andreigradu Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 De curand am gasit in targul Obor o masina de gaurit de precizie fabricata la Suceava in 1990. Are 2 viteze: 200 rpm si 18.000 rpm Probabil e pentru industria electronica. Motor 0,37 kw trifazic. Prinderea mandrinei e pe con morse 0. Am facut multe poze, le-am incarcat pe net si va ofer link spre ele. Pe parcurs va voi si povesti, dar cel mai mult conteaza o imagine. Carte tehnica nu exista. Am sunat la Suceava la fabrica si e falimentata. Firma de insolventa care vinde ce a mai ramas mi-a spus ca nu a gasit cartea tehnica in arhiva. Asta e, occidentul si-a atins scopul. " Divide e impera ". Ne-a distrus industria si acum ne aduc chinezarii branduite de ei. Fain, trimiti eticheta pe e-mail in China, factura in Romania si valuta se scurge peste granita. Ne mai miram de ce saracim pe zi ce trece. http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... a_partea_/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... 959570413/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... 161406350/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... 794808974/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... _74857758/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... 629275212/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... 810815758/ Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2012 Nu este completa, pe partea stanga lipseste ceva, se vede o gaura in dispozitivul de reglaj, roata aceea mare gradata.Demontarea e foarte importanta ca vad cum este realizat spindel-ul de viteza.18.000 rpm e o turatie buna pentru un CNC, si poti atasa orice motor ai in lateral.Ma bucur ca am achizitionat-oVeti vedea in poze cum sunt asezati rulmentii 7001 in interiorul spindel-ului, de asemenea se vede cum se face translatia axului pentru a gauri.Pana acum nu mi-a povestit nimeni ce e intr-o astfel de masina. Sincer, e un pas mare in constructia unui spindel faptul ca exista unul demontat. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2012 Spindel-ul are 4 rulmenti 7001, cate 2 la fiecare capat. Dintr-un motiv necunoscut, rulmenti de sus s-au uzat . Prezinta niste zgarieturi pe camasa interioara si se simt tropaind la mana, parca ar avea nisip in ei. I-am spalat, sters si pus vaselina noua si fac tot asa. Trebuie inlocuiti. Posibil sa fi fost prea stransi. Nu imi dau seama inca. Dupa demontare, acum cand analizez incet fiecare componenta , vad ca un rulment in partea de sus nu calca corect pe ax, se sprijinea pe dantura de actionare, care are o cota mai mica decat arborele unde vin rulmentii. De asmenea acum am asamblat de proba axul si rulmentii sa vad cam cum arata. Sincer, e ceva de mesterit, dar merita. http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... artea_opt/ Astazi m-am cam chinuit sa repar conul morse 0 pe care l-am deformat cand am desfacut rulmentii. Pe sistemul asta o sa imi construiesc pentru inceput un spindell de rectificat. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2012 Cand voi continua demontarea pinionului ce actioneaza cremaliera si a celorlalte pinioane si melci va voi atasa pozele.Sper sa fie de folos cuiva pozele, sa-si repare sau sa-si construiasca diverse dispozitive.P.S. Avand in vedere turatia, 18.000 rpm, prin atasarea unei mese in coordonate poate fi folosita la gaurit si frezat cablaje. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 15, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2012 Am reusit sa o termin de demontat. Foarte interesanta. Anzamblul de avans fin e facut cu acel melc care roteste un pinion. A se vedea forma pinionului si tratamentul melcului, e o acoperire violet/roscat. Arcul care intorcea axul in pozitia de zero, adica sus, e rupt. In carcasa a patruns mizerie pentru ca frezorul a strapuns carcasa si acum comunica cu golurile din mijloc si intra praf, apa, mizerie. Axul de avans al cremalierei este si el tratat la fel violet/roscat. E sustinut pe 2 rulmenti 6002, fara capace si a intrat mizerie la ei, acum trebuie schimbati, voi pune uni cu capace din plastic/cauciuc ca sa nu mai intre apa. http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... rtea_noua/ http://www.99poze.ro/Masina_de_gaurit_d ... rtea_zece/ Acum vazand ce e in interior imi dau seama ca jocul la cremaliera e luat de acea lamela elastica ce se gaseste intre axul culisant si cremaliera. Practic acolo nu poti strange la maxim cele 2 suruburi M4 de fixare, deci nu suporta solicitari foarte mari la avans de gaurire. Link spre comentariu
ndc74 Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 Esti sigur ca acel con e CM0?Ar putea fi si B6. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 19, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2012 Asa am auzit si eu ca e CM 0 . Nu am idee. Are o inclinatie de 2 grade.Oricum, voi construi un adaptor ce vine pe acel con fixat cu surub si in capatul celalalt sa fie CM1. Asta pentru ca am mandrina de Focsani 0-6mm rapida. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 21, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2012 Astazi am inceput reasamblarea masinii de gaurit.Am inceput cu spindel-ul.A suportat modificari majore:1. au fost eliminati cei 4 rulmenti 7001.2. au fost inlocuiti cu perechi de rulmenti radial 6001 si axial 51201.3. camasa ce sta pe ax a rulmentului 51201 a fost micsorata cu 0,20 mm. S-a luat cu polizorul din ea, in timp ce se invartea pe ax. Altfel lovea in camasa exterioara.Acum are 27,80 mm, iar camasa are 28 mm.4. bucsa distantoare care era impinsa de arc a fost scurtata cu 2 mm.5. arcul a fost eliminat, strangerea si jocul se face acum din piulita din capatul spindel-ului. Inainte se facea jocul din cele 3 surubele care impingeau in bucsa cu arc, o chestie cam incomoda.6. am pus cate o saiba cu grosimea de 1,3mm intre rulmentul axial si cel radial.7. in partea de sus, pentru ca era prea mult spatiu liber am mai pus un rulment radial 6001.Va atasez cateva poze.La mana se misca frumos, zgomotul e mai mic ca atunci cand erau rulmentii 7001.Am ales varianta aceasta pentru ca vreau sa si frezez plastic si aluminiu. Asrfel rulmentul 6001 preia mai bine forta radiala fata de 7001, iar 51201 preia mai bine forta axiala la gaurire.Daca se va produce uzura rapida in rulmentul 6001 de langa mandrina voi adanci strunjirea in corp si mai introduc inca unul, asa cum este in partea de sus.P.S. Un spindell asemanator am vazut aici pe forum prezentat parca de userul " miconf ", el spunea ceva de 5 rulmenti, probabil asemanator cu solutia adoptata de mine.Practic acest spindell daca il atasez pe un CNC si fac o fulie, pot folosi orice motor am la dispozitie. Asta ca si idee pentru cei ce nu doresc achizitionarea unei freze speciale. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 22, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2012 acum urmeaza asamblarea axului de antrenare a spindel-ului. Rulmenti 6002, nu am cu capace de plastic, trebuie sa caut, cei originali erau fara si a intrat mizerie, sunt uzati.Probabil masina a fost copiata de la nemti, iar romanii de dupa revolutie nu au fost atenti la detalii, aveau proaspata democratie in cap.Nici rulmentii radial axiali 7001 nu aveau un sistem de retinere a vaselinei, ea umbla libera prin tot spindellu. practic sunt nevoit sa umplu spindelu cu vaselina sau sa ma gandesc la niste garnituri din poliamida care sa retina vaselina la rulmentii axiali, mai ales la cel de sus, are sanse sa se scurga din el cand se incalzeste. Link spre comentariu
andreigradu Postat August 7, 2012 Autor Partajează Postat August 7, 2012 Pentru a continua reparatia am fost nevoit sa rectific conul din varful axului, la demontare l-am lovit si s-a deformat.Va atasez cateva imagini.Rectificarea s-a realizat manual. Rezultatul este bun.Am folosit piatra alba din imagine si 3 granulatii de smirghel: 80, 400, 800.Acum poate continua asamblarea. Link spre comentariu
andreigradu Postat August 7, 2012 Autor Partajează Postat August 7, 2012 Pentru ca vaselina de la cei 2 rulmenti axiali sa nu se deplaseze prea mult am concepul o bucsa din plastic care leaga camasile celor 2 rulmenti.Fata de ax are o distanta mica. Axul are 12 mm, iar bucsa are 12,5 mm la interior. Astfel vaselina e fortata sa se plimbe intre cei 2 rulmenti.Ceilalti rulmenti radiali au capace si nu va pleca vaselina din ei.Astfel montajul rulmentilor a fost posibil. Se trece la pasul urmator. Montarea axului, acesta se potriveste, dar e o problema.Conul trebuie cuplat cu o mandrina B12, asa ca e necesar un adaptor facut pe dimensiunile respective.Pentru a realiza acest adaptor e necesar un dispozitiv de rectificare interioara si exterioara.Astfel se opreste asamblarea si se incepe constructia acestui adaptor.Prezentarea sa cred ca o voi posta la sectiunea cu strungul, sau ca dispozitiv separat, nu am o idee clara. Link spre comentariu
andreigradu Postat Septembrie 18, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 18, 2012 In sfarsit am reusit sa repornesc bormasina.Am reasamblat-o partial. De ce spun asta, pentru ca nu i-am atasat toate elementele de reglaj.Acea parte cu ax melcat era de fapt un limitator de cursa, practic cu ajutorul sau realizai gauri infundate de aceeasi adancime. Eu voi incerca sa montez o fulie si un motor pas cu pas la acel capat.La capatul celalalt va ramane maneta de actionare manuala. De asemenea am reparat arcul de revenire, avea o bucata de spira rupta. L-am prelucrat la rosu, decalit ramanea totusi casant, cand e rosu e ca plastilina.Curea am folosit una de la masina de cusut, cu profil rotund, nu e adecvata pentru ca are diametrul mai mare, dar e doar de test.Motorul l-am invartit cu un invertor. Lucreaza frumos, regland frecventa de la 1 hz pana la 60 hz. Nu am encoder si invertorul nu poate mentine viteza constanta.Frecventa o pot creste pana la 600hz, dar motorul va decola.Intamplator am gasit in targ un motor identic, dar cu puterea de 500w, fata de 370w cat are al bormasinii. Daca va fi necesar il voi schimba.Urmarind diverse discutii pe forum am ajuns la concluzia ca o mandrina si adaptorul aferent introduc bataie mai mare la varful sculei.La mine introduc si lungime, iar spatiul ramas ar fi prea mic.Astfel am decis sa fac un adaptor care sa aiva penseta pentru scule cu coada 3,175mmDe asemenea voi face si alte adaptoare pentru freze de alte dimensiuni, voi face gauri fixe pe coada frezei si voi strange cu un surub lateral. Codita frezelor va fi profilata pe polizor pentru a se bloca cu surubul lateral.Cursa utila maxima este 58 mm. Pentru a o avea mai trebuie sa fac ajustaj la limitatoarele de capete de cursa. Pentru ca am intervenit la spindell aceste limitatoare s-au deplasat. Acum am cam 50mm cursa utila. Oricum e buna si aceasta cursa.Intentionez sa ii atasez o masa in coordonate si sa o folosesc pentru gaurit cablaje de mici dimensiuni.Zgomotul facut de bormasina e extraordinar de mic, cureaua e cea care vibreaza pentru ca nu e asezata corect pe profilul fuliilor.. E ideala pentru a gauri cablaje in conditiile in care stau la bloc si zgomotul trebuie sa fie cat mai mic. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum