Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

avertizor uitare pozitii aprinse


niq_ro

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 87
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    21

  • unGuru

    14

  • niq_ro

    12

  • adicontakt

    9

Top autori în acest subiect

avand in vedere ca ieri am uitat (iar) pozitile aprinse, am montat pe masina avertizorul de-l prezentasem in primul post.. la teste a functionat corect si nu a influentat alarma.. chitaie si aprinde un beculet de 2 ori cand se deschide usa si sunt pozitiile aprinsePS: pana fac montajul de test cu cele 2 CMOS-uri 4093 il las pe masina...

Link spre comentariu

Ar fi trebuit sa pui niste rezistente in serie cu contactele spre USA/ACC/POZ/CONS.. altfel risti sa "prajesti" diodele zenner. Un zenner fara rezistenta de limitare este condamnat la moarte 100%! Mai ales ca "sursa" (bateria masinii/alternator) are o rezistenta interna foarte mica, deci nu se pune problema sa faca "compromisuri" in ce priveste curentul debitat..Iar pe intrarea lui IC1A trebuie pusa o rezistenta (la masa sau la Vcc, depinde cum ai considerat logica circuitului).Ar mai trebui pus si cite un condensator (100n) la intrarea fiecarei porti CMOS care are ca intrare un contact (IC1A, IC1B, IC1D) pentru prevenirea debouncing-ului.In ce priveste "interfata" catre contactele USA/ACC/etc, eu as propune urmatoarea ordine: dioda (una sau mai multe, daca se simuleaza un circuit AND/OR) - rezistenta serie (de limitare a curentului pentru zenner) - zenner (spre masa) - condensator decuplare (spre masa) si rezistenta (spre masa sau Vcc, depinde de logica circuitului).

Link spre comentariu

Vedeti voi, partea de intrare seamana destul de mult cu ce incercasem si eu la un moment dat. Dupa ce m-am dat de ceasul mortii cu logica SI-NU (, dupa ce am folosit exeprienta asta ca sa gasesc o buba intr-o schema anterioara de pe topic), mi-am zis (si sustin in continuare) ca oricat de frumoase ar fi CID-urile (fie ele si CMOS), pe o masina tot mai bine ii sta unui releu.Acum ma chinui sa vad cum acomodez in footprint-ul unui exemplar splendid (niste chinezarii de doar 1,5RON gasibile pe la Comet) un LM258D cu care sa fac o mica capsula piezo sa bipaie (sa piuie stie ea), dar daca voi avea loc suficient (~2x1,5 cm), incerc sa acomodez si piuitoarea pentru o capsula "pasiva" (ca tot mai ramane un opamp disponibil) - asta ar insemna fix ce face partea din dreapta a schemei lui niq, dar facuta -e drept nu prea "economic", dar cu alte avantaje- cu LM258D (I love this littele bastard :d)

Link spre comentariu

Off-topicPentru asta nu era un bec la bord? Daca vrei sa si piuie, legi o piuitoare la el. Ce "conditii" crezi ca ar depista "soferul uituc"?

Link spre comentariu

Off-topicPentru asta nu era un bec la bord? Daca vrei sa si piuie, legi o piuitoare la el. Ce "conditii" crezi ca ar depista "soferul uituc"?

Eu chiar asa am facut, am lipit un buzer peste acel bec care imi afiseaza "Brake" (care se aprinde cand trag frana de mana, chiar de la primul dinte). http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=6001&highlight=Aceasta este o rezolvare buna (considerand si cat este de simpla) dar nu perfecta.Aceasta solutie cuprinde si situatii cand piuitul deranjeaza. "Conditiile" se refera la rezolvarea exacta a situatiei: tentativa de plecare de pe loc cu frana de mana trasa., numai atunci sa piuie.
Link spre comentariu

Pai atunci mai pui o dioda si pe alternator, de ex.. daca alternatorul merge si ai frina de mina trasa, sa piuie.

tentativa de plecare de pe loc

Cool! Fara suparare, stiu ca este o expresie folosita uzual (mai ales pe la scolile de soferi).. dar e un paradox: cum ai putea sa pleci, decit de "pe loc"?! Poti pleca "din mers"?! :drinkers:
Link spre comentariu

Pai atunci mai pui o dioda si pe alternator, de ex.. daca alternatorul merge si ai frina de mina trasa, sa piuie.

tentativa de plecare de pe loc

Cool! Fara suparare, stiu ca este o expresie folosita uzual (mai ales pe la scolile de soferi).. dar e un paradox: cum ai putea sa pleci, decit de "pe loc"?! Poti pleca "din mers"?! :drinkers:
Avertizarea la frana de mana trasa este ceva frecvent la masini straine. Unele chiar nu te lasa sa pleci cu frana de mana trasa (fara sa fie vorba DOAR de ferodourile care apasa pe discuri sau tamburi). Deci nu numai avertizare ci chiar mai mult. Nu este bine cu alternatorul. Daca masina are motorul pornit (deci si alternatorul se invarteste) este foarte posibil ca masina sa stea pe loc pt mai multa vreme (minute intregi). In acest caz bine este sa NU piuie daca frana de mana este trasa.Altfel, e "suficient" off-topicul, sa nu o dam si pe agramaticalitati.
Link spre comentariu

Atunci iei "semnal" de pe turometru.. sper ca nu se ajunga sa se monteze un senzor de acceleratie!PS: Oricum, chestiile astea sint mai mult niste "mofturi".. femeiesti! Altfel, nu vreau sa folosesc alte cuvinte pentru soferii(?) care pleaca cu frina de mina trasa sau lasa pozitiile aprinse.. :drinkers:

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Em m-am hotarat....O sa pun un mecanism de ceas..de masa.Numai ca dracia merge la 1,5V iar stabilizatoare 78xx gasesc de la 5V in sus.Rog sa-mi spuneti cum ajung de la 12 V la 1,5V printr-un montaj relativ simpl :prayer:

Link spre comentariu

Faci un stabilizator serie simplu, iar ca "zenner" folosesti un LED sau 3-4 diode obisnuite. Daca vrei o stabilizare mai "pretentioasa", foloseste LM317 - asta e un stabilizator serie care pleaca de pe la 1,35V.. printr-un divizor rezistiv la iesire se poate "urca" tensiunea stabilizata si pina la 30V (daca ai de unde pe intrare).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări