cusnir Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 Cred ca nu ai inteles exact intrebarile formulate si revin :1.Ai folosit HHO ? (nu in cat timp se realizeaza o componenta) ;2.Ce intelegi prin randament negativ? (un randament relativ fata de ... ,un randament mai mic decat ... , nu aprecieri la adresa unor persoane );3.Ce metode (legale) propui pt trecerea de RAR?(nu ce info sant pe net!) .Ba am inteles foarte bine intrebarile1. Am realizat o celula care urmeaza sa o montez. Nu am montat-o pt ca nu am partea electronica gata.Daca citesti am si cerut ajutorul specialistilor sa gaseasca gresala dar vad ca majotitatea sunt mari specialisti cand e vorba de critica.Dar sa rezolve problema undei scheme din 9 piese nu sunt in stare sau nu ii intereseaza. Plus ca am realizat rezervorul din fibra de sticla si rasina eposhidica care nu a resistat la electrolit.. (NaOH) A inceput sa curga. Am gasit rezervorul din plastic acum. 2. Nu exista randament negativ din moment ce se efectuaza un lucru.. Acum eficienta sau randamantul acesuia este in functie de cat lucru se efectuaza raportat la energia consumata. Mai mic de zero nu poate fi. (Asta apropo la unii care nu inteleg glumele)3. Cand treci RARul scoti instalatia si apoi o montezi la locOricum trebuie sa ii faci revizia si asteia o data pe an....Asta daca vrei sa faci economie. Daca preferi metoda clasica atunci acest forum nu cred ca iti este interesant. Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 Eu am folosit multi ani HHO. Am un aparat care se numeste "Aparat de sudura cu apa" si a fost produs in serie de o fabrica serioasa din Barlad. Are un transformator de 1000 W, o punte, un tiristor comandat cu AA145 si un electrolizor cu o singura celula. Curentul este reglabil pana la 300 A. Oxigenul si hidrogenul ies amestecate si, ca sa nu explodeze, s-au luat cateva masuri de siguranta contra intoarcerii flacarii. Electrolizorul este construit din tabla groasa de inox, iar capacul este prins cu multe suruburi. Gazul trece printr-un filtru ceramic, apoi barboteaza printr-un vas solid cu metanol. Arzatorul contine alt filtru ceramic pentru a stinge flacara daca se intoarce. Chiar este nevoie de aceste masuri. Un coleg nu avea metanol in vas si flacara s-a intors in electrolizor. Noroc ca acesta era solid si a rezistat exploziei (care a aruncat dopul de completare cu apa). Vaporii de metanol se adauga celor doua gaze si maresc puterea flacarii. Gazele trec printr-un ac de siringa si ard cu o flacara scurta, pana la 10-15 mm, dar fierbinte: 2000 grade cu metanol si 3000 grade fara. Se pot suda termocuple din sarma, inclusiv din platina, se pot lipi cu alama piese mici din tabla de fier, se pot inchide fiole din sticla, iar cei care se pricep pot repara bijuterii. Toate astea la curent maxim. La putere mica flacara are 2 - 3 mm. Consumul de apa este de cca. 20 cmc pe ora. Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 Eu am folosit multi ani HHO. Am un aparat care se numeste "Aparat de sudura cu apa" si a fost produs in serie de o fabrica serioasa din Barlad. Are un transformator de 1000 W, o punte, un tiristor comandat cu AA145 si un electrolizor cu o singura celula. Curentul este reglabil pana la 300 A. Oxigenul si hidrogenul ies amestecate si, ca sa nu explodeze, s-au luat cateva masuri de siguranta contra intoarcerii flacarii. Electrolizorul este construit din tabla groasa de inox, iar capacul este prins cu multe suruburi. Gazul trece printr-un filtru ceramic, apoi barboteaza printr-un vas solid cu metanol. Arzatorul contine alt filtru ceramic pentru a stinge flacara daca se intoarce. Chiar este nevoie de aceste masuri. Un coleg nu avea metanol in vas si flacara s-a intors in electrolizor. Noroc ca acesta era solid si a rezistat exploziei (care a aruncat dopul de completare cu apa). Vaporii de metanol se adauga celor doua gaze si maresc puterea flacarii. Gazele trec printr-un ac de siringa si ard cu o flacara scurta, pana la 10-15 mm, dar fierbinte: 2000 grade cu metanol si 3000 grade fara. Se pot suda termocuple din sarma, inclusiv din platina, se pot lipi cu alama piese mici din tabla de fier, se pot inchide fiole din sticla, iar cei care se pricep pot repara bijuterii. Toate astea la curent maxim. La putere mica flacara are 2 - 3 mm. Consumul de apa este de cca. 20 cmc pe ora.Deacord cu ce spui.Dar daca spui ca era comandat prin tiristor nu cred ca e vorba de o parte importanta in efiecientizarea procesului, si anume PWM care sa functioneze la frecventele de rezonanta cu molecula de apa (2,19kHz, 4,28.8,56... etc) Si in plus mai repet a nu stiu cata oara..HHO e doar un catalizator al amestecului si nu unlocuitorul lui..desi deja sau realizat motoare care merg doar pe apa,, Cel putin asa am vazut pe net.Nu stiu ce pacaleala e acolo.. Cert esta ca instalatiile sunt destul de eficiente din cate am inteles. Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 27, 2012 Partajează Postat Iulie 27, 2012 Reglarea cu tiristor la ASA-1 se face in primarul transformatorului si nu afecteaza forma curentului pe sarcina. N-am intalnit nici o carte sau un articol stiintific intr-o revista serioasa care sa vorbeasca despre rezonanta moleculelor de apa. In electrolitii concentrati nici nu exista molecule de apa, ci ioni pozitivi si negativi. Reducerea tensiunii de electroliza se poate face prin reducerea polarizarii electrozilor si prin reducerea rezistentei interne a electrolizorului. Nu se poate cobori, pentru electrozi obisnuiti, sub 1,7 V din care 1,23 V este tensiunea de descarcare a ionilor. Daca se urmareste o densitate de curent mare se poate merge pana la 2 V pe o celula de electrolizor. O carte interesanta si usor de gasit (in anticariate) este "Tehnologia proceselor electrochimice" de Constantin Firoiu (1983).O buna informare prealabila este o cale rapida si ieftina inainte de a face ceva.Cand pe net, sau altundeva, apare o informatie ce pare stiintifica trebuie cautat autorul. Pe urma trebuie aflat daca autorul exista. Oricine a avut ceva de spus in stiinta in ultimul secol se afla intr-o publicatie on-line numita "Web of Science". Aici se poate afla tot ce a publicat, in ce reviste serioase, ce inventii a brevetat, de cate ori a fost citat, de catre cine si in ce articole. Publicatia nu este free, dar se poate apela la cineva care are acces gratuit (in universitati, institute de cercetare, etc.). O informatie, oricat de senzationala, fara un autor identificabil si care exista in lumea stiintei, trebuie ignorata. Internetul este o mare groapa de gunoi in care este dificil sa gasim lucruri de valoare. Parerea mea! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 28, 2012 Partajează Postat Iulie 28, 2012 @cusnir1.Era edificator un raspuns cu da sau nu . Deci raspunsul e nu ,ideea folosirii HHO e atragatoare dar e un fiasco economic (ai sa te convingi dupa un anumit timp de utilizare) si tehnic .2.Cu cat faci mai multe transformari ,cu atat pierzi mai multa energie iar randamentul global e mai mic.3.Cand te opresc 'baieti albastrii' pe drum si ridica capota pt serii -poate sa reclame cineva o masina ca a ta furata/lovita de o masina ca a ta -sa vezi ce economica e solutia (sau in cazul unui accident) .Nu sti peste cine dai pe drum . Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 28, 2012 Partajează Postat Iulie 28, 2012 @cusnir1.Era edificator un raspuns cu da sau nu . Deci raspunsul e nu ,ideea folosirii HHO e atragatoare dar e un fiasco economic (ai sa te convingi dupa un anumit timp de utilizare) si tehnic .2.Cu cat faci mai multe transformari ,cu atat pierzi mai multa energie iar randamentul global e mai mic.3.Cand te opresc 'baieti albastrii' pe drum si ridica capota pt serii -poate sa reclame cineva o masina ca a ta furata/lovita de o masina ca a ta -sa vezi ce economica e solutia (sau in cazul unui accident) .Nu sti peste cine dai pe drum . De 3 ani de cand conduc aicinu m-a oprit politia.. In plus nu ai nici o modificare la motor daca adagi un furtun la filtrul de aer.. Pate ca politia la voi e dusa cu pluta....in largIn plus afirmatiile ca nu e rentabil doar ca asa consideri tu nu sunt fondate.. totul consuma energie ca nimic nu e gratis.Ideea e ca sa faci ca sa consumi mai putin datorita combustiei mai bune.. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 28, 2012 Partajează Postat Iulie 28, 2012 Si care e subiectul tehnic ? Nu sti niciodata pe cine lezezi in trafic /ce bombalau intra in tine . E suficient sa ia foc o masina cu HHO de sa se lase cu morti ca se pun astia cu scorbaciul pe voi . Sau crezi ca petrolisti vad cu ochi buni cum le scade profitul?Pt cresterea randamentului motorului termic conversia energiei pierdute prin caldura e cheia . Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 28, 2012 Partajează Postat Iulie 28, 2012 Si care e subiectul tehnic ? Nu sti niciodata pe cine lezezi in trafic /ce bombalau intra in tine . E suficient sa ia foc o masina cu HHO de sa se lase cu morti ca se pun astia cu scorbaciul pe voi . Sau crezi ca petrolisti vad cu ochi buni cum le scade profitul?Pt cresterea randamentului motorului termic conversia energiei pierdute prin caldura e cheia .Aici chiar ai dat-o in bara cu afirmatia ca masina cu HHO arde diferit..M-am convins ca nu ai studiat instalatiile si principiul de finctionare.. deci nici nu ai cum face comparatie in nestiinta de cauza.Ca fapt divers HHO nu e stocat ci folosit direct de motor.. La randament ai dreptatedaca amestecul imbunatateste conditiile de ardere accelerand reactiile de oxido-reducere atunci e clar ca creste si randamentulmotorului /respectiv consumul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 28, 2012 Partajează Postat Iulie 28, 2012 Bine ca esti tu destept.Hai sa-ti explic cum sta treaba cu incendiul : -pompieri au sa cerceteze cauza izbucniri focului -poate fi si o baterie de acumulatoare defecta ,nu conteaza -'oare ce e cu instalatia asta?' se vor intreba ei-expertiza tehnica de catre un inginer sau mai rau la RAR=> instalatie artizanala neomologata => ceva ani in care statul asigura cazare si mancarea ,problema e ca ferestrele sant cu 'furculite' .Apropos ,pe conducta exista destul hidrogen pt asta (incendiu) ,oxigenul ce face cand e intra in contact cu vaselina? Link spre comentariu
molioa Postat Iulie 29, 2012 Partajează Postat Iulie 29, 2012 @tyc...tu chiar esti fatalist, frate! Nici n`ai montat instalatia si deja vezi pompierii si inginerii de la RAR cum inspecteaza masina arsa. Tu traiesti povestea cu drobul de sare.Daca ti-e frica, nu o monta la masina ta, dar lasa omu` in pace nu`l tot bruia, ca pe mine ma intereseaza subiectul si-l urmaresc -cu siguranta si pe altii. Asa ca lasa sa decurga discutii constructive, nu tot contra.Daca toti inventatorii priveau lucrurile asa, azi nu existau avioane, pe motivul ca; daca li se opreste motorul in zbor?! Link spre comentariu
pinky Postat Iulie 29, 2012 Partajează Postat Iulie 29, 2012 Nu sunt permise modificari asupra functionarii autovehiculelor, fara autorizarea RAR. Cine a luat permisul de conducere pe bune stie asta. Daca vrei sa faci astfel de modificari ai 2 variante legale: faci modificarile in mediu controlat adica primesti autorizare RAR sau mergi cu masina pe teren privat si nu mai e treaba RAR-ului daca iti explodeaza masina.Cine se gandeste la inventii si inovatii intai lucreaza mult in laborator, testeaza in conditii controlate si abia apoi testeaza in conditii reale. Chiar si genialul Iustin Capra primea autorizatii de la RAR pentru "ciudateniile" lui. Conducerea autovehiculelor pe drumurile publice inseamna in primul rand respect reciproc. Ca de cocalari de trafic suntem satui. Trebuie sa fi cel putin inconstient sa-ti faci o instalatie de HHO pe care sa o testezi-imbunatatesti pe o masina de oras. Lucrezi in laborator, faci documentatia ca sa poti reproduce inventia ca altfel nu poti sa zici ca te lupti cu petrolistii, tragi concluziile si apoi ceri omologarea. Daca modificarile aduse de tine nu prezinta risc de a produce vatamari corporale si pagube materiale, iti garantez ca RAR-ul iti va da omologarea. La RAR lucreaza ingineri care stiu sa citeasca o documentatie tehnica. Link spre comentariu
cusnir Postat Iulie 29, 2012 Partajează Postat Iulie 29, 2012 Pt romania sunt sigur ca asa e treaba.Aici lucrurile stau altfelSi apoi reproduc o inventie testata.Nu eu am inventat-o Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 29, 2012 Partajează Postat Iulie 29, 2012 Cauta-l pe internet pe detinatorul brevetului si cere-i acordul in scris dupa care treci pe la RAR si asta e!@molioaTe-a lamuri Pinky cum sta treaba , cand sant cu motocicleta in trafic mi-e frica numai de masini ,mai exact majoritatea masinilor pt ca in mod ciudat sant uni care te vad ,te aud si mai acorda si prioritate de trecere daca asa arata indicatoarele (chiar si in afara cazului cand este politai in intersectie ).In Germania ,Austria nu am probleme de genul asta ...de ce oare? Bine , acolo si daca ai semanalizatorul schimbat fata de cel din fabrica ramai fara talon.Accidente aviatice au existat ...la inceputul primului razboi mondial , pierderile erau mai mari din cauza defectiunilor decat din cauza inamicului . In aviatie sant numai accidente mortale.La un accident auto mortal , in Anglia inspecteaza si becul din lampa de frana pt a constata daca era aprinsa lampa de frana sau nu in timpul accidentului .Apropos de HHO pe masina -am avut-o dar dupa rezultatele obtinute am ajun la concluzia ca tehnologia asta aplicata singura conduce la costuri mai mari ,mult mai mari (taxa de condamnare cu suspendare e in functie de consecinta faptei si se poate aplica numai dupa 'lamurirea' celeilalte parti ) .Daca costurile nu sant importante ,eficienta se poate mari prin folosirea motorului in 6 timpi (vara) in combinatie cu un motor Sterling (iarna) . Mai mult de jumatate din energie se pierde prin caldura . Link spre comentariu
pinky Postat Iulie 29, 2012 Partajează Postat Iulie 29, 2012 Nu spune nimeni sa nu incerci varianta HHO. Noi spunem doar ca nu la modul empiric pe masinile de oras. Initiatorul topicului a spus clar ca vrea un proiect de practica sub indrumare didactica. Asta inseamna ca daca dispune de fonduri va face acest proiect in mediu controlat cu rezultate verificate in mod stiintific si nu pe impresii ca i-a mai scazut consumul sau nu, chestie pe care poate sa o faca prin simpla schimbare a benzinariei de unde alimenteaza, caci si acest aspect conteaza. Cine mai umbla prin Austria sau Germania stie foarte bine ca un plin de benzina 95 din tarile mentionate tine cu peste 100 Km mai mult decat un plin cu benzina 95 din tara. Si diferente asemanatoare sunt si intre benzinariile diferitelor companii din tara.In concluzie: Da pentru experimente fundamentate stiintificNu pentru experimente empirice.PS: byt3y0u - mai citesti acest topic sau facem politica de birt: vorbeste toata lumea si nu asculta nimeni. Ai demarat proiectul? Tine-ne la curent cu rezultatele. Asta este scopul forumului, sa primim si feedback la solutiile prezentate. Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 30, 2012 Partajează Postat Iulie 30, 2012 Este laudabila initiativa de a face un stand de masura didactic pentru un motor termic. Asemenea standuri sunt in laboratoarele de motoare ale unor institute de cercetari sau ale unor universitati tehnice. Instalatiile de alimentare, pornire, racire, evacuare se pot realiza usor. Mai greu este de masurat puterea in sarcina. Este necesara o frana hidraulica sau electrica cu sisteme de masurare precisa a turatiei si a cuplului.In ce priveste omologarea unor modificari la un automobil, RAR nu omologheaza componentele ci automobilul in ansamblu. Fiecare componenta a unui automobil trebuie sa fie ori standard, ori omologata separat de catre factori competenti. Link spre comentariu
Postări Recomandate