Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

montaj claxon bitonal cu sau fara releu


turcu_dan

Postări Recomandate

Salutare. Am urmatoarea nedumerire......Vreau sa comand un claxon bitonal pt un ford fiesta. Mentionez ca masina a venit echipata din fabrica cu un claxon simplu ..... pe care vreau sa-l schimb deoarece acesta se aude ca o rata. Am gasit de la hella, ... cele doua goarne vin la pachet impreuna cu un releu. Ce am sezizat eu la masina sunt urmatoarele: am deconectat claxonul original .... si am apasat claxonul(Inchis contactul) .Fiind liniste , claxonul fiind deconectat, in mamentul in care apas claxonul respectiv il las, se aude in partea pasagerului unde se afla cutia cu sigurante cum un releu cupleaza/decupleaza circuitul. In acest caz, daca masina are din fabrica releu prevazut pt caxonul ei simplu .... mai este necesar sa montez si releul care vine in pachet cu cele doua claxoane noi? Stiu ca consumul ar fi dublu fiind 2 claxoane. Intrebarea mea este daca ar trebui sa modific instalatia pt a functiona totul fara probleme. Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • EFTIMIE

    3

  • turcu_dan

    3

  • C.D.

    2

  • davidut5

    2

Top autori în acest subiect

Nu ma pricep la Ford. Privind din punct de vedere electrotehnic, ai un consumator B (bitonalul) care va fi montat in locul celui original A, alimentat (probabil) printr-un releu la care nu ai acces.Ar trebui sa masori consumul (curentul) celor doi consumatori; daca B consuma mai mult decat A exista riscul sa nu poata fi suportat de contactele releului original. Atunci s-ar justifica montarea inca unui releu, pe care oricum l-a livrat fabricantul bitonalului.Sper ca releul lui B nu asigura si alte functii - de exemplu actionarea decalata in timp a celor doua goarne, caz in care ar fi obligatorie utilizarea lui.

Link spre comentariu

Daca releul de pe masina si cel nou sunt relee simple (fara electronica sau alte nebunii in ele), judecand dupa principiul ca pentru un consum de 1A nu o sa puna nimeni un releu de 15A, vezi ce curent maxim este scris pe ambele relee. Daca releul masinii suporta un curent mai mare sau egal cu cel al releului nou, atunci nu are sens sa-l schimbi.

Link spre comentariu

Nu-ti face nimic la RAR cum nici mie nu mi-au zis nimic.Eu zic sa lasi releul original, care e mai bun calitativ decat cel venit cu bitonalul, in caz ca se arde, pui pe direct si montezi releul cu care au venit, dar nu cred ca se arde. Am bitonal pe Dacie fara releu, si merge foarte bine.

Link spre comentariu

Vezi ca daca este model mai nou claxonul are unitate centrala si este pe CANBUS asa ca nu schimba ca s-ar putea sa ai probleme ,nu cu Politia ci cu masina.Verifica.

Link spre comentariu

Am facut schimbarea doar ca in loc de claxoanele hella am cumparat unul bitonal de ford mondeo second. Merge fara proleme . Masina nu cred ca are canbus deoarece nu ma atentioneaza nici cand am becuri arse.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Este bine totusi sa verificati curentul consumat de noul claxon bitonal.

Chiar daca releul original vechi alimenteaza deocamdata, exista posibilitatea sa se impuste contactele daca noul claxon consuma mai mult (dublu sau triplu)

Mai sunt si firele de legatura care duc la claxon, si care trebuie sa fie ceva mai groase decat cele vechi.

Si sa aiba siguranta individuala alimentata direct din circuitul bateriei.

 

 

De exemplu un clacxon bitonal pneumatic cu pompa la 12V, consuma 30A, si este obligatoriu circuit separat cu releu de 40A pentru a alimenta un astfel de claxon.

 

Nu de alta dar exista pericol de incendiu.

Link spre comentariu

cate probleme pt un claxon :speriat pana acum nu am mai auzit de claxoane gestionate prin can bus nici la ultimul model de mercedes... pana la urma e vorba de claxon, care este actionat destul de rar si destul de scurt... acum nu a zis nimic omu' de compresoare pentru cine stie ce sistem de trompete, cel putin se intelege ca e vorba de un grup de 2 claxoane clasice... daca era vorba de un consum urias era de inteles insa sunt 100% convins ca se vor strica claxoanele si firele/releul vor fi ok.

Link spre comentariu

Am dat si eu un exemplu cu cel cu compresor, care consuma cel mai mult.Clacxoanele bitonale sunt de fapt doua clacxoane simple pe tonalitati diferite puse in paralel, si deci cu un consum dublu fata de un claxon simplu.

Link spre comentariu

Pentru @BIG daca tu nu ai auzit inseamna ca nu exista ...Pentru cultura mea generala cate tipuri de MERCEDES de ultima generatie ai avut, reparat,de stii atata despre ele?Peugeot Partner are claxonul pe CAN BUS cu unitate centrala.Iar despre MERCEDES umbla la ele si vorbim dupa aceea.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

tocmai am avut (la service, nu al meu :speriat )penultimul model de S caruia i-am facut modificarile pt stopuri + faruri modelul nou (facelift) cu leduri, insa nici vorba de claxon "pe canbus". cel mult o masina foarte desteapta de ultima generatie si plina de calculatoare poate depista daca impedanta claxonului este prea mare ori prea mica, insa de la asta la:" claxonul are unitate centrala si este pe CANBUS" e cale lunga. oricum, nu asta era ideea si nu am vrut sa ironizez sau sa rad de nimeni, iar daca asa a parut imi cer scuze.

Link spre comentariu

Pentru @BIG daca tu nu ai auzit inseamna ca nu exista ...Pentru cultura mea generala cate tipuri de MERCEDES de ultima generatie ai avut, reparat,de stii atata despre ele?Peugeot Partner are claxonul pe CAN BUS cu unitate centrala.Iar despre MERCEDES umbla la ele si vorbim dupa aceea.

Tu sigur lucrezi la o reprezentanta auto si le spui oamenilor care au o mica problema cu masina ca e de la alarma :nebun: Claxon pe can-bus :nas: tu sti, doar tu cred ca ai auzit de asa ceva.Eu nu am auzit si daca iti fac o lista cu masinile (dupa 2010) pe care leam pus claxoane o sa ramii inpresionat :ciuda:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări