Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

avertizor uitare pozitii aprinse


niq_ro

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 87
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    21

  • unGuru

    14

  • niq_ro

    12

  • adicontakt

    9

Top autori în acest subiect

Eu stiam o "schema" cu un pitic si un ciocan: cand te punea dracu sa te dai jos din masina, sa urci doua etaje si sa-ti aduci aminte ca ai lasat farurile aprinse, te lovea un pitic cu un ciocan in cap si iti spunea ca ai uitat sa incui masina. Numai ca forumul de unde am aflat chestia asta s-a desfiintat din lipsa de pitici.

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Mai baieti se poate destul de simplu sa realizati sistemul care sa taie alimentarea pozitii faruri automat in momentul cand nu mai aveti pus contactul si aveti motorul oprit(la fel de usor e sa faceti si aprinderea automata a fazei scurte in momentul cand motorul merge)(si scapati in felul asta si de grija respectarii legii europene ce impune circulatia pe drumuri europene cu faza de drum aprinsa si in timpul zilei).Sursa de comanda a acestui tip de comanda automata este exact diferenta dintre tensiunea bateriei cand e libera si tensiunea bateriei cand se incarca de la alternator in timpul mersului la motor(deci e suficient un comparator care sa faca diferenta)(multe autovehicole folosesc tipul asta de comanda chiar si din cele mai vechi.În special cele provenind sau fiind fabricate pentru tarile nordice unde legea lea impus de multi ani asta.)

Link spre comentariu

Eu ma gandeam sa trec farurile printr-un releu comandat de contact(inclusiv de pozitia accesorii). Se poate sa am nevoie de farurile aprinse,fara cheie in contact?Treaba cu ffarurile care sa mearga doar cand e motorul pornit e cam aiurea,poti folosi farurile cateva minute si fara sa pornesti motorul,pe cand acel montaj te obliga sa pornesti motorul ca sa ai lumina.O problema poate aparea cand bateria e excesiv de descarcata sau cand releul/alternatorul nu functioneaza corect

Link spre comentariu

@ Dr.L nu e asa de loc montajul ala aprinde farurile pe faza scurta independent de maneta(comutatorul) de lumini cand motorul merge(practic comutatorul de lumini e in 0).Imediat ce ai aprins pozitiile din comutator sistemul ala e dezactivat si poti utiliza maneta de lumini normal(Da blocurile de lumini pe masinile straine aveau doar posibilitatea sa aprinda doar pozitii in momentul cand e luat contactul La dacie insa exista +permanent pentru toate comenzile)(Si oricum fie zis de la mine comutatorul ala de lumini e subdimensionat pentru curentul pe care e obligat sa-l suporte asa ca sfatul meu comandati doar relee dupa el. Lasati doar becurile de pozitie prin el directPS Nu te gandi ca e o schema prea complicata nici macar nu are nevoie de componente electronice doar releee si atat.:)Stiu ca v-am facut curiosi dupa ce va tociti putin neuronii, Sa gasiti solutia poate o sa va ajut.

Link spre comentariu

Dr.L inca ceva fa rost de un releu care sa suporte 70A(asa au masinile straine puse pe linia de forta de dupa contact.Unele au chiar cate 3 relee de in functie de echipari)Contactul de dacie iar e slab si nu suporta curenti mari,asa ca bara de contact o treceti prin releul respectivO sa le recunosti usor la un Sh o sa vezi ca la dimensiuni sunt cat un releu normal cu 4 picioare dar 2 picioare de contact sunt duble ca dimensiuni fata de cele ale unui releu normal

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări