Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autoexcitare alternator auto.


Florin31

Postări Recomandate

Cred ca nu m-am facut inteles si aduc o mica completare: puterea maxima la turatia din momentul acela. Alternatorul cu magneti va debita puterea maxima pentru acea turatie pe cand cel cu bobina va avea un regim intermediar, in functie de consum si de starea acumulatorului, controlat de regulator.Regulatorul pentru alternatorul cu magneti are ca element de comutare un tiristor (mosfet) pe fiecare faza si astfel numai o jumatate de sinusoida este scurtcircuitata. Am mentionat acest lucru intr-un mesaj anterior unde m-am referit la faptul ca acest alternator este autoexcitabil adica nu are nevoie de o sursa de energie separata asa cum are nevoie alternatorul cu bobina clasic (un alternator cu bobina autoexcitat prin magnetizarea remanenta nu va debita pe sarcina fara acumulator, "moare" imediat la cuplarea sarcinii din cauza ca scade si tensiunea de alimentare a bobinei de excitatie, rezolvarea ar fi un banc de condensatori de capacitate mare pentru alimentarea excitatiei). Faptul ca s-a ars becul la alternatorul cu magneti este pentru ca ati eliminat regulatorul din circuit si ati testat direct pe faze. Tensiunea la un asemenea alternator poate ajunge undeva la 100V in gol si scade in sarcina.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    15

  • onep

    3

  • Florin31

    2

  • eugeniusro

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator tyc

La o turatia data (care poate fi o turatie minima pt functionarea corecta a unui motor termic ) ,alternatorul cu magnet nu face fata pe cand cel cu bobina ,da .Prin plasarea unor magneti pe rotorul unui alternator cu bobina ,ma refeream la plasarea definitiva a lor .Masurarea tensiunii maxime generate am facut-o in sarcina ,cu 3 becuri de 110V/150W intre fiecare doua faze. In teste ,tensiunea a ajuns la 95V dar eu nu am tras gazul la maxim . Prin faptul ca becul de 12V s-a ars am vrut sa transmit altceva si anume dependenta de turatie a alternatorului si incapacitatea lui la aceea turatie.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări