Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bord electronic


RealAlex

Postări Recomandate

Posed un 3310 si shtiu ca iluminat in alb sau verdele din fabrica si exploatat bine, adica folosind matricea de pixeli pt a genera cifre MARI se poate realiza ceva frumos si foarte vizibil (lizibil chiar). Am vazut pe net ca cei care exploateaza LCD-ul de la 3310 prefera sa "fure" efectiv partea cu display-ul din telefon ca sa pastreze atranjamentul LED-urilor. Dar cred ca romanii pot sa-si foloseasca un pic creierul, sa memoreze locatia led-urilor si sa o reproduca pe montajul realizat. Si eu am vrut sa-i raspund sfatuitorului cu Fiat si Opel dar m-am abtinut...In Constanta, unde stau eu, taxiurile au la aparatele de taxat monitorizarea bateriei, vitezei si ora (numai in momentul in care "nu pun ceasul"), toate afisate pe un display iluminat, in genul celor de la telefoanele publice (numai ca alea de la publice nu-s iluminate - probabil s-au gandit ei ca nu dam telefoane noaptea de pe strada :d )

Link spre comentariu

dc mie mi s-a pus acum sa folosesc leduri, leduri o sa folosesc- nu ma mai intoarce nimeni din drum - display cu cifre si bara luminoasa(lm3914,15 sau care or mai fi) pt. viteza si turatie; la apa,ulei,baterie si benzina oscilez intre bara si cifre(la baterie as putea sa pun un voltmetru cu cifre dar la celelalte pun degeaba-ca nus ce valori tre sa fac sa indice -dc nu gasesc specificatiile la senzorii de pe masina :( )blk zi-mi si mie ce senzor sa folosesc pt. roata, cum sa facPS dc yo vreau sa reinventez asa ceva poate cineva sa ma opresca?!?! :evil:

Link spre comentariu

Sub deviza "poate cineva ar trebui totusi sa reinventeze apa calda...mai ales in Romania" ma gandesc ca pentru un turometru se impun LED-urile fara comantarii, pentru un vitezometru ar merge nishte afisaje de genul "7 segment" cu o culoare non-standard (adica NU rosii). Celelalte marimi sunt ceva mai complexe...dar si moding-ul ceasurilor este o distractie binevenita, asa ca poate in loc sa punem afisaje si alte chestii...am putea sa ne apucam sa cauta nishte markere "UV reactive" si nishte LED-uri corespunzatore (desi nu shtiu cat de sanatoase ar fi pentru ochi in perspectiva). La baterie se poate face o chestie cu doar 3 LED-uri si se lasa o plaja de voltaje ceva mai larga pentru un led verde central si se pun 2 led-uri rosii sau portocalii pt valorile critice.In privintza unui senzor de roata DIY ashtept sa aud si eu nishte idei... stiu ca acum ceva vreme se mai discutase despre asta si gasise cineva un senzor de bicicleta care mergea pana la 199km/h parca...mai mult decat suficient pt un slalom printre mioriticele gropi din .ro.O idee de dispozitiv pt masurarea consumului instant? Nishte senzori de presiune wireles pentru cauciucuri?A! pentru obsedati... puneti-va o camera in bara de protectie din spate si un monitor pe bord... e trendy! si ajuta la parcare, mai ales pt doamnele si domnishoarele care ne mai streseaza masinile din cand in cand.

Link spre comentariu

yo o sa pun numai leduri-acum nu stiu ce culoare, trebuie sa fac niste teste si sa vad care o sa vina mai bine(n-o sa folosesc albastre sau violete-am mers cu o dacie care avea luminile in bord in acest fel si m-a cam deranjat la ochi)pentru roata o sa folosesc un senzor hall care incerc sa-l montez la cablu acolo in bord,daca nu reausesc o sa-l montez la planetara -pana acum e singura idee simpla care mi-a venit -si in felul acesta calculez turatia si km parcursi care ii depun in memorie

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

bine ca ne-ai luminat tu. sau te-ai bagat doar ca sa ne faci in ciuda?explica-ne de ce vrem noi sa reinventam apa rece si mersul in maini si ce sistem au opel si fiat, unde am putea gasi informatii sa ne inspiram, detaliaza.nu arunca chibritul stins in rezervorul de benzina ca nu explodeaza.

*http://www.dreamteam-recklinghausen.de/ ... bauten.htm*Un sfat... :wink: invatati limba germana :wink:
Link spre comentariu
Vizitator sorin6

Sunt borduri de Opel Kadett, se iau (daca ai noroc) cu 40-50E de la demolari, cablajul este publicat... ce nu e aici DIY :?: Caci nici microcontrolorul nu il gravezi in garaj, tot il cumperi de undeva :wink: Cat despre mustrare de la moderatori eu nu ti-o doresc dar... stapaneste-te :roll: Eu nu mai intervin, spune matale ceva, (daca tot recunosti deschis ca nu te pricepi...) daca cineva e curios cum se face, sa iti multumeasca TIE ca m-ai inchis gura :idea: Restul linkurilor pleaca la recycle bin...

Link spre comentariu

ce ai postat tu acolo sunt din cate inteleg eu scheme electrice pentru ajutor in montare. adica eu sa dau 2 milioane pe un bord de opel sa fac ce cu el la dacie? sa stau sa il dezmembrez si apoi sa ma chinui sa il adaptez?cu microcontoller si astea iese la jumate din pret si se poate monta mult mai simplu...

Link spre comentariu
Vizitator sorin6

DA si NU, in sensul ca:- 1 presupunand ca scopul este practic si nu promovarea unui examen, in domeniul auto trebuie fiabilitate, ceea ce adaptarea unei solutii industriale iti ofera, dar o solutie facuta "pornind de la zero" nu neaparat...- 2 displayul este conceput pentru o masina (dimensiune, design, functionalitati, etc...) ceea ce nu e cazul unui afisaj cu PIC Schema electrica originala se gaseste aproape "pe toate drumurile"- 3 rezultatul va fi "profesional", pe cand unul cu display LCD "traditional" nu neaparat- 4 poti beneficia de documentatie garla pe Net, din pacate pentru unii :wink: majoritara in germana- 5 problema nu este doar partea "centrala" ci si "perifericele" (captorii de temperatura, turatie, etc) ceea ce la solutia "bord de Kadett" nu neaparat- asa cum am mai spus-o, dupa parerea mea Dacia "nu merita" adaptari scumpe, dar asta este o opinie pur personala. totusi, ORICINE a schimbat-o contra ORICE altceva nu mai doreste sa revina.- in acelasi timp recunosc fara retinere ideea prin care a face un proiect personal "pornind de la nimic" (adica din piese standard din catalog) este mai valorizanta decat adaptarea unei solutii existente

Link spre comentariu

noi tocmai de asta ne adunam aici sa facem ceva singuri, ca asa cumparam toate modulele gata facute de la firmele "de profil" din romania, le punem cap la cap si gata.vrem noi sa muncim, eu spre exemplu vreau sa invat cu ce se mananca picurile, si fac un lucru folositor, ce daca e pentru dacie, e doar un cobai...

Link spre comentariu

Te referi la RAR?!? Mi-ash da jos microcontrolleru si LCD-ul sau 7segment-ul odata pe an sau de cate ori trebuie ca sa trec inspectia lor stupida (asta daca nu pot plati ca sa nu ma prezint).Daca te referi la un control tehnic fatza de mine...aia e simplu: se compara cu instrumentele standard inca montate si gata.by thea way...dotati-va bordul electronic cu un microswitch care sa-l stinga in momentele delicate in care politia va opreshte pt un control de rutina..., nu vretzi sa pierdeti zeci de minute explicandu-i lui "Garcicus intelectualus" de ce masina dvs. seamana la interior cu cea a lui Batman :lol:

Link spre comentariu

pt. sorin61-in domeniul auto trebuie fiabilitate intr-adevar, insa tu ai vazut/masurat senzorii de la dacia? dc nu iti zic yo -sunt pur si simplu informativi(erori mari de masurare) si puternic neliniari (din cate am vazut nici la cele straine nu se fac masurari exacte ) -nu trebuie sa facem masuratori de precizie tocmai de aia nu vad dc proiectul nu poate servi ambelor scopuri2-normal ca displayul e conceput special pt. o masina tocmai de aia noi nu vrem sa luam unul de la alta masina ci sa concepem unu special pt. dacia ;) -ca doar asa e frumosPS ai idee cat costa un tablou bord de dacia???...-ehhh asta al meu m-a costat 700k adik mult mai putin decat unu original -deci dupa cum vezi am pus ceva mai ieftin :d

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări