Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Protectie redresor


Vizitator SpikeMaster

Postări Recomandate

Vizitator SpikeMaster

Salut.Am si eu o problema. Mi s-a descarcat complet (aproape) bateria de la masina si nu am cum s-o reincarc.M-am gandit sa incerc cu o sursa de la un PC mai vechi.Am avut 2 surse din care una am ars-o azi incercand sa reincarc bateria.Mai am o sursa. Ca orice sursa de PC, are o iesire (sau mai multe) de 12V 10A, deci intr-o ora as putea incarca cat de cat bateria, doar cat sa pornesc masina si sa-si continuie incarcarea acolo.M-am gandit ca de aceasta data sa pun 2 diode pe firele ce le leg la baterie, pe + si - astfel incat curentul din baterie sa nu se intoarca in sursa si s-o arda si pe asta.Problema este ca nu stiu de care diode sa pun ca sa reuseasca sa se opuna tensiunii de 12V.Ce`mi recomandati?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    2

  • nelutu

    1

  • DORFU

    1

  • puriu

    1

Top autori în acest subiect

Pentru a incarca o baterie auto de 12 V este necesara o tensiune mult mai mare de 12 V si o limitare de curent. Tensiunea in regim de incarcare creste la inceput de la valoarea in stare descarcata la 14 - 14,5 V, se mentine la aceasta valoare mai multe ore, apoi creste incet la peste 15,5 V cand are loc supraincarcarea (fierberea) bateriei. Curentul de incarcare trebuie limitat la 10% din valoarea capacitatii bateriei (6A pentru 60 Ah, etc.). O sursa de incarcare improvizata se poate face din doua surse de PC prin inserierea sursei de 12 V din una cu sursa de 5 V din a doua, cu o dioda de curent mare si cu un bec de far cu filamentele de faza lunga si faza scurta legate in paralel. Incarca mai incet, dar merge.

Link spre comentariu

14-15V nu e o tensiune mult mai mare fata de 12V...50-100V ar fi o tensiune mult mai mare.Acumulatorul cu plumb fierbe si pe la 14,4V,doar ca putin,fata de o tensiune mai mare

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Sursele PC au o limitare de curent, dar mai degraba pentru scurt concepute. Atunci cand apare limitarea, sursa se bazeaza pe scaderea unei tensiuni de la iesire pentru a amorsa un tiristor simulat sau un AO (comp) cu histerezis mare. Datorita bateriei, aceasta scadere a tensiunii nu are loc, curentul limitat e prea mare iar sursa nu e conceputa sa limiteze un maxim de putere pe numai o ramura de tensiune. Dioda inseriata ar rezolva poate problema distrugerii sursei, tensiunea ar putea astfel scadea (depinde de constructie), dar limitarea ar intrerupe din start functionarea amorsand tiristorul (sau AO), deci nu ar fi folositor la nimic, ar putea fi inutilizabila. Exista topic despre asa ceva pe aici, cu modificarile necesare. Eu totusi recomand un simplu traf cu redresare si un releu cu histerezis 13-14,4V (si pe asta am vazut-o pe aici). Sau poate fi cumparat un redresor mai ieftin si modificat corespunzator. Sau redresor cu voltmetrul pe baterie pentru a urmari tensiunea de incarcare. Multe trafuri permit astfel de regim, parca e mai simplu, mai ales pentru cazuri de exceptie. Din experienta pot sa-ti spun ca am pus pe bateria de 12V un redresor de 26Vcc/40W (cu cond filtraj) si livra cam 4A la 14V. Se incalzea cred pe la 100 grC, dar am facut-o de multe ori (aveam baterie slaba si uitam pozitia). Dar traful este romanesc, mai vechi. Daca e bine facut, merge cam orice prin zona aceea (12-16Vca/40-60W). Incearca. Daca insa devine o regula, atunci da, merita sa ai o sursa dedicata.

Link spre comentariu

Si mai simplu (ieftin?): un traf pt becurile cu halogen de 12V (traf pe tole,nu electronic). Da ~2,8A si tensiunea urca destul de lent in zona de >14,5V

Link spre comentariu

Era o discutie mai veche aici pe forum (incearca sa o cauti ,trebuie sa dai de ea aici) despre un incarcator de acumulator pentru masina facut cu tiristor si cu citeva tranzistoare este o schema buna ,am facut mai multe incarcatoare cu aceea schema si merg foarte bine ar mai fi si alte variante dar mai greu de realizat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări