onep Postat Iulie 9, 2012 Partajează Postat Iulie 9, 2012 wapnet, eu cred ca ai rezultate la modul fara sa modifici cu nimic alternatorul, si fara nici un dinam sau magnet, ai facut ceva practic, daca ai rezultate in asa ceva eu unul nu iti zic decit bravo.Cu stima si respect Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 9, 2012 Partajează Postat Iulie 9, 2012 Alternatorul preparat cu magneti are excitatie numai pt lansarea procesului de generare ,cand debiteaza in sarcina cu magneti nu mai e suficienta si e necesara cresterea campului magnetic prin injectarea curentului generat cu ajutorul magnetilor in rotor. De aceea e necesar sa porneasca in gol. Link spre comentariu
C.D. Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Trebuie tinut cont ca alternatorul poate debita curent electric cu o putere de aprox. 250 - 500W (scrie pe el puterea pe care o poate debita), daca ii este asigurata si turatia optima de functionare, adica 2000 -4000 turatii/minut. Se poate rezolva asa cum sa precizat si in posturile anterioare, cu multiplicare pe curea trapezoidala, circumferinta fuliei mici (cea de pe alternator) trebuie sa fie de 10 ori mai mica decat circumferinta fuliei mari (cea actionata de turbina de sub baraj). Circuitul este cel clasic de masina, adica alternator, baterie de 12V/60 - 120Ah (sau 24V, adica doua baterii inseriate, daca este alternator de 24V), si releu regulator de 12V (24V). Daca regimul de functionare nu este continu, atunci trebuie cumva o decuplare de la turbina hidro. Daca se doreste direct 220V, se va folosi un invertor auto ,sinus, de 500 - 1000W pentru a alimenta aparatura dorita. Invertorul se cupleaza la bornele bateriei. (tot asa 12V, sau 24V) Mai este de precizat ca instalatia trebuie realizata pe un suport solid din metal, deoarece vibratiile mecanice rezultate sunt destul de puternice. Se pot pune chiar si doua alternatoare (pe fulii diferite) daca debitul paraului asigura o forta suficienta pentru a roti turbina. Este cea mai simpla si la indemana metoda pentru a obtine energie electrica gratis, cu materiale la indemana oricui, si fara prea multe batai de cap. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 O mica corectie. La turbinele hidro ca si la eoliene apare fenomenul de ambalare la disparitia sarcinii. Asa ca e de preferat debitarea pe sarcina rezistiva pentru preintampinarea acestei situatii. Cea mai simpla metoda este prin folosirea becurilor auto ca sarcina rezistiva si un releu cu doua contacte, NC si NI, comandat de releul regulator. Daca s-ar face decuplarea electrica prin intreruperea alimentarii bobinei de excitatie, la recuplare ar aparea un soc de tensiune care, daca nu poate fi preluat de acumulator, poate arde aparatura mai sensibila. Link spre comentariu
florinellll Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Cred ca va certati singuri Baiatul a fugit demult din tara Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Poate e mai timid pentru ca profilul spune ca este inca activ pe forum. Poate analizeaza informatiile primite. Oricum ar fi de preferat sa dea un raspuns pe forum ca sa stim ce solutie a ales. Link spre comentariu
DORFU Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Miezul magnetic al rotorului ramine foarte putin magnetizat si ar avea nevoie de 3000 de rotati pe minut ca sa produca ceva tensiune pe iesire,alternatoarele moderne primesc un curent mic de excitatie prin ledul de bord, iar la o anumita turatie produc suficienta tensiune si curent pentru alimentarea releului de incarcare montat pe el ,iar acesta incepe sa-si faca treaba.Uitativa in special la diesele care dupa pornire ramine becul din bord aprins la baterie,daca il turezi se stinge becul din bord.Poti sa folosesti un astfel de alternator dar este bine sa ai un acumulator chiar si de o capacitate mai mica 45A de exemplu ai nevoie deoarece acumulatorul are rolul si de filtraj dar si de referinta intr-un fel,neavind un acumulator risti sa-ti creasca tensiunea de iesire si sa distrugi si releul de incarcare.Faci acelasi lucru ca si la masina,alimentezi excitatia din acumulator printr-un led legat in serie cu o rezistenta la un curent de maxim 5-10mA,iar cind ajunge la o anumita turatie isi intra in regim de incarcare cu autoexcitatie,iar ledul se stinge in momentul cind isi atinge turatia necesara. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 23, 2012 Partajează Postat Iulie 23, 2012 Releul regulator se alimenteaza de la acumulator si tine cuplata excitatia (alimentata bobina de excitatie a alternatorului) cat timp tensiunea pe acumulator este mai mica decat cea reglata. Asa ca excitatie exista tot timpul cat se incarca acumulatorul. Cele 3000 de ture sunt necesare pentru a se asigura un amperaj de incarcare suficient avand si becurile aprinse. Becul din bord indica functionarea alternatorului si alimentarea acestuia se face din stator nu din circuitul de excitatie. Daca ar avea autoexcitatie nu ar exista bobina de excitatie si ar semana mai mult cu cele cu rotor cu magneti, nefiind nevoie de mentinerea curentului prin bobina de excitatie. Totusi la decuplarea bobinei de excitatie debitarea de curent pe acumulator inceteaza, eliminand varianta autoexcitatiei. Nu contest ca exista o magnetizare remanenta a rotorului dar aceasta este insuficienta pentru a garanta functionarea normala a unui alternator auto. Link spre comentariu
Florin31 Postat Iulie 24, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 24, 2012 Nu am fugit nicaieri, am analizat ce s-a discutat aici,intre timp am primit un motor DC AMETEK (24V 300 w ) care pare sa imi dea rezultate mult mai bune decat un alternator plus ca aprind un bec de 12V invartit cu mana cu usurinta. Am fost la un strungar sa imi faca o fulie din aluminiu pentru acest motor, am cumparat 2 coliere mai mari pentru fixarea lui pe cadru sper ca intr-o saptamana sa fie totul gata, la final cand termin am sa vin cu poze si sper sa vin si cu rezultate bune obtinute. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 25, 2012 Partajează Postat Iulie 25, 2012 Acel motor are magneti permanenti asa ca trebuie modificat circuitul de incarcare ca sa comute (am scris corect) de pe sarcina (acumulator) pe o rezistenta de putere pentru preintampinarea ambalarii mecanice la debite de apa mari si sarcini reduse. Sau se poate face un regulator paralel care sa poata disipa cei 300W cand debitul de apa e mare, acumulatorul plin si sarcina redusa (presupun ca amenajarea poate debita cei 300W necesari).Ca idee, acea rezistenta de balast se poate inlocui cu un servomotor care sa comande clapeta de deviere a debitului pentru evitarea functionarii la putere maxima tot timpul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 25, 2012 Partajează Postat Iulie 25, 2012 Idea de baza a fost folosirea unui generator in absenta unui acumulator. Partea cu devierea debitului e ok . Link spre comentariu
onep Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 wapnet, cum zice si tyc, idea de baza a fost folosirea unui alternator fara alimentarea excitatoru-lui, pe asa ceva sa deschis tema si ne-a atras atentia la unisalutare, gindesteste si fa ceva la alternatorul ala, iti spun sigur ca se poate, o sa o fac mai mult sa ii dovedesc lu teoreticianul de puriu, ca nu este chiar asa de batute in cuie explicatile lui bazate pe informati adunate din cartiinca odata salutare Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 Eliminarea acumulatorului pentru varianta hidro? Nimic mai simplu .Se foloseste pentru alternator auto un regulator cu tensiune variabila la excitatia acestuia care va fi alimentata de la un generator mai mic pe magneti (de pornire sau excitatoare). La generatorul cu magneti se foloseste un regulator serie sau paralel liniar ca sa mentina tensiunea constanta. Acestea sunt variantele electronice. Varianta mecanica se bazeaza pe devierea sau obturarea debitului de apa care ajunge la turbina prin intermediul unei vane cu servo motor comandata electric de catre un circuit alimentat de la motor si prin care se controleaza debitul necesar mentinerii tensiunii reglate. Varianta mecanica are inertia totala a sistemului data de timpul de "intrare in turatie" a turbinei la schimbarea debitului de apa. La ambele variante nu se poate depasi cam 80% din puterea generatorului indiferent de situatie.Simplu, nu? Nu e mai bine un acumulator? Link spre comentariu
onep Postat Iulie 27, 2012 Partajează Postat Iulie 27, 2012 puriu zice ca,""Un generator fara control al excitatiei da o tensiune variabila odata cu turatia si nu poate incarca o baterie."" da asa este dar inta-i fara baterie, fara magneti, fara dinam sa-l autoexcitam pe el alternatorul si apoi cind turatia ajunge corespunzatoar celor sa zicem 14Volti nu este mare inginerie pentru a se proiecta si construi o autoconectare a unui regulator care sa mentina si supraveghieze baterii reicargabile, (proiectarea si construirea de sisteme auto-conectoare pentru necesitati in cauza, astea sint informati gata create nu trebuie decit sa se efectueze operatile de Copy - Paste.DORFU, da corect gindit (ma minuneaza ca d-nul puriu nu stia treaba asta) ca, ""Miezul magnetic al rotorului ramine foarte putin magnetizat si ar avea nevoie de 3000 de rotati pe minut ca sa produca ceva tensiune pe iesire"", si nu neaparat 3000 de ture, pornit la scurt timp merge si cu mai putzine ture, intra in autoexcitatie, numai cu un (invirtitor suficient cerintei) aici imi este mie urit cu exprimarile pe intelesul tuturora, hai sa incerc, un ceva dispozitiv suficient necesarului de turatie si putera ceruta de alternator, poate sa fie, turbine de tipul si pentrul etc. etc-uri, poate sa fie si o masina de gaurit, s-au generator de generat lucrul mecanic prin rotatie la turatia si puterea necesar ceruta progresiv s-au instantaneu de rotoru-l alternatoru-lui in funtie de cerinta consumatori-lor activi pe care ii are ca sarcina in momentul de activare si activitate al alternatorul-ui.Apropo ce credeti? In autoexcitare vedeti si alte variante fara nimic de magneti, nimic de baterie, nimic de dinam, nimic de motor cu magneti, nimic de microunde aplicate pe partea exterioara a axul rotorului, mai exzact fara alte surse generatoare de vre-o specie de energie, excluzind partea propulsoare necesara rotatiei rotorului din alternator. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 27, 2012 Partajează Postat Iulie 27, 2012 @onep: imi este foarte greu sa va urmaresc sirul explicatiilor asa ca poate incercati sa le faceti mai pe intelesul meu, daca se poate, folosind cuvinte uzuale. Daca am inteles bine va referiti la un alternator, sa zicem auto, luat ca exemplu, la care se conecteaza direct bobina de excitatie la iesirea diodelor din circuitul statorului. In acest caz exista doua situatii. Prima situatie este cea la care magnetizarea remanenta este suficienta ca la turatia de excitare sa produca in stator o tensiune putin mai mare decat tensiunea de deschidere a diodelor redresoare (1,4V). In acest caz se produce autoexcitatia fara a fi nevoie de o sursa exterioara de energie electrica, atata timp cat nu este conectata sarcina la iesirea puntii redresoare. Tensiunea va creste foarte repede pana se atinge tensiunea reglata punct in care se cupleaza la sarcina. Regulatorul liniar conectat la bobina de excitatie de abia acum va intra in functiune incepand sa reduca curentul prin bobina de excitatie stabilizand curentul la iesire pentru acea turatie. Orice variatie la valorile sarcinii sau a turatiei se traduce prin variatii ale curentului de excitatie. A doua situatie este foarte simpla. Daca nu se depaseste tensiunea de prag a diodelor alternatorul nu se poate autoexcita. Punct.Dezavantajul sistemelor fara inmagazinare de energie prin acumulator sau baterie de condensatori este ca vor avea un regim de functionare foarte instabil, in functie de sarcina si de timpul de atingere al regimului de lucru reglat.Cunosc aceasta problema si pot sa spun ca, la un sistem industrial, fara excitatoare cu magneti si autoexcitare doar pe baza magnetizarii remanente, la un grup electrogen de 125kW vechi de cel putin 30 ani cu aparatajul de pornire redus la maximum (fara acumulator de excitare), timpul de intrare in regim de functionare normal poate oscila de la 10 secunde cand este "cald" pana la 10 minute cand este "rece" adica a fost nepornit cateva zile (in regim de turatie maxima cu motorul "duduind"). Acesta fiind generator de avarie, reglajul tensiunii si al frecventei se face simplu, ochiul pe frecventmetru si mana pe maneta de turatie (acceleratia).Autoexcitatia unui generator electric rotativ, clasic, este, prin definitie simpla, capacitatea generatorului de a ajunge la regimul normal de functionare fara surse de energie externe acestuia. Asta inseamna ca magnetizarea remanenta sau magnetii plasati pe rotor fac parte din circuitul generatorului si nu pot fi considerati surse externe de energie. Daca va referiti la o autoexcitare prin lipsa acestor doua mijloace atunci nu prea vad ce alte metode de autoexcitare pot fi, inafara de surse de energie incorporate in generator sau de folosirea campului magnetic al pamantului. In esenta, un generator rotativ clasic este o masina magnetica (printre altele) si prin definitie are nevoie de un camp magnetic pentru a functiona. Raspuns simplu: NU.Referitor la afirmatia d-lui puriu, acesta are dreptate, un alternator auto prin modul real de functionare, este un generator sincron trifazat cu redresare si cu excitatie paralel si care are caracteristica de putere dependenta de turatie, pentru o anumita rezistenta de sarcina constanta. Daca se elimina din circuitul excitatiei acumulatorul auto ca sursa de energie pentru excitatie atunci acesta nu va mai incarca acumulatorul pentru ca magnetizarea remanenta nu va fi suficienta pentru mentinerea unei tensiuni suficiente pentru procesul de incarcare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum