NICA Postat Iulie 12, 2012 Partajează Postat Iulie 12, 2012 va salut,intentionez sa inlocuiesc batranul ceas mecanic al bisericii cu unul electronic cu afisaje led.s-a stricat sistemul mecanic vechi de peste 150 de ani si nu-l mai putem repara pentru a fi sigur.partea electronica nu pune probleme dar afisajul trebuie sa fie mare,cat mai mare posibil.culoarea nu prea conteaza,poate fi rosu,verde s-au albastru.cunoasteti de unde as putea cumpara patru astfel de afisaje led ? patru deoarece vechiul ceas are patru cadrane,cate unul pentru fiecare punct cardinal.m-am gandit la tot felul de solutii de confectionare a afisajului dar nu ar iesi si nici nu ar avea fiabilitatea unuia industrial.barete de led-uri,de becuri,etc.va multumesc. Link spre comentariu
adicontakt Postat Iulie 12, 2012 Partajează Postat Iulie 12, 2012 va recomand sa faceti dvs segmentele pt afisaj din mai multe leduri superluminoase puse unul langa altul , nu cred ca ve-ti gasi un afisor destul de mare la un pret decent Link spre comentariu
NICA Postat Iulie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2012 m-am gandit la treaba cu panoul de led-uri dar imi trebuie sute si creste pretul cam mult ,consumul ...poate stie cineva mai multe despre acest proiect Link spre comentariu
flores72 Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Un digit are 7 secmente, ai putea sa confectionezi tu digitul si in fiecare segment sa inserezi un bec normal, care sa fie comandat de un triac. Link spre comentariu
Seppy Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Dupa mine ar fi mai interesanta "reconditionarea " afisajului existent si actionarea minutarului cu un mecanism ,care comandat de un ceas electronic ,avanseaza la fiecare minut limba minutarului .Am facut asa ceva ,si am prezentat cateva poze cu mecanismele si electronica intr-un topic la sectiunea PIC Link spre comentariu
florinellll Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 La Conex electronic pe Maica domnului in Bucuresti se gaseau afisaje de dimensiuni mari.Va sfatuiesc sa nu incercati culoarea albastra. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Construiti segmentele cu tuburi CCFL, sunt destul de ieftine si consuma putin. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Parerea mea este ca ledurile sau ccfl-urile nu au "puterea" necesara sa concureze cu lumina solara. Pe timpul noptii sunt vizibile dar pe timpul zilei nu prea sunt vizibile pe un fond luminos.Daca vrei sa faci ceva vizibil (si ieftin) ai cateva variante. Prima ar fi sa folosesti o varianta la ideea expusa anterior, cea cu CCFL, si sa folosesti tuburi fluorescente normale de 20W (60cm lungime) sau de 40W (1,20m lungime), alimentate clasic sau electronic. Asa, fiecare digit va fi cu o putere de 20/40W. Fiecare digit trebuie sa aiba propria caseta, cu reflector si eventual geam colorat. Problema este ca si soarele va ilumina acel reflector asa ca geamul ar trebui sa fie fumuriu. A doua varianta, folosita de obicei in lumina solara, se bazeaza pe sistemul "semafor" care are niste "capace" inchise la culoare care acopera caseta cu reflector (sistemul se intalneste la ceasurile cu termometru de prin intersectii). In aceasta caseta poti pune un tub fluorescent care sa ilumineze caseta pe timpul noptii. Cand "capacul" este deschis (perpendicular pe geamul casetei) soarele intra in caseta si se reflecta sau lumina de la tubul fluorescent este vizibila. Controlul fiecarui "capac" il poti face cu un servomotor (cele de la masinute cu telecomanda sunt fiabile, varianta clasica nu cea cu comanda in impulsuri, este mai usor de implementat) sau cu un electromagnet cu tija si arc sau doi electromagneti, pentru fiecare pozitie cate unul si un magnet pe "capac". O varianta la acesta metoda este recreearea ceasului analogic folosind 120 de casute dispuse in doua cercuri.Alta varianta poate fi sa reconstruiesti cadranul analogic folosind cate un motor pas cu pas pentru minutar si orar. Asa nu sunt necesare decat doua motoare pas cu pas pentru fiecare cadran dar trebuie sa aiba un numar de pasi multiplu de 60 (din ce cunosc majoriatea au 200 de pasi si trebuie roti dintate pentru adaptare).Ce am scris se poate multiplica cu 4, pentru cele 4 cadrane, toate fiind comandate de aceeasi electronica. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Iulie 14, 2012 Administratori Partajează Postat Iulie 14, 2012 Nu stiu dece nu te gandesti la un ceas la fel ca cel existent, adica clasic. Poate fi si electronic dar nu strici aspectul de "autenticitate" ca eu sincer daca m-as uita la un ceas electronic numeric in turla bisericii mi-ar veni asa un aer de chick... Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 La tuburile fluorescente normale intervine problema palpaitului la aprindere, cam deranjant si consumul cam mare pt aplicatia in cauza, considerand o medie de 5 segmente aprinse pe ora la cei 2 digiti ce afiseaza minutele*4 ar veni cam 800W pt tuburi de 20W, in afara de digitii pt ore. Deci ar veni cam 1KW pe ora si 750KW/luna, deci foarte mult Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Parca nu se potriveste afisajul, indiferent cu ce e facut,cu biserica.Asa cum s-a mai spus,o solutie ar fi modernizarea vechiului ceas.Sincer,ma indoiesc ca enoriasii mai in varsta,vor aprecia ''modernizarea'';cei tineri,care ar putea fi de acord,nu prea calca pe la biserica... Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Nici un afisor electric nu va tine 150 de ani non-stop. In anii 70 am refacut un orologiu mecanic (doua cadrane) la manastirea Agapia. Merge foarte bine si, garantat, inca un secol dupa mine. Am facut un motor pas-cu-pas mare si simplu ce face o tura (doi pasi) pe minut, un reductor cu iesire pe doua axe si mecanismele acelor pe cele doua cadrane. Cu materiale de calitate, prelucrari precise si rulmenti ceasul va infrunta secolele. Electronica de comanda si sistemul acustic se pot moderniza oricand, dar orologiul propriuzis ramane mostenire. Link spre comentariu
NICA Postat Iulie 16, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2012 va multumesc tuturor pentru sfaturi.stiu ca varianta cu afisaj electronic este cam nepotrivita cu aspectul sobru al unei biserici dar o consider reparabila oricand.m-am gandit la motoare pas cu pas dar acestea au probleme cand se opreste curentul.mai sunt necesare ups-uri care au probleme cu bateriile si intretinerea.eu nu pot fi mereu acolo sa supraveghez sistemul.folosirea unor tuburi fluorescente este nepotrivita datorita lipsei lor de fiabilitate.in curtea bisericii este o cruce care este evidentiata chiar cu 5 tuburi si nu arde decat seara.la fiecare 2-3 zile se duce cate un tub dar la peste 100 de tuburi care sunt cocotate la 20 de metri...varianta cu reflectoare si jaluzele pica din cauza unei manopere si costuri mari.a zis Vasile ceva despre niste ceasuri electronice cu cadran mare...sa vad pe unde as gasi.solutie ieftina si fiabila.axul central al ceasului intra intr-un mic diferential care imparte miscarea la cele 4 cadrane.problema este acest diferential foarte uzat cu roti dintate conice.rotile sunt din bronz.nu am gasit pe nimeni sa le reconstruiasca.voi mai sapa pe aceasta latura.a face mecanisme complicate si scumpe nu sunt dispus deoarece BOR nu plateste si eu nu pot sustine aceasta lucrare.de aceea ma gandeam la afisaje mari care le comandam cu un ceas obisnuit si chiar daca nu se vedeau prea bine ziua nu conta prea mult.ar fi grozav daca as gasi ceasuri electronice cu cadran mare la care le-as face o sursa tampon si nu ar mai fi probleme.poate stiti pe undeva asemenea ceasuri cu cadran mare,diametru peste 1 metru .aici nu mi-ar mai pasa ca se intrerupe curentul caci ar fi un tampon cu un acumulator.simplu si ieftin. Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 In garile C.F.R. erau ceasuri electrice, mari, simple si cu consum mic. Fiecare cadranel primea impulsuri de la un ceas pilot si un electromagnet actiona mecanismul. Astfel de ceasuri se mai gasesc si se pot reconditiona, eventual cu cadrane mai mari si ace mai lungi. Se poate face si unul de rezerva care sa-l inlocuiasca pe cel coborat pentru reparatii. Link spre comentariu
MifTy Postat August 25, 2012 Partajează Postat August 25, 2012 In garile C.F.R. erau ceasuri electrice, mari, simple si cu consum mic. Fiecare cadranel primea impulsuri de la un ceas pilot si un electromagnet actiona mecanismul. Astfel de ceasuri se mai gasesc si se pot reconditiona, eventual cu cadrane mai mari si ace mai lungi. Se poate face si unul de rezerva care sa-l inlocuiasca pe cel coborat pentru reparatii.... odată, demuuult... hăt... pe vremea când se mai și producea în țară, nu doar se importa, ceasurile alea erau fabricate chiar de către unitățile de producție ale CFR... bine, cu excepția celor rămase moștenire de pe vremea când CFR era condus de nemți...nu mai țin minte decât un singur acronim: SPIACT Craiova, și mai era o unitate la Brașov, tot de CFR aparținea... parcă ISAF... (aia avea filiale în fiecare regională, SPIACT din câte știu, nu)...vezi dacă mai există, sub forma de ”unitate privatizată pe spinarea fraierilor”... și poate mai sunt în stare să producă așa ceva (mira-m-aș!)... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum