Vizitator Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 salut pt inceput.tata are un cielo din 2004 noiembrie(nou) are motorul doch(16Valve). totu bine si frumos.este varianta doar cu aer conditionat si iam montat radioul si boxe, dar vreau neaprat si un turometru care sa-mi indice turatia.am achizitonat unul de la adelaida(acela pe leduri). Motorul acesta foseste 2 fire pt aprindere, 1 fir pe 2 cilindri. turometrul de la adelaida are doar un fir, si dak cuplez turometrul doar pe unul dintre ele imi arata doar juma din turatie, relantiul fiind la 850 t/min el arata doar 425 t/min.datimi si mie un montaj care sa rezolve aceasta problema dea dreptul imbecila.am incercat cu 2 diode si 2 rezistente dar are un circuit in el turometrul care se incinge si marind valoare rezistentelor turometrul nu mai indica bine.micul motaj era realizat cu 2 diode fiecare dintre ele puse pe unul dintre firele care vin de la motor si fiecare dintre diode puse in serie cu cate o rezistenta pt ca altfel nu mai mere turometrul.cam atat si as dori sai fac surpriza lui tata si sa fac un mic montaj care sa rezolve treaba Link spre comentariu
Bala Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 SalutDaca nu merge cu un adaptor care sa faca legatura dintre cele 2 fire... eu unu as face un mic circuit "dublor de frecventa".Ii dai un impuls si el face 2.De facut l-as face asa... de la intrare as pune un circuit de intrare care sa faca adaptarea la tensiunea de 5 V + protectii etc...dupa care cu o poarta as transforma semnalul in impulsuri dreptunghiulare. Apoi as face 2 detectoare de front(unu de front crescator si al doilea de front descrescator) si as insuma iesirile celor 2 detectore...si gata.Ai 2 impulsuri la iesire daca aplici un impuls la intrare... Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 o mica schema sugestiva nar strica Link spre comentariu
Bala Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 Nu am schema dar ... o sa pornesc vechiul Orcad si o sa ma chinui sa scot ceva ... :rolleyes: Link spre comentariu
Bala Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 Uite am facut ceva...Poate iti este de ajutor. La intrare mai trebuie sa ii faci o adaptare de la 12V care vine de la firele de la aprindere sau cat o fi tensiunea acolo,la 5V.Tensiunea de alimentare e de 5V dar nu cred ca este o problema asta fiindca cu un zenner de 5.6V, un tranzistor si o rezistenta ai rezolvat problema. Din semireglabilul din schema se poate regla latimea impulsurilor de la iesire.Daca sunt prea mici ar putea fi "sarite" de catre turometru iar daca sunt prea late, la turatii mari ar putea fi erori. Deci trebuie gasita o varianta de compromis.Schema este urmatoarea: Link spre comentariu
Bala Postat Mai 13, 2006 Partajează Postat Mai 13, 2006 Ah si am uitat ...Am facut si o simulare...Simularea este: Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 14, 2006 Partajează Postat Mai 14, 2006 ms din suflet. o so fac si iti dau raspunsu intre timp mia mai dat cineva o shema Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 14, 2006 Partajează Postat Mai 14, 2006 aceasta fiind cu optocultori dar cam la tot acelasi drac ajung si ca pret amandoua sunt mici(costa putin) o sa le fac si o sa va comunic Link spre comentariu
Bala Postat Mai 14, 2006 Partajează Postat Mai 14, 2006 Cred ca schema cu optocuplori e mai buna dar sa ai grija ca in cazul in care cele 2 fire de la aprindere stau normal la 0V atunci ambele optocuploare vor fi ON si la iesire vei avea un OV. Problema este ca daca un impuls se manifesta printr-o urcare de scurta durata a firelor de aprindere la 12V la iesire nu vei avea nimic deoarece celalat optocuplor conduce (celalalt fir fiind la 0V) si iesirea va fi tot 0V.In cazul asta trebuie putin modificat adica sa fie 0V la iesire cand o linie e la + si 12V cand nici una nu e la 12V.Oricum, SPOR !!! Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 14, 2006 Partajează Postat Mai 14, 2006 Nu te grabi cu improvizatiile. La masinile pe injectie turometrul se leaga direct la ECU (calculatorul de injectie). Am sa incerc sa iti aflu exact la ce pini. :rock: Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 14, 2006 Partajează Postat Mai 14, 2006 ii stiu deja da cum am spus pe un singur fir imi arata doar juma de turatie. oricum orice explicatie este foarte bine venita Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 15, 2006 Partajează Postat Mai 15, 2006 ok ca sa detaliez: turometrul de la adelaida este facut cu doua LM3914N un integrat pentru fisare cu 10 leduri. si apoi mai exista un circuit LM2907. acesta facand conversia din tensiune in frecventa. alte idei dupa ce ati vazut si cu este facut micul meu turometru Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 15, 2006 Partajează Postat Mai 15, 2006 si studiind data sheet-ul convertorului tensiune fredventa am descoperit fix ce imi trebuia mie ))))))))))))) :prayer: :supz: adik 2 astfel de circiute legate in paralel dar fiecare cu o intrare proprie. deci ura ) ca modific turomentrul si nu ma mai complic cu altceva ) si gata, mai pe intelesul tuturor mai pun un astfel de circuit s il leg in paralel cu primul si cam gata Link spre comentariu
niq_ro Postat Mai 15, 2006 Partajează Postat Mai 15, 2006 avand in vedere ca-s 2 topicuri paralele :partyman: , il inchid pe asta, discutiile continua pe http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=11028 Link spre comentariu
Postări Recomandate