Vizitator vierme_ha Postat Iunie 14, 2005 Partajează Postat Iunie 14, 2005 si senzori de parcare(banuiesc ca sunt emitatori-receptori de IR) udne gasesti?si cruise control ce-i aia? :lol: mai zii ca sunt interesat de ce vrei sa mai pui pe display.si cam ce rezolutie va avea displayul si la ce pret? Link spre comentariu
ironickSQUAD Postat Iunie 15, 2005 Partajează Postat Iunie 15, 2005 si senzori de parcare(banuiesc ca sunt emitatori-receptori de IR) udne gasesti?si cruise control ce-i aia? :lol: mai zii ca sunt interesat de ce vrei sa mai pui pe display.si cam ce rezolutie va avea displayul si la ce pret?Bai tu sti ca ai dreptate cu senzorii de parcare in IR. Am 3 buc (cei care se pun in casa ..) si o sa incerc sa vad ( alta cutiuta ) daca sunt buni pe masina.PS. Cei care se folosesc pentru parcare sunt de alt tip. (Nu cu IR) Link spre comentariu
Vizitator automotive Postat Iunie 15, 2005 Partajează Postat Iunie 15, 2005 Senzorii de parcare se mai fac ?i cu ultrasunete. În sensul ?sta, cred c? ar func?iona un aparat din alea care m?soar? distan?ele (un fel de metru electronic)... cost? de la 20 la 40 de euro...A? mai ad?uga la proiectul vostru ?i un radar care s? te avertizeze (sau chiar s?-?i frâneze ma?ina), în cazul în care te apropii cu prea mult? vitez? de un obstacol. Nu ?tiu cât ar fi de posibil a?a ceva, dar ?tiu c? un tip a f?cut un radar pentru ma?in?, l-a brevetat ?i acum caut? cump?r?tori...Cu sau f?r? radar, dac? face?i o chestie de-asta, vreau ?i eu una, s?-mi spune?i cât m? cost?... Link spre comentariu
tcm Postat Iulie 1, 2005 Partajează Postat Iulie 1, 2005 Pentru o Dacia 1410 din 1995,al carei contact(cheie) s-a distrus dupa primul an, am realizat un cod de acces cu 9 cifre si iesire pe un releu care a functionat ireprosabil timp de 8 ani.Acea varianta se baza pe un numarator CD4017 , vreo 10 diode 1n4148 si alte maruntisuri.Dezavantajul era ca pt. a schimba codul trebuia refacut PCB-ul cu tastatura sau legaturile de la tastatura la numarator.Acum am de vreo 6 luni un mic computer de bord realizat in jurul unui PIC18F452 si un LCD de 2X16 caractere.Are 2 meniuri principale : Service si Functionare, ambele fiind protejate de parolediferite care se pot seta din meniul de service.Daca parola a fost gresit introdusa de N ori (N setabil 0-10) motorul nu va putea fi pornit un timp de AA minute ( setabil 0-99min),timp dupa care se va putea incerca din nou reintroducerea parolei.Alte functii: turatia(4 digiti),viteza, kilometrajtotal(max. 999999 km) si partial (max.999.9 km), consum benzina( instantaneu si relativ la kilometrajul partial), avertizare sonora pt. schimb ulei(nr. de km pt. ulei e setabil).Modulul dispune de comunicatie serialaRS458 (se poate si CAN) pt. cuplarea cu alte controllere ( cel de la aprindere = in proiect).In acest moment kilometrajul si consumul de benzina nu sint (inca) functionale aici fiind o problema de senzori.Pt. kilometraj montez un senzor optic pe cablu chiar in spatele vitezometrului, iar pt. benzina - habar n-am.Debitmetrele pt. asa ceva sint scumpe- 70E/buc- si la masinile cu carburator trebuiesc 2 ( unul pe tur altul pe retur)Poate se mai gasesc pe undeva cele de Trabant (daca stiti pe undeva sint interesat). Partea de forta am realizat-o cu tranzistoare !!!! atit pt. circuitul de aprindere cit si pt. accesorii, 55V/27A --- IRF5305; la un curent de drena de 10-12A sint reci, oricum le-am prevazut radiatoare.Toate setarile si nr. km parcursi, etc. sint salvate in EEPROM-ul PIC-ului , asa incit la decuplarea sursei de alimentare sau un reset accidental datele nu se pierd.Urmeaza implementarea pe acest modul a functiei de mentinere a vitezei constante pt. drumurile lungisi separat eliminarea completa a delcoului.( Aprinderea CDI e gata mai trebuie calculul avansului). Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 3, 2005 Partajează Postat Iulie 3, 2005 poate ai vrea sa ne impartasestui si noua schema...proiectul.. k acum nu ma mai pot ocupa..k am bacul.. da dupa admitere la facult ma apuc de "tunat masina"...poti sa faci si u un proiect care sa contina schema, poze eventual.. explicatii la unele dileme posibil intalnite.. etc? Link spre comentariu
tcm Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 CUM ATASEZ SCHEMA ? (un fisier *.doc)gata, am aflat! Link spre comentariu
MirceaM Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Tcm, Este interesant proiectul tau, dupa cum s-a spus mai sus. As vrea sa vad o descriere mai detaliata. Probabil ca sunt mai multi oameni care incearca sa faca diferite lucruri asemanatoare. Masina pe care am facut eu unele incercari un Peugeot 405 pe injectie, cu bord obisnuit (cu cablu de kilometraj). De exemplu sunt preocupat acum de viteza instantanee. Am folosit acel senzor de la taxiuri, despre care am mai spus si pot spune ca merge frumos. Afisez pe LCD de 2x16 viteza instantanee in kph (km/h), durata calatoriei, sub forma hh:mm:ss iar pe randul al doilea viteza medie de la inceput calatorie (kph) si distanta parcursa, in metri. Pentru etalonare am avut in vedere ca distanta afisata pe LCD sa coincida cu distanta indicata de catre bordul obisnuit. Faptul ca si vitezele instantanee (cea de pe LCD si cea din bordul obisnuit) coincid este o consecinta. Am in soft o variabila de genul Dist_Parcursa_Since_Reset_In_MM (deci in milimetri) la care adun o anumita constanta la fiecare impuls digital sosit de la sensorul de distanta. Valoarea corecta a constantei este 1600, ceea ce mi-a atras atentia, fiind atat de "rotunda". Deci aceasta constanta are (ar trebui sa aiba) semnificatia de circumferinta a rotii, in milimetri. Cum am spus, chestiunea consta in a obtine coincidenta intre ceea ce arata LCD-ul (nr km parcursi) si ceea ce arata bordul clasic. Obtinerea acestei coincidente este o treaba iar distanta parcursa efectiv de catre obiectul_masina este altceva. Aceste 2 marimi (distanta parcursa de catre masina, pe de o parte si distanta afisata pe LCD - aceeasi cu distanta indicata de bordul clasic - pe de alta parte) coincid numai daca circumferinta rotii este cea corecta. A mai folosit cineva asemenea senzor? A doua neclaritate ar fi in legatura cu Viteza instantanee. VI este (de la Newton si Leibniz, in jurul anului 1700) limita din DeltaS/DeltaT cand numitorul tinde la 0. Pentru noi insa VI este tot o viteza medie dar calculata pe un interval de timp suficient de mic. Anume eu calculez viteza medie la fiecare secunda. Dar, daca ne gandim la o masina care face 0-100kph in 10 secunde, inseamna ca (presupunand ca lucrurile ar fi liniare) acceleratia este de 10 km/h/sec. La franare acceleratia (deceleratia de fapt, dar nu ne incurcam noi la un semn) este si mai mare dar sa lasam asta. Ne inchipuim ca masina pleaca de pe loc si atinge 100 kph in 10 sec. Asta inseamna ca, la un moment dat, vedem pe LCD 30kph iar dupa o secunda vedem 40kph ceea ce este foarte neplacut (sa sara din 10 in 10). Se impune generarea de catre soft a unor valori intermediare, prin interpolare. Eu am ales sa generez exact 10 valori intermediare, in functie de o abscisa numita ZECIMEA, care are ca valori 0,1,...,9 si care este preparata in isr de timer. In loc sa am ca grafic o functia in scara, ale carei portiuni sunt constante (portiuni de grafic orizontale), folosesc interpolare liniara iar graficul lui VI este o linie franta (cu segmente inclinate) care uneste punctele determinate din secunda in secunda. M-ar interesa cum au calculat altii viteza instantanee sau cum intentioneaza sa o faca? Ce opinie aveti despre aceste 2 valori (secunda si zecimea), respectiv procedura utilizata: calcularea valorii marimii din secunda in secunda, insotita de generarea altor 10 valori suplimentare, cate una la fiecare zecime de secunda? Pentru consumul de fuel softul este facut (dar netestat, inca). Nu am avut timp sa ma leg la injector dar asta se va intampla curand. In LCD am o pagina separata prevazuta pt afisari legate de fuel: consum instantaneu (atat in litri pe ora cat si in litri la suta de km), consum mediu, autonomie (km), cantitate de fuel consumata (in mililitri). Ma gandesc si la utilizarea unor functii spline pentru interpolare caz in care functia obtinuta (viteza instantanee, consum instantaneu) nu ar mai avea grafic coltos precum in cazul interpolarii liniare ci ar fi rotunjit frumos, ar modela mai bine realitatea. In plus, este asigurata si generarea automata a inflexiunilor. Dar asta si in functie de resursele pic-ului (16F876). Tcm, cum iti propui sa faci mentinerea vitezei? La masini pe injectie pedala de acceleratie il actioneaza de fapt pe throttle potentiometer (fara sa fie vorba potentiometru obisnuit, nici cu pelicula carbonica si nici bobinat, este ceva cu o bobina careia i se schimba doar pozitia miezului) care este intrare in ECU dar problema este ca exista si clapeta de aer care este actionata mecanic, prin apasare cu piciorul pe pedala de acceleratie. Asta este o dificultate. Apoi, intrebarea este ce actuator iti propui sa folosesti? Link spre comentariu
Vizitator mihai1677 Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Pt MirceaM spui ca folosesti un senzor de taxi. Cred ca intervalul de o secunda poate fi micsorat astfel. tu la o secunda masori impulsuri 1rot/m ce s-ar intampla ca in acelasi timp sa primesti doua impulsuri nu unul (adica sa ai un disc cu doua fante ai doua impusuri in aceeasi unitate de timp, reducand unitatea de timp la t/2 obti aceeasi informatie dar in timp mai scurt). asa poti face sa citesti informatia mai des exemplu un disc cu 4 fante si afisezi informatia la 1/4 secunde. Link spre comentariu
MirceaM Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Mihai, a spus un coleg mai sus ca la o rotatie a cablului de kilometraj trebuie adunat 1 metru la distanta parcursa iar eu am reactionat ca "este plauzibil". La 360 de grade ambii magnetei (dispusi la 180 de grade) trec prin fata surubului despre care am spus si il determina pe senzor sa dea un impuls. Eu iau in considerare numai situatii "signal went low" deci la 360 de grade rotire a cablului avem 2 impulsuri de la senzorul de distanta. Acum am date mai precise. Da, este plauzibil dar asa, ca ordin de marime. :wink: Eu vorbesc de acel senzor in "conjunctie" cu un anumit bord (de PUG 405). Avand drept criteriu ca distanta afisata pe LCD sa coincida cu distanta aratata de catre bordul mecanic (atat de catre totalizatorul partial cat si de catre totalizatorul cel mare) am determinat ca la fiecare impuls sosit de la senzorul de distanta trebuie sa adun 1600 mm la variabila care totalizeaza distanta parcursa. Atentie la faptul ca valoarea comuna a acestora doua coincide cu distanta parcursa de catre obiectul_masina numai daca circumferinta rotii este cea corecta (si de obicei este - tot ce vreau sa spun este bord computerul nu controleaza direct distanta parcursa de catre obiectul_masina). Deci 1600 mm, nu 1000 mm. O fi o chestiune constructiva care caracterizeaza cutia de viteze si/sau bordul de Peugeot. Folosind deci, in program: #define DIST_CONST 1600 nu este aproape nici o diferenta sesizabila intre distanta de pe LCD-ul bord computerului si distanta aratata de catre bordul mecanic. Link spre comentariu
tcm Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Pentru kilometraj : e in constructie un senzor (probail ca cel de taxi,dar nu am gasit)un disc perforat de la mouse care e solidar cu cablul de kilometraj si un optocuplor deschis(gap air).Fantele din disc sint suficiente pt. o rezolutie foarte buna.In soft se defineste talonul anvelopei.De aici rezulta diametrul anvelopei--> distanta parcursa pt. o rotatie.Cind o sa am senzorul gata, o sa etalonez sa vad cite pulsuri(de la optocuplor) sint la o rotatie a planetarei (pe vitezometru 1 rot(cablu)= 1m, dar 1 rot(cablu) nu e 1 rot (planetara)).Fiind multe fante pe discul de la mouse se poate scadea baza de timp pt. calculul vitezei, astfel incit sint multe puncte de masura care se vor media pt. a afla viteza medie. Oricum , viteza fiind afisata in km/h si fara zecimale, practic o variatie a vitezei cu 1 km/h este O.K. pt. senzor.MirceaM,Pentru viteza constanta ( histerezis de +/- 3km/h).La drum lung, cind se activeaza aceasta functie, un electromagnet blocheaza cablul de acceleratie in acea pozitie (dinaintea activarii). Clapeta de acceleratie este comandata de un motor pas cu pas cu reductie (pt. mai multa forta).Se fac reglaje in mod automat (daca e cazul) la 0.3 secunde dupa care se citeste din nou viteza si se compara cu pragurile de histerezis (ex. pt. 90km/h viteza se va mentie intre 87km/h si 93 km/h). Daca nu se poate realiza acest lucru (se urca un deal abrupt) dupa 2 sec. va porni o alarma care avertizeaza soferul ca trebuie sa schimbe treapta de viteza. Orice pedala se apasa in timpul cit functia e activa, modulul de metinere automata a vitezei se va decupla.Valorile de histerezis si timpii sint dati ca exemplu, stabilirea lor o sa o fac dupa ce primesc senzorulsi vad exact care e timpul de raspuns al masinii dupa ce s-a actionat clapeta de acceleratie. Link spre comentariu
Vizitator automotive Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Am cump?rat senzorul de parcare. E un kit care trebuie montat. Zice c? indic? distan?a exact? în metri ?i centimetri. E cu ultrasunete. Mi se pare cam de rahat, în senul c? senzoarele (emi??tor ?i receptor), sunt f?cute cu ni?te membrane fine care nu cred c? rezist? la intemperii. S?-mi spune?i dac? vre?i s?-l vede?i, am schema, pcb-urile (trei), lista cu toate piesele, ?i programul pentru pic.Dac? le vre?i, s?-mi spune?i ?i unde s? le pun, cred c? ar fi cam multe fotografii de f?cut ?i m? îndoiesc c? adminii or s? fie ferici?i s? le vad? pe toate pe forum. Link spre comentariu
niq_ro Postat Iulie 4, 2005 Partajează Postat Iulie 4, 2005 Am cump?rat senzorul de parcare. E un kit care trebuie montat. Zice c? indic? distan?a exact? în metri ?i centimetri. E cu ultrasunete. Mi se pare cam de rahat, în senul c? senzoarele (emi??tor ?i receptor), sunt f?cute cu ni?te membrane fine care nu cred c? rezist? la intemperii.ehh..tu ai desfactut vreodata un ceas cu melodii? chestiile alea sunt microfon, respectiv difuzor piezo S?-mi spune?i dac? vre?i s?-l vede?i, am schema, pcb-urile (trei), lista cu toate piesele, ?i programul pentru pic. Dac? le vre?i, s?-mi spune?i ?i unde s? le pun, cred c? ar fi cam multe fotografii de f?cut ?i m? îndoiesc c? adminii or s? fie ferici?i s? le vad? pe toate pe forum. baga la mine pe mail ([email protected]) si pun eu link Link spre comentariu
MirceaM Postat Iulie 8, 2005 Partajează Postat Iulie 8, 2005 Asa avea nevoie de o schema care sa arate cum anume se vine de la injector pana in PIC-16F876, PortB, Bit 7.Cele mai multe injectoare se spune ca sunt comandate inspre masa.Injectorul este alimentat cu 12V, avand (cand motorul functioneaza) +12V permanent pe un fir si fiind comandat de ECU prin punerea celuilalt fir la masa (0V). El are o bobina (functioneaza ca electromagnet) iar atunci cand este deschis curentul este mare, de circa 5 Amperi. Schema va trebui sa tina seama de faptul ca acolo e curent mare si de faptul ca este vorba de bobina. Dinspre injector va trebui sa vina un fir care sa aiba pe el fie 5V fie 0V, cu semnificatia "injectorul nu stropeste benzina", respectiv "injectorul stropeste". Softul din PIC va citi 1 (+5V pe intrare) atunci cand injectorul NU este comandat si va citi 0 (0V pe intrare) atunci cand injectorul este comandat (stropeste benzina).Cel mai mic interval de timp la care starea acestui semnal se poate schimba este de 1 milisecunda iar cel mai mare este de cateva secunde. Daca schema asigura eliminarea acelor deranjamente produse de bobina in momentul alimentarii si dez-alimentarii este cu atat mai bine. Link spre comentariu
tcm Postat Iulie 8, 2005 Partajează Postat Iulie 8, 2005 Pt. MirceaM,Cu un optocuplor. Ledul printr-o rezistenta(2k2) legat in paralel cu bobina injectorului( eventual si o dioda antiparalel pt. taierea tensiunii autoinduse), iar tranzistorul optocuplorului cu emitorul la masa si o rezistenta (1k)in colector la 5 Vcc de la pic.Iei semnal din colector.Cind bobina e alimentata ai in colector 0V, iar cind nu e sub tensiune in colector ai 5V.De ce pe RB7 si nu pe RB0 care e intrerupere? Link spre comentariu
ironickSQUAD Postat Iulie 8, 2005 Partajează Postat Iulie 8, 2005 Cantitatea de benzina "injectata" in cilindrii este constanta ?Ma refer la faptul ca atunci cand pufaie injectorul este o "cantitate" constanta dar difera numarul de pufaieli . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum