Vizitator ovilavi Postat Martie 24, 2005 Partajează Postat Martie 24, 2005 Nimeni (sunt eu singuru' oare) nu a luat in calcul folosirea unui laptop vechi (386, 486, ....care nu sunt scumpe deloc) pentru a face toate ideile de aici posibile ? De exemplu "intestinele" mouse-ului pot fi folosite la turometru si vitezometru ( iar cum sa arate cadranele se poate face din soft ) ... si de aici se poate dezvolta ideea cat vreti de mult . Posibilitatile sunt chiar nelimite pot spune. Sincer sa fiu pe mine asta ma "bate" gandu' sa fac. ... Ne mai "auzim" cu pareri pe aici Link spre comentariu
v3l0 Postat Martie 25, 2005 Partajează Postat Martie 25, 2005 Programatori de pc-uri sunt ceva mai multi, dar cat costa o antichtate de 486/386? cu vechile HC-uri nu se poate face oare? Link spre comentariu
margarit2001 Postat Martie 25, 2005 Partajează Postat Martie 25, 2005 m-am gandit si yo la un pc insa am renuntat usorn-are rost prea mare pt. cerintele melece rost are sa folosesti intestinele mouse-ului dc de la ruptor deja iei o frecventa?sau altfel cum vrei sa masori tu turatia?de unde?cat despre viteza un senzor hall sau wiegand e perfectsincer mi se par mai usor de realizat aplicatiile care sa faca asa ceva pe un mcu decat pe pc(parerea mea) Link spre comentariu
i0nutzb Postat Martie 25, 2005 Partajează Postat Martie 25, 2005 oameni buni...la ceasurile de taxi se monteaza pe cablul de la kilometraj/vitezometru o bobina... ATAT! nu stiu ce fel de senzor e ala, dar e suficient pentru viteza (si are o rezolutie destul de mare;) )... la un turometru.. hmmm.. aveti deja impulsurile de la ruptor :twisted: presiunea la ulei.. wow.. la toate masinile straine este reprezentata printr-un led. rosu. ATAT! nu cred ca e dificil sa se foloseasca una din traductorii deja prezenti ;)temperatura apei.. hmm... cred ca un senzor integrat se poate monta destul de usor cu un surub pe blocul motor.. gata si cu apa...ce a mai ramas? presiunea in roti? :twisted: ps: nu va mai certati.. nu va alegeti cu mustrari de la mod.. doar vi se sterg posturi :Dintra modul mai rar pe aici.. dar si cand intra.... :twisted: Link spre comentariu
i0nutzb Postat Martie 25, 2005 Partajează Postat Martie 25, 2005 cu HC s-ar putea face ceva daca rezolvi afisarea datelor :evil: in caz ca ai uitat, nu aveau display decat un tv :( Link spre comentariu
margarit2001 Postat Martie 26, 2005 Partajează Postat Martie 26, 2005 ma gandeam la ideea cu laptopulcand pornesc motoru dimineata n-ar fi problema-pana se incalzeste se incarca si sistemul de operare;)dar mai am zile cand merg in oras cateva minute apoi ma opresc si tot asa-atunci cred ca ar sta numai pe bootareintr-adevar i0nutzb la taxiuri e o bobina-ma gandesc ca e un senzor wiegand dc cineva stie mai multe detalii poate ne zice si noua Link spre comentariu
v3l0 Postat Martie 27, 2005 Partajează Postat Martie 27, 2005 pe Windoza sigur ar sta numai pe bootare :roll: Link spre comentariu
margarit2001 Postat Martie 27, 2005 Partajează Postat Martie 27, 2005 dar pe ce SO ar merge bine?yo cel mai rapid so cu care am avut de-a face -linux -vesa Xserver Link spre comentariu
bogdanm Postat Martie 27, 2005 Partajează Postat Martie 27, 2005 Exista Linux care booteaza direct din flash si toata treaba dureaza extrem de putin. Probabil exista si Windows care face la fel. Alegerea corecta in cazul de fata insa trebuie sa fie Linux. E foarte customizabil, se poate incarca doar ce e necesar din el, samd. Link spre comentariu
Vizitator ovilavi Postat Martie 27, 2005 Partajează Postat Martie 27, 2005 oricat de vechi ii laptopu' nu-i nevoie sa bootezi de n ori ... standby-ul functioneaza bine (si nu tzi mananca bateria de la masina,asta i sigur). ce ii mai greu ii partea cu adaptarea axelor mouseului la turometru si respectiv vitezometru' dar asta'i numa' si numa' chestie de mecanica (si pare ceva mai complicat da' sincer nu cred ca ii ...) :? partea cu software ul nu ii cine stie ce chestie ... iar cat despre alte informatii "date" de masina (cum ar fi presiunea ulei, temperaturi ... etc ) la poti lega pe lpt da' aici ii ceva de lucru in sensu' ca tre' sa faci ceva montaje (si in ceea ce ma priveste pe mine electronica is cam pe langa ) am mai facut si eu ceva montaje, statii de amp., "licurici", etc ... da' asta i irelevant pt ce vreau eu sa fac cu bordu' electronic :( Link spre comentariu
i0nutzb Postat Martie 27, 2005 Partajează Postat Martie 27, 2005 nu stiu date exacte despre bobina de taxi, dar imagineaza-ti ca pui o izolatie pe un surub, si pe o lungime de aprox 0,5 cm bobinezi.. si bobinezi.... etx... ca diametru exterior este undeva in jurul a 1.5-2 cm, iar sarma este f subtire. nu stiu cat :roll: Link spre comentariu
avengers Postat Martie 28, 2005 Partajează Postat Martie 28, 2005 Fratilor va chinuiti degeaba.... Va spun eu solutia cea mai eleganta... Pana de curand taxiurile au fost echipate cu ceasuri de taxare tic-tax sau supertax (pana de curand cand si-au bagat casa de marcat.....asta ar fi o solutie indicata dar e vreo 8 milioane (afiseaza tot ce vrei shi ce nu vrei)) http://www.microsif.ro/home/noutate.html Dar sa revenim la oile noastre..... eu am un tic-tax pe acasa....se gasesc la obor cu max 100000 Ca anexa la acest aparat se afla traductorul.....care se monteaza printr-un surub care se "infinge" in kilometraj(in spatele ceasului,langa cablul de km de afla 2 suruburi e M3 sau M4....se desface unul dintre ele shi se leaga traductorul acolo prin intermediul unui surub mai lung....:shock: ) Acest ceas are in meniu posibilitatea sa schimbi constanta/km (adica daca schimbi cauciucurile.....) tine minte Km parcursi, are ceas internsi cu mici modificari poate fi folosit si ca vitezometru...cel putin logic ar fi.. Deci logic asa ar fi...ceasul citeste impulsurile traductorului dar in loc sa le transforme in km/h le transforma in bani... Cei care se pricep cred ca pot rezolva asta.... Acum arunc un oki in el.. Are asa: un microcontroler p-80c31-12 un eprom at28c16 -shi inca cateva circuite integrate..... Acesta mai are o gramada de chestii in meniu...... KM totali parcursi -Km ocupati....se poate transforma in km zilnici(adica indicatorul ala cu km pe care poti sa-l dai la 0) Partea cea mai buna e ca are mufa pt portul paralel....se leaga la calculator (chiar si in meniu are o optiune pt legarea la calc....) maine poate ii fac niste poze...sa le pun pe forum Asa ca.......la treaba...... Link spre comentariu
margarit2001 Postat Aprilie 1, 2005 Partajează Postat Aprilie 1, 2005 am ramas in pana........nu de idei :?ci de senzoristau pe tusa -nu pot sa termin nici macar programeleca nu stiu ce senzor sa folosesc la vitezawiegand(facute special pt. asa ceva) am tot cautat dar n-am gasit la noiavengers plsss poti sa-mi dai mai multe detalii de senzorul de la aparatul de taxi Link spre comentariu
Vizitator goguferaru Postat Aprilie 2, 2005 Partajează Postat Aprilie 2, 2005 Buna,In ultimele 3 luni m-am ocupat si eu cu realizarea de indicatoare digitale iar cele de turatie si viteza le-am facut ca frecventmetre cu baza de timp reglabila ( E555 ), dar au un neajuns, de ex pt 50,5 km/h imi indica alternativ 50, 51 50, 51, etc..Stie cineva cum as putea sa sincronizez perioada de numarare cu impulsurile de la senzor ?.Multumesc. Link spre comentariu
v3l0 Postat Aprilie 2, 2005 Partajează Postat Aprilie 2, 2005 Am vazut ca indicatoarele de voltaj de pe ceasurile de taximetrie indica la voltaj la fel cum spui tu 12.7-12.8-12.7-12.8, si din ce am vazut nu este asa deranjant si oricum ai timp sa realizezi (in cazul vitezei) ca nu te deplasezi nici la 49 nici 52 ci intre 50 si 51, ceea ce oricum este o neclaritate mult mai mica decat in cazul instrumentelor de pe o dacie sau chiar si de pe unele masini straine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum