cusnir Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 Salutare tuturor.Vreau sa va spun cum puteti folosi refrigerant BIO la masina Dvs. cu costuri minime.Prefata acestei gaselnite a durat 2 sezoane aride in cipru.Am un por la sisemul de aer conditionat al masinii care nu poate fi depistat de specialisti.Dupa o reincarcare (50 euro) a tinut exact 10 zile si gataDupa prima profi mi-a zis ca e o problema la compresor asa ca am cumparat altulDupa reincarcare (40 euro) cu discount client fidel.. a tinut tot atat.A 3 oara nu am vrut sa ma ard iar cu mecanicii si am incercat sa incarc singur instalatia cu propanul din buteliile de gaze obisnuite.Am zis ca nu am ce sa pierd. Mai ales ca pe internet scrie ca e compatibil cu uleiurile in cauza.Am conectat butelia la tubulatura de presiune joasa a sistemului si am accelerat putin masina. Dupa scurt timp a inceput sa bage aer rece masurat electronic 7grade celsius la debit maxim.Daca bagam aerul la parbriz transpira geamul pe dinafara:)Nu glumesc..Unii ar spune ca e periculos..Pericolul ar putea apare doar in cazul unui impact frontal insotit de scantee.In rest sistemul e ermetic si fara oxigen deci e exclusa orice probabilitate de explozie.Dupa parerea mea benzina din rezervor prezinta mult mai mare pericol decat cantitatea mica de propan din instalatie.Am reincarcat acum si a tinut si mai mult. 40 zile. Probabil ca am bagat sanatos acolo... )Daca directionez aerul la picioare imi ingheata pe caldura de foc..Deci cei care au in instalatii refigerant R134a bagati fara frica propan. Cu tubulatura va descurcati singuri ca nu e atat de complicat sa improvizati o mufa de la AC in care se afla o sarma care sa deschida supapa se la instalatia masinii voastre. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 Foarte interesant. Nu ştiam că merge propan în loc de R134a, şi nici că mi-ar fi dat prin cap să bag aşa ceva.Sper să nu fie păcăleală. Am o lădă frigorifică defectă la ţară.Să încerc să o umplu cu propan?Ce fel de butelie ai folosit? Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 16, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2012 Butelie obisnuita de la aragaz.Nu am de ce sa pacalesc.Lada frigorifica nu cred ca e buna.E vorba de tipul de refrigerant folosit..Si sigur nu e R134a.Ca sa il modifici trebuie sa schimbi cate ceva la el..Am inteles ca are un filtru si inca ceva chestii.E realizabil totusi.Dar sa bagi propan in loc de R22 nu mergeAdica merge cam la 30% eficienta.Am testat pe AC de camera )Poate ca e vorba de cantitatea bagata (nu am masurat-o) sau trebuie schimbat uleiul.. nu stiu..Daca afla cineva sa ma anunte si pe mine.. Link spre comentariu
worker Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 eu nu as face asemenea experimente. Nu spun ca nu merge.Cat sa coste aceasta operatiune ca sa se justifice?In mod normal cand se pierde freonul este o cauza care trebuie remediata.Din ce am invatat la scoala si in practica din productie cand se incarca instalatia cu freon se schimba si filtrul de ulei (ma refer la frigidere si combine frigorifice desi instalatia de aer conditionat este tot un agregat frigorific). plus ca trebuie vidata instalatia.L.E. Nu mai modific postul desi cine l-a initiat am mai postat ceva intre timp Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 16, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2012 pai iti spun eu cat costa operatiunea.doar reincarcarea costa 50 euro Am scris mai sus..Remediere... daca stii cauza e simplu..dar sa ei la rand piesa cu piesa pt ca aparatele nu detecteaza scurgerile f mici te duce mai mult decat sa cumperi toata instalatia de noua care e 400 euro.. doar radiatorul din fata cat costa......Acum am calculat.. operatia ma costa maxim 2 euro,,Asa ca deja pot sa imi permit sa nu repar ci doar sa merg .Si ce daca pierde?masina mea consuma si propan pe langa benzina.. )Doar ca muuult mai putin..Se merita din plin.. Vorba aia.. Cine nu risca nu bea sampanie.. PS.. Adu-ti aminte de FRAM care avea inauntru amoniac.Ala nu doar ca e inflamadil (desigur nu la fel ca propanul) dar e f toxic..Dar asta nu a fost un impediment pt aparatele in cauza si nici pt oameni nu au prezentat pericol Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 Da,nu vad de ce nu ar functiona solutia,cel putin la nivel de experiment. De cand cu ecologia,pe frigidere se lipeste si un sticker cu pericol de explozie/inflamabil,din cauza agentului de racire,care e asemanator cu gazul (nu intru in detalii,ca nu le stiu...)Acum,nu stiu insa cat rezista instalatia,mai exact,sa nu aiba reactii adverse in contact cu propanul (evident,nu imediat,dar in timp). Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 17, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2012 http://www.scritube.com/stiinta/stiinte-politice/ANALIZA-TERMODINAMICA-A-SOLUTI112261022.php Am aflat ca deja se roloseste cu succes metoda.. Si eu care credeam ca sunt primul... :cry: Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 17, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2012 http://www.tropen-con.ro/documente/Brosura-Octopus.pdf Aici casa care foloseste pompa de caldura cu propan Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 Am si eu o nedumerire ,daca este asa de eficient de ce nu se foloseste din prima de producator ?Mi se pare destul de periculos mai ales ca stii ca sunt pierderi si nu stii pe unde pe tot parcursul instalatiei de climatizare iar posibilitati de aprindere .... Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 17, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2012 Am si eu o nedumerire ,daca este asa de eficient de ce nu se foloseste din prima de producator ?Mi se pare destul de periculos mai ales ca stii ca sunt pierderi si nu stii pe unde pe tot parcursul instalatiei de climatizare iar posibilitati de aprindere .... Vad ca nu ai studiat linckurile..Daca te uitai pe ele ai fi vazut ca deja se folosesc industrial la automobile in unele tari..Posibiliate de aprindere e zero.. Ca sa se aprinda propanul este nevoie de un anumit procenraj ca sa se amestece cu aerul.In aer liber chiar daca masina sta oprita e imposibil se a atince aceasta concentratie chiar la por... Calculeaza si tu 300 grame propan se pierde in 30 zile..cate molecule scapa acolo pe secunda? dar daca masina functioneaza probabilitatea este chiar negativa.. (glumesc desigur).trebuie sa ne schimbam mentalitatea romaneasca.. " vai dar daca cumva.." Daca gandea asa si Tesla nu aveam acum curent electric alternativ.Cine lucreaza in domeniu cunoaste conditiile necesare ca sa se aprinda propanul. Plus ca 300 de grame de propan e infim fata de 40 litri benzina. Nu vad unde e pericolul.Propanul fara oxigen e inofensiv chiar daca bagi bujiile inauntru si incerci sa produci explozia. (cunostinte elementare din chimie frate) Plus ca am o mazda familia veche de 18 ani. dar chiar daca e atat de veche sa nu crezi ca e mai rea ca masinile de 10 ani europene.. Si apropo de scantei... Tu crezi ca japonezii permit ca masina lor sa scoata scantei???? Atunci nici nu se punea problema refrigerantilor inofensivi.. De unde pe vremea aia propan in instalatii si mai ales de ce?? Studiaza adresele , si apoi poti sa iti exprimi opinia.. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 Opinia o pot exprima cand vreau si de cate ori vreau ,nu trebuie sa-ti cer tie voie ,daca ai incredere in ce faci nu pot decat sa-ti urez succes .Se poate sa fie o metoda foarte buna si sa nu fie probleme dar eu sunt sceptic si nu a-si folosi asa ceva. Link spre comentariu
worker Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 pentru «cusnir»unde ai gasit incarcarea cu freon la 50 euro?din ce stiu eu in Ro este intre 15 si 30 euro pentru auto si se face si o verificare a instalatiei. Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 17, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 17, 2012 in cipru atat este.La 30 euro este doar unul dar pune freonul manual.. Cum am pus eu propanul.Mia verificat instalatia si a fost ok..defapt nu puteam sa astept 10 zile acolo ca sa creasca presiunea dupa ce era vidata,.Si nu cred ca crestea din cauza ca la vid e diferenta de doar 1 atmosfera fata de mediul ambiant.Pe traseul de presiune inalta, inclusiv radiator e 12-15 din cat cunosc eu..Din cauza asta nu poate nimeni detecta porul..Nici macar cu ultraviolete.. nemaivorbind de detectoarele electronice.. Plus ca in cipru fara AC e sinucidere sa conduci..AC e o necesitate nu e un moft.. Link spre comentariu
C.D. Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Solutia cu propanul este foarte buna, dar din cand in cand instalatia trebuie verificata la pierderi de gaz, deoarece propanul este ceva mai coroziv decat preonul, si cu timpul pierderile pot creste.Un simplu detector de gaz instatat sub capota masinii va asigura linistea si confortul unei calatorii fara griji. Link spre comentariu
crispus Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Se poate folosi propanul si la masinile care au fost proiectate pentru freon, sau doar la cele "BIO" ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum