Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bord electronic


RealAlex

Postări Recomandate

Multumesc, Tcm.

Eu am folosit B7/B6/B5 si B4 in intrerupere (la 16F876). Nu ai si un link unde sa vad schema cu optocuplorul?

 

IronickSQUAD, in furtunul pe unde benzina intra in injector presiunea este constanta (exista regulator de presiune), deci cantitatea de benzina "promovata" la ardere este proportionala cu timpul cat injectorul este deschis. Rezulta ca prin contorizarea precisa a acestor timpi se poate face "senzor de fuel consumat".

Link spre comentariu

automotive

 

S?-mi spune?i dac? vre?i s?-l vede?i, am schema, pcb-urile (trei), lista cu toate piesele, ?i programul pentru pic.

Pe mine m-ar interesa, daca esti dispus sa pui "share" pe informatia respectiva :) ..... . Nu prea le am cu pic-urile dar toate au un inceput si suna destul de interesant. L-ai montat?
Link spre comentariu

Pentru Logan care nu are comp de bord cred ca cea mai buna solutie este sa iei tot ce este necesar ca pentru Logan care are comp de bord si sa le montezi.

Link spre comentariu
Vizitator automotive

automotive

 

S?-mi spune?i dac? vre?i s?-l vede?i, am schema, pcb-urile (trei), lista cu toate piesele, ?i programul pentru pic.

Pe mine m-ar interesa, daca esti dispus sa pui "share" pe informatia respectiva :) ..... . Nu prea le am cu pic-urile dar toate au un inceput si suna destul de interesant. L-ai montat?
Eu sunt dispus (?i îmi face pl?cere) s? dau orice informa?ie la toat? lumea.

Din p?cate am probleme mari cu timpul... în ultimul timp... a?a c? o s? trebuiasc? s? a?tep?i un pic. Îmi pare r?u.

Link spre comentariu

Tcm,

Care ar fi importanta diodei D1 si cond C1?

Atunci cand softul din PIC constata schimbare a starii logice a semnalului care vine de la injector ("stropeste benzina" respectiv "nu stropeste"), tinand seama de faptul ca acolo este o bobina si ca este vorba de un curent mare (cativa amperi) - este necesar sa aiba (softul) un comportament special pentru ignorarea acelor impulsuri care apar la desfacerea contactului?

Link spre comentariu

In soft trebuie sa faci o "deparazitare", adica sa taie impulsurile mai scurte de ... un timp.Dioda e pt. a taia tensiunea autoindusa in bobina. Condensatorul si rezistorul formeaza un filtru cu T=RC, care e destul de mic.Daca maresti condensatorul, risti ca microcontrollerul sa nu mai vada frontul respectiv. (are nevoie de o crestere sau scadere brusca a frontului pentru a sesiza schimbarea de nivel; daca maresti C atunci viteza de crestere va scadea)

Link spre comentariu

Am un fisier jpg continand o imagine de osciloscop a semnalului de la injector. Intr-adevar, se vede ca atunci cand injectorul incepe sa pulverizeze (cand semnalul devine 0) este destul de bine insa cand devine 1 (termina pulverizarea) are niste oscilatii scurte dar cu amplitudine mare.

Din aceasta imagine (exemplu) rezulta:

- durata pulverizarii este de circa 1.5 milisec

- la desfacerea contactului bobinei injectorului (incheiere pulverizare) apar circa 3-5 oscilatii de mare amplitudine (pana la aprox 24V) si cu durata totala de circa 400 microsec, dupa care semnalul ramane stabil in +12V (nu pulverizeaza).

 

Ceea ce m-ar interesa ar fi chiar acesti timpi. Exemplul dat (rezultat din acel jpg - poate ar fi bine sa-l atasez aici dar vad ca nu prea se poate, pe acest forum) este cel mai strans, ca timpi?

Care este cea mai mica durata a unei pulverizari, la injectie monopunct?

 

Tcm,

si eu am facut la fel in ce priveste inversarea logica a semnalului.

Dar nu am putea fara asa ceva, anume sa citim 0 in PIC atunci cand avem 0V pe firul de comanda al injectorului, deci cand injectorul stropeste? Probabil cu rezistenta montata nu ca acum ci in emitorul tranzistorului din 4N35 (deci emitorul tranzistorului sa fie legat cu pinul de PIC) - s-ar putea?

Link spre comentariu

MirceaM,In schema aia cu optocuplorul cind ai "0" la injector Ledul se aprinde ,iarin colectorul tranzistorului ai tot "0". Cind nu pulverizeaza ledul e stins si in colector ai "1" logic. Deci nu e inversor. Asa am inteles ca vrei.Dioda pusa paralel pe bobina taie oscilatiile care apar la desfacerea contactului.Alea de zici ca ajung la 24V, dar eu cred ca au mai mult. Cu optocuplorul scapi de belele si faci si translatarea semnalului din 12v in 5 v. Daca pui Rin emitor si colectorul la +5v, ai inversor.Cind e "0" pe injector in emitorai aproape 5V si cind e "1" in emitor ai 0 V.Oricum varianta asta s-ar putea sa iti creeze probleme pt. ca semnalul nu mai ajunge la 5V si este posibil ca Pic-ul sa nu "vada" schimbarea semnalului.Unde-i fisierul .jpg?

Link spre comentariu

Tcm, ai dreptate ca nu este inversor si ca schema ta este asa cum prefer si eu.

La mine dioda (ledul din 4N35) are un cap la masa, n-am observat aceasta deosebire majora, n-am fost atent. Am sa fac ca in schema ta si am sa-mi modific in soft.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator fingeru

Ok... eu aproape am terminat cu implementarea computerului de board pt un Oltcit. Tot computerul de board e defapt un PIC 18f458 cate controleaza toate aberatiile pe care l-am pus sa le faca. Momentan imi indica Kilometri,Turometru,Vol Rezervor si Baterie (incarcarea).Cand e gata vi-l sharuiesc si voua ansamblul folcloric :)Acuma cu ce imi bat capul e cum sa leg doua ecrane de nokia 3310 la un singur microcontroller (acelasi 18f458), pentru a putea afisa mai multa informatie. Mi-a promis cineva ca imi da 2 indicatoare de consum de Trabant sa le montez pe tur-retur si sa ii scot consumul(instantaneu si la 100km), ar mai fi faza cu uleiul, dar la Oltcit habar nu am cum se masoara (am un bec care imi indica daca e ok sau nu) si i-as putea pune senzor de temperatura motor (da cum la oltcit racirea e pe aer, habar nu am cand e prea cald motorul :d )Oricum am descoperit niste senzori de presiune pneuri care rezista la 4 atmosfere, care ar fi interesant de instalat, da problema e cu wireless-ul (pentru care trebuie sa mai pun cel putin un pic16f84 pentru ca nu mai am locuri disponibile :) )

Link spre comentariu

Interesant, Fingeru, inseamna ca ai degete pricepute. -:)

Eu unul astept cu interes sa vad niste poze, daca spui ca vei publica.

 

Si eu lucrez la ceva in acest domeniu. In ultima vreme m-am chinuit ceva dar acum am rezolvat calculul si afisarea consumului instantaneu in Litri/ora (pe care il afisez cand viteza este mai mica decat 20 Km/H) si in Litri/100Km (pe care il afisez in cazul contrar).

Am in vedere motoare cu injectie, de fapt am in vedere doar motorul masinii mele, un Peugeot 405. Am folosit optocuplor 4N35 (asemanator cu ce a expus si Tcm) dar solutia mea NU a fost de a contoriza si insuma intervalele de timp "micute" in care injectorul stropeste benzina, in fiecare interval mare (de 500 milisec) ci am facut altfel, pot sa spun ca mai simplu.

 

Mai afisez (deocamdata):

- Consumul mediu de fuel (L/100Km), de la inceput calatorie

- Viteza instantanee (Km/H)

- Viteza medie (Km/H) de la inceput calatorie

- Durata calatorie

- Distanta parcursa, in formatul ####.## Km, deci cu incrementare vizibila la fiecare 10 metri parcursi.

 

Am spus mai sus despre o imagine de osciloscop care arata semnalul de la injector si pentru ca pe forumul cel nou se poate, iat-o (injectorul stropeste benzina cand semnalul este in 0):

(Am editat aici ca sa pun atasamentul din nou pt ca, dupa o vreme, nu s-a mai vazut).

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Sar shi eu acu...da-s mai nou pe-aici. Din cite am vazut si citit eu regulatoru ala de presiune de benzina are comanda vacuumatica, deci s-ar putea sa nu fie chiar constanta presiunea aia...Insa trecind peste asta, cum ai calibrat aparatul? sau stiai debitul injectoarelor? ca eu n-am gasit informatii d-astea specializate

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări