia este o chestie psihologica ca sa stea omul linistit dupa ce a cumparat o baterie.Daca aveti releul regulator bun (13,8 - 14,4V), atunci dumneavoastra decideti daca mai perdeti timpul cu garantia bateriei sau nu.Din ce ati descris dumneavoastra comportamentul releului regulator este bun, si tensiunile pe care acesta le stabilizeaza, sunt si acestea bune.Mai mult de atat nu-i puteti cere.Va multumesc pt raspuns! Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 Reactivez discutia pe acest topic cu o problema precum cea a initiatorului topicului. Am un Opel Astra H CDTI si in ianuarie 2014 am schimbat puntea de diode ( 2 diode arse ) si carbunii. Pana sa fac aceasta schimbare tensiunea de incarcare era de 14,4 V - nici mai sus si nici mai jos. Dupa ce am facut aceasta reparatie, tensiunea de incarcare oscileaza astfel: daca motorul este rece (de ex. dimineata) atunci tensiunea de incarcare la inceput este intre 14,2 - 14,3. Dupa 10-15 minute incepe sa scada cate 0,1 v cam la 3-5 minute pana ajunge la 13,8 unde ramana fixa. Daca pornesc masina dupa o ora de cand ea a fost oprita anterior si motorul nu s-a racit bine, atunci tensiunea de incarcare este cam in jurul valorii de 14.0 V si la fel ca mai sus incepe sa scada in timp. De ce oare scade si nu ramane fixa cum functiona inainte de a schimba puntea de diode si carbunii? Eu am doua pareri: Prima: Puntea de diode este de calitate proasta si in timp ce se incalzeste creste si caderea de tensiune pe diode. A doua: Cureaua de accesorii nu mai este intinsa atat de bine si ea "poate" patineaza un pic pe alternator. Daca aveti vreo idee cum pot elimina aceste doua pareri ale mele si mai ales a remedia aceasta problema - va rog sa-mi spuneti. Multumesc. Gica. Link spre comentariu
anddy Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 Si la mine se intampla acelasi fenomen si cel mai vizibil a fost iarna. La pornire incarcarea era la 14,2v dupa care in timp scade pana la 13,9..13,8v. Eu am facut semne pe curea si fulie sa vad daca patineaza dar nu aveam nimic, intr-un final am fost la un meserias care repara doar alternatoare si mi-a zis sa stau fara griji ca e normal comportamentul. Am vazut la ford focus ca releul de incarcare de pe alternator era comandat si de ecu motor...un fel de incarcare inteligenta, dar la noi nu e cazul. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 Vedeți și starea instalației electrice, mai ales traseul de încărcare a bateriei.Am avut o situație asemănătoare cu un coleg, a schimbat două alternatoare și tot nu-i trecea tensiunea pe baterie de 13,6-13,8V în mers. Am verificat ambele alternatoare și fiind în regulă, am suspectat contacte imperfecte sau cabluri încălzite.La o verificare sumară s-a văzut că mufele și cablul de la alternator spre baterie fuseseră încinse din cauza contactelor imperfecte.S-a rezolvat prin înlocuirea cablului și mufelor vinovate.Aș recomanda cositorirea papucilor sau mufelor pe cablu pentru o rezistență de contact cât mai redusă. 1 Link spre comentariu
grifonul_alb Postat Aprilie 21, 2015 Partajează Postat Aprilie 21, 2015 (editat) Ultima oara am umblat la alternator pe 7-8 aprilie 2015 cand am avut probleme la electromotor - carbuni terminati si din asta cauza s-au distrus si periile de pe rotor. Am zis ca daca tot sta masina in atelier sa vad poate-i dau de capat si la alternator. Am demontat alternatorul , i-am verificat carbunii, inelele colectoare, diodele, am curatat (smirgheluit de radeau mecanicii de mine) capac alternator si toate contactele de masa dintre punte si capac alternator, montat alternatorul la loc. Am pornit motorul si am masurat tensiunile dintre 1. borna plus de pe alternator si masa / carcasa alternator, = 14,20 V 2. bornele de pe baterie (adica + si -) = 14.12 V In ambele cazuri DIFERENTA A FOST DE 0.08 V indiferent de turatia motorului. Ce nu am facut - sa scot masina la plimbare vreo 20-30 minute si apoi sa revin si sa refac aceste masuratori. Editat Aprilie 21, 2015 de grifonul_alb Link spre comentariu
anddy Postat Aprilie 23, 2015 Partajează Postat Aprilie 23, 2015 Corect cum a zis dl. Validae, si eu am diferenta de tensiune la masurare alternator si baterie dar nici acum nu am paucat sa schimb cablul cu unul mai sanatos si cositorit. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum