Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

avertizor uitare pozitii aprinse


niq_ro

Postări Recomandate

masina e tico :da ,dar instalatia electrica e slaba si aiurea :nebunrau: pt faruri o sa bag relee langa acumulator,doar comanda lor o sa treaca prin contactare ceva daca pun cate o siguranta pt fiecare faza? ca sa nu folosesc 4 relele,ci doar 2,d-alea auto. din fabrica vine cu cate o siguranta pe far (si intrerupatoarele pe -)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 87
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    21

  • unGuru

    14

  • niq_ro

    12

  • adicontakt

    9

Top autori în acest subiect

masina e tico :da ,dar instalatia electrica e slaba si aiurea :nebunrau: pt faruri o sa bag relee langa acumulator,doar comanda lor o sa treaca prin contactare ceva daca pun cate o siguranta pt fiecare faza? ca sa nu folosesc 4 relele,ci doar 2,d-alea auto. din fabrica vine cu cate o siguranta pe far (si intrerupatoarele pe -)

la toate autovehicolele comanda si contactele intrerupatoarelor sau releelor se fac pe Minus .Asta pentru ca parazitii generati de manipularea lor sa se scurga direct la masa .Da sunt suficiente 2 relee.in general japonezele si coreenele au instalatia electrica subdimensionata (e facuta very economic)Dar mai sunt si masini europene care nu suporta sub nici un chip consumatori suplimentari pe instalatie (se incing si se prajesc rapid)De ex Mercedes Sprinter(este calculata la limita instalatia)
Link spre comentariu

Iar nu ai fost atent: comanda (contactul de la maneta) e spre masa. Pentru dacioti, fie modificati blocul de lumini, fie alimentati si pozitiile prin releu si conectati borna comuna a blocului la masa, in loc de plus (vor apare probleme si cu claxonul)(totusi mie mi se pare nejustificata o asemenea modificare: eu as folosi cablul existent de la blocul de lumini spre far, pana in compartimentul motorului, pentru a alimenta bobina releului cu capatul celalalt la masa, si 2 cabluri scurte si groase de la plus alternator la releu si de la releu la far )(nu prea inteleg rostul sigurantelor inseriate cu filamentele farurilor, poate imi explica cineva, dar nu va obositi cu raspunsuri gen "de-aia"), iar chestia cu parazitii....Ramanand la tema de pornire: puteti alege intre solutia ultra-simpla a buzerului alimentat intre circuitul pozitiilor si contactul usii (ca sa putem lasa lumini si fara contactul pus, dar sa fim anuntati la coborare) si solutia ultra-complexa a unui micro-controler care sa stinga farurile automat cand se ia contactul, asigura lumina aia temporizata "de curtoazie" sa ajungi la usa, aprinde automat farurile ca in Patagonia si ce va mai da prin bibilica, precum si o varianta intermediara.La cum trebuie rulat cu faruri ziua ca la mort, si la cate vad parcate cu becu' uitat aprins, cred ca merita.Toate cele bune!

Link spre comentariu

eu nu am fost atent? :nas:

treaba cu comutatoarele blocului de lumini la maisna mea pe - o stiu de cand m-am uitat pe schema electrica a masinii,iar Felis mi-a conirmat ca mai toate masinile sunt asa

nelamurirea mea e daca masinile bune ai farurile cu -ul permanent si cu releul pe - sau viceversa?

 

sa stiu pe viitor,ca deja am construit blocul cu relee:

http://i41.tinypic.com/29m6u7d.jpg

http://i42.tinypic.com/14do8wk.jpg

http://i39.tinypic.com/141jvwi.jpg

si schema: http://i43.tinypic.com/5ov0gz.jpg

 

conectarea la alternator nu e o idee rea,dar cateodata e greu de aplicat,in cazul meu trebuie sa ma bag pe sub masina sa dau de borna alternatorului+ca muult mai simplu sa pun un cablu baban(25mm^2) de la alternator la baterie si sa fac toate conexiunile la baterie--pierderile fiind in cazul asta nesemnificative!

 

sigurantele sunt...sigurante,dupa mine cel putin cu curentii mari si mai ales cu energia stocata in baterie nu e de joaca,se poate lasa si cu incendii :speriat

 

le: eu am Tico

Link spre comentariu

Dr.L nu trebuie sa te bagi sub masina .Firul care duce la becul din bord se foloseste(prin becul de la bord vine + la borna alternatorului de initiere (D) a incarcarii dupa pornirea motorului si inceperea incarcarii alternatorul debiteaza invers pe aceiasi borna tot + in felul acesta stingandu-se becul.In mod de repaus alternatorul se comporta ca un scurt pentru becul de bord )exact proprietatea asta trebuie speculata pentru a comanda releul(faptul ca dupa inceperea incarcarii apare plus pe borna respectiva)La dacie nu e nevoie sa modifice blocul de lumini pentru ca nu e obligat sa puna comenzile pe masa la cata electronica cuprinde respectivul vehicol e complicatie inutila

Link spre comentariu

eu ziceam ca sa conectez +ul de putere la alternator,trebuie sa ma bag sub masina,lucru inutil daca am un cablu suficient de gros pana la bateriemultumesc ca mi-ai explicat cum lucreaza becul alternatorului icon_jook o sa-mi foloseasca cand o sa fac modulul ARL(always running lights) :da releele o sa leg la totusi la contact,e si mai usor si pot sa folosesc farurile si fara benzina :rade:

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

imi puteti da si mie o schema de avertizor uitare lumini aprinse care sa fie pe tranzistori, o miniboxa pe 8ohm si sa functioneze pe combinatia pozitii aprinse + usa deschisa ???

Link spre comentariu

Si eu am gasit o gramada de scheme dar erau cu buzzer si eu nu am asa ceva, am doar miniboxe pe 8ohm. Nu trebuie sa sa auda prea tare, dar sa aiba un sunet ascutit :da Multumesc oricum dl miron1947

Link spre comentariu

Imi spuneti si mie vreun echivalent pt 2n2907

In acest montaj il puteti inlocui cu orice PNP din seria BC.

cumpar un buzzer

Puteti incerca varianta aceasta fara buzzer.[attachment=0]Sirena lumini.JPG[/attachment]
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări