crispus Postat Iunie 27, 2012 Partajează Postat Iunie 27, 2012 Am un kit de xenon care se comporta in felul urmator:Atata timp cat e rece (in primele 10-20 secunde de functionare), daca pornesc oricare alt consumator (semnalizare, stop frana, etc) se stinge chiar daca e alimentat. Daca deschid si inchid intrerupatorul se aprinde. Dupa ce au trecut sa zicem 20 secunde pot sa pornesc orice alt consumator ca functioneaza normal.Stiti care ar fi problema? Si cum s-ar putea remedia?Altfel ma gandesc ca as putea face un circuit care sa faca toata treaba asta in mod automat.Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator CEAS Postat Iunie 28, 2012 Partajează Postat Iunie 28, 2012 BATERIA ? ARE TENSIUNEA NECESARA ? AI MASURAT TENSIUNEA CU ELE APRINSE ,SI BINEINTELES CU ELE STINSE + ALTI CONSUMATORI IN FUNCTIUNE ????? Link spre comentariu
crispus Postat Iunie 28, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2012 Multumesc @CEAS, m-ai ajutat sa gasesc problema. Balastul care il am e o chinezarie: OLLO. Il folosesc pe motocicleta. Cand pornesc xenonul, tensiunea pare sa scada, dar nu cred sa scada sub 12 V in momentul aprinderii. Cu toti consumatorii porniti (dupa ce se aprind si xenoanele) cu motorul pornit am undeva intre 14 si 14.3 volti la bornele bateriei, deci alternatorul merge. Ce-i drept am tot o chinezarie de multimetru si sigur nu vad minimul sub care coboara. E posibil sa scada putin tensiunea, dar bateria e relativ noua (problema asta o am de mai de mult si am avut mai multe baterii noi si la fiecare facea asa) si alternatorul incarca normal. Sa fie 6A prea mult? Dar ei se lauda ca merge in intervalul 9-16V. Am fost si am verificat pe masina si merge impecabil. Deci concluzia mea e ca o fi scazand putin tensiunea (o fi si alternatorul putin subdimensionat pentru asa ceva) si aia de la OLLO sigur nu respecta intervalul de 9-16V. Ce solutii as putea aplica? Eu ma gandesc la 2: fie fac un convertor DC-DC, fie sa incerc sa fac o solutie automata care sa incerce sa porneasca xenonul (on-off, on-off pana porneste). A doua varianta mi se pare mai proasta... Sunt si altele? Link spre comentariu
Vizitator CEAS Postat Iunie 29, 2012 Partajează Postat Iunie 29, 2012 MONTEZA PE ALIMENTAREA BALASTULUI UN CONDESATOR DE 2200MICROFARAZI ,IN PARALEL CU ALIMENTAREA BALASTULUI !!! POTI SA VERIFICI SI CONECTORII BALASTULUI CU BECUL !!! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 30, 2012 Partajează Postat Iunie 30, 2012 Cu condensator ,si daca nu tine,pune inca unul in paralel ;tensiunea are o cadere brusca ,probabil ca nici lampa (becul) nu e chiar noua . Daca nu merge nici cu o capacitate mai mare ,insereaza o dioda shottky de 30A inaintea condensatorului. Link spre comentariu
crispus Postat Iunie 30, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 30, 2012 Conectorii dintre bec si balast cred ca sunt buni fiindca dupa ce am conectat xenonul la masina, acolo nu erau probleme.Becul nu e nou, e din prin 2008, dar asa a facut de la inceput. O sa incerc cu condensator si daca nu merge si cu dioda. Un condensator la 25V ajunge, sau pun mai mare? Trebuie vreo marca mai "originala"?Cum ati ajuns la valoarea de 2200? Intreb sa stiu si eu cam cum se calculeaza...Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 30, 2012 Partajează Postat Iunie 30, 2012 Valoarea nu se calculeaza ,e empirica(din practica).Pe masina bateria e de zeci de Ah iar alternatorul e peste 500W ;la motobateria e de cativa Ah iar alternatorul e de maxim 400W.Pana se incalzeste (initiaza descarcarea ), becul e sensibil . Timpul de incalzire e de cateva secunde pana la un minut. Link spre comentariu
crispus Postat Iulie 2, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2012 Dummy question: Ce rol are dioda? Sa nu lase curentul din condensatori sa se "duca" spre alti consumatori? Si e Shottky pentru ca are caderea de tensiune mai mica decat una normala?Diseara sper sa pot testa si vin cu noutati... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 2, 2012 Partajează Postat Iulie 2, 2012 Toate presupunerile corecte. In plus, Shottky pt ca e mai usor de gasit ... in toate sursele de calc. Link spre comentariu
crispus Postat Iulie 2, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2012 Initial aveam in plan sa montez ca in cazul A. Va functiona oare? (avand in vedere ca in momentul in care apas butonul on, condensatorii sunt descarcati...) B. Ar parea mai degraba ca ar merge, dar nu stiu daca am acces usor la firul dinainte de intrerupator... Probabil niste teste or sa-mi clarifice mai bine... Am luat niste condensatoare la 3300 uF / 25V, sper sa fie buni... Link spre comentariu
pcostica Postat Iulie 2, 2012 Partajează Postat Iulie 2, 2012 nu ar strica să pui fire mai groase pe alimentare.Baftă! Link spre comentariu
Vizitator yuka10 Postat Iulie 4, 2012 Partajează Postat Iulie 4, 2012 atentie deosebita si la punctul de conectare la masa. un punct de masa necorespunzator poate duce si la astfel de manifestari. Link spre comentariu
crispus Postat Iulie 4, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2012 Cred ca totusi e din cauza bateriei/alternatorului care nu au fost dimensionate pentru un consum de peste 6A, astfel incat tensiunea sa ramana 12V...Am pus circuitul de mai sus cu dioda shottky si condensatoare (2x3300uF/25V in paralel) si problema a fost rezolvata...Ramane sa fac circuitul si sa-l pun intr-o cutie si sa caut niste mufe.Aveti idee unde as putea gasi niste mufe pe cablaj, din alea cu clic? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 4, 2012 Partajează Postat Iulie 4, 2012 Intradevar,la pornire poate consuma si 20A . Modelul cu cea mai mica capacitate folosita (4Ah) tot are 40A curent de pornire (aceste baterii sant destinate porniri motoarelor) ,din privinta asta bateria rezista.Problema e cu chinezaria care numai scrie ca accepta tensiuni sub 10V si oricum apare un varf de tensiune negativ pe care-l simte .Pune condicul si dioda pe fir. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum