Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

AC automobil cu propan


cusnir

Postări Recomandate

Sigur era propan in butelie? Eu stiu ca butan se baga in buteliile de aragaz.Propanul are presiunea de lichefiere mult mai mare decat butanul, asta este si motivul accidentelor produse din cauza "berbecilor" care au bagat gpl in butelii de aragaz.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 44
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cusnir

    14

  • Ashky

    6

  • Dr.L

    4

  • worker

    4

Top autori în acest subiect

Să înţeleg că GPL-ul auto este propan?La bunici, toată lumea încarcă buteliile de aragaz cu GPL auto, de la benzinărie. E ceva obişnuit, benzinarul (particular) face asta în văzul lumii, fără fereală. Până acum nu au fost accidente.

Link spre comentariu

GPL-ul este un amestec de butan si propan. Proportia este de 70% butan si 30% propan.iarna pot fi diferite aceste valori in sensul ca se baga putin mai mult propan fata de normal.Din aceasta cauza GPL-ul costa mai mult iarna.Partea proasta este ca primavara (atunci cand trebuia sa se ieftineasca) au mentinut pretul crescut cel din sezonul rece si asa pretul GPL-ului a crescut simtitor.In mod normal nu au cum sa se intample accidente de la buteliile umplute cu GPL.Problema este ca buteliile de la centru de butelii se verifica periodic iar cele care se folosesc pentru incarcarea de la statie nu mai sunt verificate. De aici apar problemele ca daca verifici etanseitatea cu flacara poate face bummm!!!!

Sigur era propan in butelie?

Este posibil ca acolo in Cipru buteliile sa se incarce cu propan desi este putin probabil.Si la noi in Ro se gasesc butelii cu propan dar sunt de capacitate mica si pentru uz industrial.
Link spre comentariu

In mod normal nu au cum sa se intample accidente de la buteliile umplute cu GPL.

Ba da, presiunea GPL-ului este de cel putin 5 ori mai mare fata de butan.Cititi aici http://www.curier.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=34710&Itemid=374
Ok. stiam de articol. Tipa care l-a scris nu prea s-a documentat.Cand ai timp citeste si comentariile la articol.Folosesc de ceva ani GPL-ul si inainte de a utiliza asa ceva am studiat. si acum mai studiez.
Link spre comentariu

Un simplu detector de gaz instatat sub capota masinii va asigura linistea si confortul unei calatorii fara griji.

cu toata stima....dar nu ajuta la nimic un detector.....propanul, butanul etc sunt mai grele decat aerul, spre deosebire de gazul natural.\ In alta ordine de idei se poate folosii propanul ca agent refrigerator...fara probleme. Masurile de securitate sunt aceleasi ca in cazul GPL-ului si a altor refrigeratori.
Link spre comentariu

Comentariile nu sunt mai presus de ce spun specialistii, eu zic ca nu degeaba amenda minima ptr asta e 30.000 ron!!! Fiecare e liber sa faca ce vrea cu sanatatea si bunurile lui.

Link spre comentariu

Articolul ala e o prostie.Buteliile sunt incercate la 25 bari, iar presiunea nominala e 12 sau 15 bari.GPL auto are presiunea de 8 bari.Gandeste-te ca in masina butelia GPL sta la temperaturi mai mari decat in casa.

Link spre comentariu

eu vorbeam de inlocuirea refrigerantului R134a. Acesta este folosit acum la majoritatea automobilelor. In loc sa dai multi bani iti incarci singur instalatia gratis..Eu am bagat propan cand masina functiona cu AC pornit pana a inceput sa transpire returulcare iesea din salon si pleca spre compresor..

Link spre comentariu

Sigur era propan in butelie? Eu stiu ca butan se baga in buteliile de aragaz.Propanul are presiunea de lichefiere mult mai mare decat butanul, asta este si motivul accidentelor produse din cauza "berbecilor" care au bagat gpl in butelii de aragaz.

Stiu ca este un amestec dar nu am cum sa separ acasa propanul de butan..Butanul e pe post de "umplutura" insa butanul din buteli face treaba excelent. Compenseaza din plin restul..Noi aici discutam despre AC incarcat ieftin..Vad ca unii incep sa vorbeasca despre instalatiile de gaz la masini..
Link spre comentariu

Am citit ca uleiul mineral din instalatie e perfect compatibil cu butanulDeci compresorul nu are de ce sa se uzeze prematur..Nu cred ca ii pasa ce gaz pompeaza atat cat are uleiul adecvat.La restul tubulaturii si radiatoare nu cred ca are rost sa ne referim..Si apropo de freoni..Inlocuitorii la R22 sunt freonii din seria 40x.De exemplu se poate folosei R407c in loc de R22Dar la automobile se foloseste acum aproape peste tot R134a.Am vazut la deposite unde vand compresoarele de la masinile date la fiare vechi.. R22 se foloseste la instalatiile vechi stationare din cate stiu eu.. E pentru o refrigerare mai puternica..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări