Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator de HHO cu CTRL


Vizitator byt3y0u

Postări Recomandate

Vizitator byt3y0u

Buna ziua , ma numesc Gheorghe , sunt student anul II la specializarea electronica aplicata .As dori sa stiu unde as putea gasi documentatie referitoare la acest subiect : Generator de HHO cu CTRL , subiectul este unul pentru practica dat de profesorul dr.Ing. Beriliu Ilie .Proiectul este unul revolutionar din punctul meu de vedere , am citit articole in care aceste generatoare de hho au fost dimensionate pentru automobile pentru a reduce consumul de combustibil.Partea de electroliza am rezolvat : recipient termorezistent,capac etanj,electrolit , hidroxid de potasiu,electrozi,sursa de curent.As dori ca cineva sa ma ajute cu documentatia , un titlu de carte , un pdf. , orice este binevenit.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cusnir

    13

  • pinky

    8

  • puriu

    6

  • manolo

    4

Top autori în acest subiect

Nu-ti promit, dar o sa caut. Aveam ceva documentatii.Mai sapa si pe acest forum deoarece s-a povestit mult.Vezi si aici: viewtopic.php?f=21&t=98274Asa, ca idee de pornire, un asemenea generator de HHO trebuie sa iti produca cativa litrii de gaz pe secunda ca sa functioneze. La 2000 rpm, un motor se invarteste de 33,33 ori pe secunda. Un motor de 1400 cmc si 4 cilindri inghite 23,33 litri de amestec aer + combustibil pe secunda deci ca sa iti functioneze doar pe HHO trebuie sa produca aceasta cantitate.Daca introduci acest amestec HHO la admisia de aer inseamna ca motorul va primi mai putin oxigen decat in mod normal ceea ce inseamna ca randamentul consumului de benzina va fi mai mic. Deci ce iei pe mere dai pe pere si ajungi cam la zero. Randamentul motorului il cresti daca introduci mai mult aer sau mai mult oxigen. Ca sa introduci mai mult aer se cheama ca folosesti turbina.Cum reglezi debitul de intrare amestec HHO la un motor pe injectie ? Ca la carburator e simplu.Trimite-mi pe MP o adresa de mail sau de FTP ca sa-ti trimit restul documentatiei. Nu-ti promit ca iti voi trimite prea curand.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Teoretic ,se poate discuta. Adica ,disociezi apa cu un randament subunitar dupa care o reconbini ,energia rezultata o transformi in lucru mecanic cu un randament subunitar . Tinand cont de toate randamentele si de investitia initiala +aspectul juridic (ca doar santem in Romania) =>ca la noi nu poti face asa autovehicul .Practic ,randamentul creste (negativ) cu spune Pinky.In privinta costurilor ,acestea sant mai mari - pe termen mediu ,de la 6 luni in sus.

Link spre comentariu

Mi-am mai adus aminte de o chestie. Motorul pe benzina nu va functiona normal cu amestecul HHO. Combinarea hidrogenului cu oxigenul se face intr-un timp mult mai mic decat arde benzina iar temperatura generata la arderea hidrogenului este mult mai mare decat la arderea benzinei. Asta inseamna ca, chiar daca "convingi" motorul sa mearga cu HHO, uzura va fi foarte accelerata, estimez ca un motor cu HHO va functiona doar 10-20 % din timpul normal de functionare pe benzina.Oricat de tentanta si de domeniul teoriei conspiratiei este functionarea cu HHO, cred ca mariile economii ar fi dezvoltat pana acum astfel de tehnologii. Nu de alta dar mariile economii depind prea mult de productia de petrol din statele arabe. Si nu cred ca le e mai comod sa stea la cheremul producatorilor decat dezvolte tehnologii de energie alternativa. Daca nu le-ar pasa de pretul petrolului, nu ar mai construi centrale nucleare si nu si-ar mai bate capul cu reducerea consumului de electricitate. China e cel mai mare producator de panouri fotovoltaice si de corpuri de iluminat cu LED. Urmaresc de cativa ani evolutia preturilor si ma bucur ca preturile acestor 2 tehnologii scade semnificativ de la un an la altul. Cu siguranta ca in urmatorii 2-4 ani se va anunge si la noi sa se ilumineze complet o locuinta cu LED-uri si nu mai departe de 10 ani panourile fotovoltaice vor fi foarte raspandite.

Link spre comentariu

S-au facut si pe la noi incercari de genul asta pe motoare diesel (1.6D de vw) si chiar au functionat. Nu stiu exact cat si cum. Stiu sigur ca un astfel de motor alimentat cu o pila de hidrogen a fost dus la ITP si a iesit Euro 5 desi este un motor dezvoltat la inceputul anilor 80. Injectie mecanica reglabila cu surubelnita si cheia de 10.Daca vrei ii poti face o vizita tipului care a facut asta si ii poti pune mai multe intrebari referitoare la subiect.Mai poti sapa si pe forumul TDICLUB.COM pentru ca oamenii prin state sunt chiar paranoici cand e vorba de dat bani pe combustibil statului (desi e mult mai ieftin acolo) si cauta diverse modalitati de alimentare alternativa.Au sectiune speciala pentru alimentari alternative.Mult succes.Daca ai nevoie de un engin cu displacement mic exista un 0.8td pe Smart.Are nevoie de mai putin combustibil pentru a functiona. Sau 1.2L de pe Lupo, detinator de recorduri in materie de consum ani la rand.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Zic unii ca ar exista o frecventa de rezonanta care face ca apa sa se descompuna mai usor in elementele constitutive. Dar nu am gasit undeva sa scrie care ar fi aceasta frecventa . In principiu, aceste module electronice controleaza curentul care trece prin electrolit. Nu stiu daca nu cumva maresc si tensiunea pe electrozi. Daca nu exista acea "frecventa de rezonanta" inseamna ca randamentul este subunitar si costurile de producere sunt mai mari decat beneficiile. Chiar daca scade consumul de combustibil fosil, trebuie pus la calcul pretul electrolitului. Iar daca in baia de electroliza se mai produce si altceva decat HHO, exista riscul major de a coroda interiorul camerei de ardere.

Link spre comentariu

Un electrolizor produce hidrogen, oxigen, vapori de apa si ceatza de electrolit. Electrolitul trebuie sa fie separat si recuperat, iar vaporii de apa condensati. Hidrogenul si oxigenul nu au voie sa se amestece nici macar accidental. Pentru descompunerea apei este necesara o tensiune teoretica de cca. 1,4 V. Tot ce este in plus este o pierdere si se transforma in caldura. Pentru a avea la bornele electrolizorului o supratensiune cat mai mica se dimensioneaza cat mai bine aria, forma si dispunerea electrozilor astfel ca rezistenta interna a electrolizorului sa fie minima. Forma curentului nu prea conteaza, importanta este componenta continua medie. Mai corect functioneaza totusi cu curent continuu. Un randament multumitor il au electrolizoarele industriale. Acestea au electrozi cu jaluzele, lucreaza sub presiune si consuma zeci sau sute de kiloamperi. Se poate face unul mic, la scara, de o suta-doua de amperi, dar produce hidrogen cat sa alimenteze o bricheta. Adaugarea de hidrogen si (separat) de oxigen in aerul admis de un motor cu ardere interna poate imbunatati aprinderea si arderea combustibilului, desigur cu modificarea reglajelor.

Link spre comentariu

Un electrolizor produce hidrogen, oxigen, vapori de apa si ceatza de electrolit. Electrolitul trebuie sa fie separat si recuperat, iar vaporii de apa condensati. Hidrogenul si oxigenul nu au voie sa se amestece nici macar accidental. Pentru descompunerea apei este necesara o tensiune teoretica de cca. 1,4 V. Tot ce este in plus este o pierdere si se transforma in caldura. Pentru a avea la bornele electrolizorului o supratensiune cat mai mica se dimensioneaza cat mai bine aria, forma si dispunerea electrozilor astfel ca rezistenta interna a electrolizorului sa fie minima. Forma curentului nu prea conteaza, importanta este componenta continua medie. Mai corect functioneaza totusi cu curent continuu. Un randament multumitor il au electrolizoarele industriale. Acestea au electrozi cu jaluzele, lucreaza sub presiune si consuma zeci sau sute de kiloamperi. Se poate face unul mic, la scara, de o suta-doua de amperi, dar produce hidrogen cat sa alimenteze o bricheta. Adaugarea de hidrogen si (separat) de oxigen in aerul admis de un motor cu ardere interna poate imbunatati aprinderea si arderea combustibilului, desigur cu modificarea reglajelor.

Nu necesita nici un fel de reglaje suplimentare si nici nu necesita separarea gaselor.Daca am studiat chimia cunoastem ca 1 molecula de HOH se descompune in H2 si O2 care la ardere se combuna exact ca la inceput= HOH. Si sa nu exageram cu amperii..Am construit eu o celula de hidrohen pt automobilul meu care produce 800 ml/minul de gaze alimentata de la baterie.Si frecventa conteaza! 42,8kHz sau 21,4kHz Deja exista shemele electronice necesare pe net pt PWM precum si pt EFIE conectate la senzorii de oxigen.Instalatia desigur ca e prevazuta cu separarea gazelor de electrolit si apoi trece prin o coloana de apa (flame supresor). Se cunaste si ranadamentul ridicat al economiei de copmbustibil..M-a amuzat copios cum unii incercau sa demonstreze randamentul negativ..Nu are cum fi negativ daca ajuta la combustia amestecului existent.Plus ca nu au citit atent ca instalatia nu se va folosi pt a merge doar pe apa dar ca un aditiv la combustibilul existent..Altii afirma ca asta scade concentratia de oxigen in amestec pe cand este chiar invers.. :))Sa nu mai zicem ca ei au uitat de azotul din aer care e 70%.. Adica ala nu incurca dar suplimentarea cu O2 si H2 o sa reduca procentul de oxigen... Aceste concluzii paradoxale m-au facut sa raspund aici desi aveam intentia sa le ignor..Nu am putut ignora unele "neadevaruri" grase..
Link spre comentariu

Nu-ti promit, dar o sa caut. Aveam ceva documentatii.Mai sapa si pe acest forum deoarece s-a povestit mult.Vezi si aici: viewtopic.php?f=21&t=98274Asa, ca idee de pornire, un asemenea generator de HHO trebuie sa iti produca cativa litrii de gaz pe secunda ca sa functioneze. La 2000 rpm, un motor se invarteste de 33,33 ori pe secunda. Un motor de 1400 cmc si 4 cilindri inghite 23,33 litri de amestec aer + combustibil pe secunda deci ca sa iti functioneze doar pe HHO trebuie sa produca aceasta cantitate.Daca introduci acest amestec HHO la admisia de aer inseamna ca motorul va primi mai putin oxigen decat in mod normal ceea ce inseamna ca randamentul consumului de benzina va fi mai mic. Deci ce iei pe mere dai pe pere si ajungi cam la zero. Randamentul motorului il cresti daca introduci mai mult aer sau mai mult oxigen. Ca sa introduci mai mult aer se cheama ca folosesti turbina.Cum reglezi debitul de intrare amestec HHO la un motor pe injectie ? Ca la carburator e simplu.Trimite-mi pe MP o adresa de mail sau de FTP ca sa-ti trimit restul documentatiei. Nu-ti promit ca iti voi trimite prea curand.

Citeste atent inainte de a desjuraja omul din start..Nimeni nu vorbeste de inlocuirea combustibililor fosili ci de imbunatatirea randamentului.HHO are deja oxigen pur care stim cu totii ce efect are asupra arderii spre deosebire de oxigenul din aer care e doar 21%Nu are nevoie de reglaj pt ca deja e amestecul ideal pentru ardere....Randametul motoarelor pe injectie care folosesc celulele HHO este mult mai ridicat fata de cele cu carburatie. Plus ca ajuta sistemul EFIE..Daca era adevarat ce afirmi tu nu existau companii care sa comercializeze celulele PWM uri si EFIE pt masini..
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Si ai folosit acel dispozitiv ?Ce intelegi prin randament negativ?Astept sa demonstrezi contrariu .Ce metode propui pt trecerea de RAR? Posibil ca sonda aia borata de pe esapament ,numita sonda lamda (care are rolul de a masura cantitatea de oxigen din gazele arse si determina unghiul de avans prin intermediul calculatorului ) ,sa nu fie incantata de cocteil si sa strice motorul dar aici e vorba de motoare simple,fara calculator/sonda lamda.Desigur ,exista companii care comercializeaza tot felul de chesti , precum alte companii care comercializeaza produse destinate cresteri puteri motorului (vezi seria Dynojet) dar nu cred ca vb de cheltuielile aferente (cu acumulatorii ,cu reparatia capitala a motorului ,reparatia instalatiei electrice ,reparati diverse pricinuite de instalatiile 'minune' ).

Link spre comentariu

Si ai folosit acel dispozitiv ?Ce intelegi prin randament negativ?Astept sa demonstrezi contrariu .Ce metode propui pt trecerea de RAR? Posibil ca sonda aia borata de pe esapament ,numita sonda lamda (care are rolul de a masura cantitatea de oxigen din gazele arse si determina unghiul de avans prin intermediul calculatorului ) ,sa nu fie incantata de cocteil si sa strice motorul dar aici e vorba de motoare simple,fara calculator/sonda lamda.Desigur ,exista companii care comercializeaza tot felul de chesti , precum alte companii care comercializeaza produse destinate cresteri puteri motorului (vezi seria Dynojet) dar nu cred ca vb de cheltuielile aferente (cu acumulatorii ,cu reparatia capitala a motorului ,reparatia instalatiei electrice ,reparati diverse pricinuite de instalatiile 'minune' ).

chestia aia se scoate in maxim 20 minute..ai ridicat niste intrebari reale dar raspunsurile deja exista demult.daca cauti pe net gasesti totul.. De asta exista EFIE ca sa conlucreze cu calculatorul automobilului si sa faca motorul economic.. De asta exista PWM cu frecvente reglabile (42.8kHz) ca sa creasca randamentul celulei de hidrogenNu am inventat eu aceste lucruri.Deci nu trebuie sa reinventam bicicleta ci sa folosim ceea ce exista dejaRaspusurile la toate intrebarile tali si nu numai... le gasesti pe net..Daca gasesc in PC la mine o sa trec si adresele...linckurile
Link spre comentariu

Un electrolizor produce hidrogen, oxigen, vapori de apa si ceatza de electrolit. Electrolitul trebuie sa fie separat si recuperat, iar vaporii de apa condensati. Hidrogenul si oxigenul nu au voie sa se amestece nici macar accidental. Pentru descompunerea apei este necesara o tensiune teoretica de cca. 1,4 V. Tot ce este in plus este o pierdere si se transforma in caldura. Pentru a avea la bornele electrolizorului o supratensiune cat mai mica se dimensioneaza cat mai bine aria, forma si dispunerea electrozilor astfel ca rezistenta interna a electrolizorului sa fie minima. Forma curentului nu prea conteaza, importanta este componenta continua medie. Mai corect functioneaza totusi cu curent continuu. Un randament multumitor il au electrolizoarele industriale. Acestea au electrozi cu jaluzele, lucreaza sub presiune si consuma zeci sau sute de kiloamperi. Se poate face unul mic, la scara, de o suta-doua de amperi, dar produce hidrogen cat sa alimenteze o bricheta. Adaugarea de hidrogen si (separat) de oxigen in aerul admis de un motor cu ardere interna poate imbunatati aprinderea si arderea combustibilului, desigur cu modificarea reglajelor.

Randamentul negativ era o gluma desigur. (scuze ca nu am scris asta la subsol pt cei care nu au simtul umorului si nu au inteles)Referitor la tensiune te contrazic Am montat o celula cu un element in plus ca sa scad tensiunea la 1,4V si productia de hidrohen a scazut dramatic.. Nu se merita. Am demontat-to si am refacut-o la7 elementi segmetul. Celula e din 2 segmente. din care o placa este electrod comun plasat in mijloc(+) 13 electrozi in total
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Cred ca nu ai inteles exact intrebarile formulate si revin :1.Ai folosit HHO ? (nu in cat timp se realizeaza o componenta) ;2.Ce intelegi prin randament negativ? (un randament relativ fata de ... ,un randament mai mic decat ... , nu aprecieri la adresa unor persoane );3.Ce metode (legale) propui pt trecerea de RAR?(nu ce info sant pe net!) .

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări