morocanosul Postat Iulie 7, 2012 Partajează Postat Iulie 7, 2012 Am o problema cu termostatul unui Arctic (model vechi,1,20-1,40 cm),nu mai functioneaza ok,l-am desfacut ,am curatat contactele(f oxidate din cauza numeroaselor porniri/opriri) si intre timp am conectat compresorul direct,provizoriu,sa vad daca mai sint probleme. Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult timp! Ma intreb daca are un releu termic de protectie care decupleaza sau...? Daca stiti cumva unde gasesc un termostat,la ce pret ,deocamdata sunt nevoit sa-l reconditionez din motive financiare!Si daca puteti sa-mi spuneti cauza opririi compresorului chiar conectat direct! Mercy anticipat! Este un model cu o cuva congelator in partea superioara. Link spre comentariu
petru_f Postat Iulie 7, 2012 Partajează Postat Iulie 7, 2012 sigur ca are releu termic,dar daca se manifesta asa,sigur poate fi motorul. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 10, 2012 pana la urma am demontat bobina-releu de pe compresor si am curatat contactele (releului) care au fost f.oxidate si la pornire nu putea trece suficient curent pt a porni! Releul termic nu l-am desfacut pt. ca acum merge. Tot ce mai trebuie, un termostat. Link spre comentariu
petru_f Postat Iulie 10, 2012 Partajează Postat Iulie 10, 2012 Am o problema cu termostatul unui Arctic (model vechi,1,20-1,40 cm),nu mai functioneaza ok,l-am desfacut ,am curatat contactele(f oxidate din cauza numeroaselor porniri/opriri) si intre timp am conectat compresorul direct,provizoriu,sa vad daca mai sint probleme. Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult timp! Ma intreb daca are un releu termic de Ma intreb daca are un releu termic de protectie care decupleaza sau...? Daca stiti cumva unde gasesc un termostat,la ce pret ,deocamdata sunt nevoit sa-l reconditionez din motive financiare!Si daca puteti sa-mi spuneti cauza opririi compresorului chiar conectat direct! Mercy anticipat! Este un model cu o cuva congelator in partea superioara.Explicatia NU a fost buna.Ca ai suntat termostatul,nici o problema:merge intr-o veselie fara sa se opreasca.Acel releu e de pornire(excitatie)da sensul de rotatie.E calculat ca la pornirea motorului cand ia un curent mare sa anclansese o fractiune de sec.sa-i dea pornirea(sensul) dupa care cade.Nu inteleg din cele scrise: Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult.Asta denota ca da termicul afara.In acest caz daca spui ca acum functioneaza corect,atunci contactele releului de pornire au fost lipite si excitatia a fost conectata mai mult decat trebuie.Cand motorul are spire in scurt,ori porneste mai mult sau mai putin,ori deloc si da termicul afara.Uffffffffff. Link spre comentariu
japan Postat Iulie 11, 2012 Partajează Postat Iulie 11, 2012 Buna ziua. In problema asta ......miroase :cry: a motor cu probleme, am avut si eu un frigider cu problema asta, depanatorul a schimbat motorul cu unul sh, si a inlocuit freonul (agentul de racire). Defectul a fost cauzat de fluctuatii de tensiune, care au dus la defectarea motorului. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 11, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2012 Pentru petru_f. Explicatia dvs. este corecta,vina mea,nu am fost explicit! Desi contactele releului de pornire erau foarte oxidate(din cauza scanteilor la decuplare am avut si transfer de material de pe un contact pe altul,desigur din cauza curentului mare de rupere,f.multe cicluri de functionare),motorul avea tendinta sa porneasca cateva secunde. De aici am tras concluzia logica ca releul termic are probleme. In situatia data dupa cateva minute de repaus (se racea rel. termic) pornea dar numai cateva minute si din nou nu mai voia. Stiu ca nu rel.de pornire a fost cauza ,dar acum rel.termic nu mai declanseaza,pot sa-l bag/scot din priza (pana cumpar termostat) de cate ori este necesar! mentionez ca nu am intervenit pe rel. termic,dar totusi caut o explicatie! Rel termic doar afost dat jos de pe motor,odata cu cel de pornire dar nu am umblat la el! Cunoasteti o explicatie,chiar si in termeni tehnici mai am habar cate ceva din electrotehnica! Ms. Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 11, 2012 Partajează Postat Iulie 11, 2012 Releul termic trebuie prins la fel cum a fost demontat (adica cu presiune de contact, apasat pe suprafata carcasei motorului); el, releul controleaza temperatura carcasei motorului si, daca apare o rezistenta termica nu-si mai face treaba corect!. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2012 Pentru gica 70. Releul termic actioneaza la supracurent (suprasarcina-creste curentul,creste temp.bimetalului din care este construit si se "curbeaza" in sensul ca deschide contactele si intrerupe alimentarea ,pt. protectia motorului,nu are legatura cu temp.motorului! (decat daca are probleme,care face curentul sa creasca). Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 13, 2012 Partajează Postat Iulie 13, 2012 Tot ce se poate, eu am desfacut un asemenea releu si am constatat ca acel releu nu avea infasurarea de rezistenta peste bimetal. Este adevarat ca sunt si relee termice care isi "iau" caldura din propria rezistenta a bimetalului; dar e vorba de curenti f. mari. Aici eu cred ca rolul rezistentei de incalzire e luat de carcasa motorului; posibil sa fie ambele efecte atat a carcasei cat si a bimetalului. Link spre comentariu
petru_f Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Pentru gica 70. Releul termic actioneaza la supracurent (suprasarcina-creste curentul,creste temp.bimetalului din care este construit si se "curbeaza" in sensul ca deschide contactele si intrerupe alimentarea ,pt. protectia motorului,nu are legatura cu temp.motorului! (decat daca are probleme,care face curentul sa creasca).Corect,dar spui ca:intrerupe alimentarea pt.protectia motorului.Ce sa mai protejeze? daca motorul are spire in scurt? protejeaza reteaua ca altfel se incinge capsula pina ea foc cablaraia sau ceva textil din jur. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum