Vizitator Luen Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 Salut.Am un ECU (un ICU) la o motocicleta care nu-mi mai scoate tensiune pentru turometru. Desenul de conexiune la bobinele de inductie (2 bobine duble) este cel din atasament. Am incercat sa iau semnal de pe bornele 3 si 4 prin doua diode (ca in desenul 2), respectiv impulsuri de 12v cand bobinele nu sunt puse la masa de ECU. Functioneaza dar afecteaza functionarea bobinelor iar motorul scade in turatie si nu merge chiar rotund parca. As vrea sa separ (electric) aceste impulsuri de 0 si 12v de pe terminalele 3 si 4 ECU, mai curat, fara sa afecteze bobinele respectiv aprinderea, pentru a le trimite la turometru.. Turometrul are nevoie de min 10,5v pe comanda ca sa functioneze. Este electronic, cu ac indicator si isi face testul (0 - max. scala) la punerea contactului.Daca aveti ceva idei, sfaturi..sunt binevenite. Link spre comentariu
Aelfo Postat Iulie 17, 2012 Partajează Postat Iulie 17, 2012 Se vad ceva piese arse, trasee cu probleme ? In ECU intra direct semnalul de pe cele 2 bobine ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Desfa ICU si refa toate (TOATE) lipiturile ;curata conectorul . Ce motocicleta ai ? Turometru face testul si cu borna de semnal in aer?La ICU se lucreaza cu protectie electrostatica. Link spre comentariu
Vizitator Luen Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Desfa ICU si refa toate (TOATE) lipiturile ;curata conectorul . Ce motocicleta ai ? Turometru face testul si cu borna de semnal in aer?La ICU se lucreaza cu protectie electrostatica.ICU este incapsulat in rasina epoxi, contactele conectoarelor le-am curatat si rasverificat. Turometrul face testul si fara sa aiba semnal. Mai mult, am doua borduri cu turometru si se comporta la fel. Tensiunea pe pinul de semnal din ICU este 0 volti...ar trebuii sa fie min. 10,5v.Se vad ceva piese arse, trasee cu probleme ? In ECU intra direct semnalul de pe cele 2 bobine ?Se vad ceva piese arse, trasee cu probleme ? In ECU intra direct semnalul de pe cele 2 bobine ?Nimic ars nimic cu probleme. Din ICU pleaca un fir de semnal care intra in turometru. Este ok, neintrerupt, nu contact prost, nada...Dar daca ICU da 0 volti pe iesire...problema e din ICU. ICU are inauntru ceva comparator integrat sau amplificator comparator, care ar trebuii sa trighereze semnalul de 0 si 12v ce rezulta din functionarea bobinelor prin punerea succesiva la masa a acestora si care s-a dus...Incercarea prezentata in postarea initiala, cu cele doua diode (pentru a separa cele doua bobine) da rezultat intr-o oarecare masura, in sensul ca turometrul functioneaza la jumate valoare (aratata) normala...in loc de 1300 ture arata doar 650-700... Asta din cauza ca circuitul bobinelor se inchide si parazit prin circuitele turometrului, "alterand" astfel "map"-ul, logica de aprindere controlata de ICU, turatia scade la jumatate sau in jurul valorii acesteia..M-am gandit la un etaj comutator cu un tranzistor prin care sa conectez 12v la turometru pe baza impulsurilor preluate de la intrarea bobinelor in ICU, aplicate in baza acestuia. Nu stiu daca efectul nu este similar cu cel al utilizarii diodelor din cazul de mai sus. Cred ca ar fi nevoie de o separare galvanica mai buna intre circuitul bobinelor si o a doua punere la masa, prin alt circuit decat cel furnizat de ICU, ca sa nu afecteze deloc impulsurile ce trec prin bobinele de inductie...Pareri?O zi buna... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Polarizeaza iesirea de turometru cu 15k ;tot 0V ai ? Link spre comentariu
Vizitator Luen Postat August 8, 2012 Partajează Postat August 8, 2012 Rezolvat problema cu turometrul. Am folosit un etaj comutator cu tranzistor, cu semnal luat de pe intrarea ICU al celor doua bobine de inductie, semnal separat prin doua diode, ca sa nu se afecteze reciproc bobinele. Iesirea este din drena Mos-Fetului prin 5 diode redresoare legate in serie. Initial am folosit o dioda insa la turatii mai mari acul turometrului avea oscilatii vizibile, apoi am mai inseriat una si pragul s-a modificat mai sus. Abia dupa inserierea celei de a 5-a dioda, totul a functionat perfect pe toata plaja de turatii.Cred ca tensiunea de iesire spre turometru (aprox 3,5-4v) initial era cam mare iar prin cei 3,5v ce cad pe cele 5 diode serie (0,7v pe jonctiune) oarecum intra totul in normal desi in specificatiile tehnice ale motocicletei spune ca la intrarea in turometru este nevoie de min 10,5v !!! N-am mai stat sa vad ce nu-i in regula desi functioneaza...atata timp cat e ok.Atasez schema, poate se mai inspira sau are idei cineva. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 9, 2012 Partajează Postat August 9, 2012 Pe bobine ai cateva sute de volti ,daca ai ales varianta asta intercaleaza circuitul de intrare 'A' (R1,C1,DZ1) intre diodele de intrare si grila mosfetului si inlocuieste acele diode cu 1n4004/-5/-6/-7:[attachment=0]Circuite_Integrate_Liniare_vol..pdf[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator Luen Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 @tyc Multumesc pentru schema. Chiar daca circuitul facut de mine functioneaza am sa construiesc si varianta din schema pusa de tine, mai ales ca e vorba de cateva componente pe care intamplator le am deja. Sunt convins ca este functionala insa sunt curios cum se comporta avand in vedere ca schema cu 555 foloseste ca element masura un voltmetru cu ac indicator iar in cazul meu impulsurile sunt preluate in bord de catre un numarator/divizor digital. In acest caz expresia "Rolul de integrator si-l asuma chiar aparatul de masura prin inertia sa mecanica" din descrierea schemei cu 555 are alta semnificatie. Dar, asa cum spuneam, o sa testez sa vad comportamentul si functionalitatea in varianta "hybrida". Posibil sa mearga din prima, poate mici ajustari. Revin dupa test. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 10, 2012 Partajează Postat August 10, 2012 Am lasat toata sch a vedea cum e formatorul de impulsuri ,nu pt a fce toata sch. 555 aici e in configuratie de monostabil ,adica la un impuls de comanda furnizeaza 9V la iesire (pin 3) timp de n s ,timp stabilit de R2 si C2 . Asa ca nu conteaza forma impulsurilor de intrare ,la iesire tot impulsuri dreptunghiulare sant . Pt utilizarea practica mai necesita anumite chesti ,descrise in carte. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum