Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

avertizor uitare pozitii aprinse


niq_ro

Postări Recomandate

se gasesc pe la benzinarii niste buzere special pt treaba asta, cand uiti luminile aprinse, care costa cam 6 RONin instructiunile lor scrie ca firul rosu se leaga la siguranta farurilor (sau la pozitie, etc) iar firul albastru se leaga la siguranta stergatorului de parbrizcu aceste legaturi facute functioneaza la fix: cand iei contactul si ai luminile aprinse incepe sa "fluiere"PSe adevarat ca nu au decat o tonalitate, dar sunt f utilePS1probabil ca depinde de schema electrica a masinii ca sa functioneze corect, dar la citromobilul meu s-a potrivit

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 87
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    21

  • unGuru

    14

  • niq_ro

    12

  • adicontakt

    9

Top autori în acest subiect

poate ne arati trucul ala cu doua diode, dar care sa tina cont si de contact si de usi si de faruri

Pai nu-i nevoie de usi.. e suficient sa tina cont doar de faruri si de contact.In legatura cu "complexitatea" schemei.. functie de aplicatie, trebuie sa ne gindim si la economie, si la fiabilitate.. iar o schema complexa (uneori) nu respecta nici unul dintre aceste deziderate.
Link spre comentariu

Adica zici tu ca daca eu stau in masina seara cu luminile aprinse (sa zicem ca astept pe cineva) si contactul taiat, sa ma bazaie piuitoarea naibii la cap? Nu prea mi-ar conveni.Avertizarea trebuie sa se produca la tentativa de a parasi masina, lucru indicat (cel mai probabil ca si aici pot fi exceptii) de lipsa contact si usa deschisa.Cat despre fiabilitate: 2x555+2xC (unul aproape sigur electrolitic)+cele cateva rezistente pot da ceva mai putin fiabil decat 2 CMOS-uri, 1 C ceramic pentru oscilator si 1 rezistenta.Chestia e alta: simplitatea finala necesita de cele mai multe ori destula "complexitate" in gandire.

Link spre comentariu

2x555+2xC (unul aproape sigur electrolitic)+cele cateva rezistente pot da ceva mai putin fiabil decat 2 CMOS-uri, 1 C ceramic pentru oscilator si 1 rezistenta.

555 este un monostabil/astabil de precizie.. de electrolitici sint pline chiar si cele mai performante super-calculatoare.. so what?! Am lucrat foarte mult cu CMOS-uri, sint chiar un "fan" inrait (consum redus, plaja larga de alimentare etc) dar pentru aplicatia mentionata in titlul topic-ului este suficient (si des utilizat) circuitul amintit. De altfel, de ce "stabilitate" ai nevoie pentru un buzzer?! Ti-e teama sa nu fuga in frecventa?!Referitor la contactul de usa.. pai daca ar bipai doar cind deschizi usa, sint mari sanse sa ratezi momentul (suna telefonul, claxoneaza unul, face zgomot portiera etc). In schimb, daca ar incepe sa bipaie cind scoti cheia din contact, sint deja mult mai multe sanse de a fi auzit/remarcat.Daca vrei sa stai in masina cu luminile aprinse (si fara cheie in contact), poti pune un intrerupator auxiliar (sau un buton de volum!) care sa dezactiveze temporar "jucaria".
Link spre comentariu

poti pune un intrerupator auxiliar (sau un buton de volum!) care sa dezactiveze temporar "jucaria".

Temporar definitiv.Gata, eu am iesit din joc!
Link spre comentariu

eu "revin" cu o schema cu CMOS-uri.. sper ca de data asta am prevazut toate situatiile :prayer: ca idee, cu S5 neapasat avem avertizare acustica doar cand deschidem usa, cand e apasat avertizarea este cand raman pozitiile apasate sau becul de ceata cu contactul luat

Link spre comentariu

Schema este OK. Poate ar mai trebui niste protectii pe intrari si pe alimentare, ca nu poti sti cind/ce spike-uri pot aparea pe "bara" de 12V (de la alternator, sarcini inductive etc). Niste diode zenner de 12V ar fi perfecte.

Link spre comentariu

Tocmai am coborit la garaj sa vad cum se comporta "jucaria" de fabrica la CIELO al meu.. si-am observat ca piuie intr-adevar doar cind este usa deschisa, dar inclusiv cind este cheia in contact (cu motorul oprit, anyway). Deci cu cheia in contact ("0") sau in prima pozitie (inainte de "IGNITION") avertizorul este activat la deschiderea usii (daca am pozitia/faza aprinse, evident).

Link spre comentariu

Ei, si acum surpriza emisiunii: dupa ce ne-am lamurit ca e folositoare si usa si am facut ceva sa piuie, hai sa-l facem sa se si opreasca dupa un timp. Ca poate am chef sa stau cu motorul oprit, faruri aprinse si usa deschisa.Asta pentru ca mie unul nu-mi place butonul ala de "oprire". Adica fac o automatizare de avertizare si pun un buton sa o pot anula. Hai sa facem un compromis tot automat. O functionare asemanatoare este la centura de siguranta pe la Daewoo-uri (parca scosesem schema de la Cielo pe forumul cu topicul ala dezastruos :d)

Link spre comentariu

Dar nu-ti trebuie mare "schema" de temporizare ca sa mearga doar un anumit timp.. un simplu condensator care se descarca lent este suficient. Sa zicem ca dupa 1 minut opreste "jucaria" din piuit.. iar la urmatoarea (re)deschidere a usii, se reactiveaza.. deci se va comporta ca un monostabil retriggerabil.

Link spre comentariu

N-a zis nimeni ca e mare chestie. Chestia e doar ca, precum se vede, trebuie ceva mai mult chin pentru a face un lucru simplu si care sa satisfaca niste cerinte date. Ah, da, si inca n-am ajuns la... optimizare :DEu va propun sa recapitulam "caietul de sarcini" si sa producem schema cea mai "simpla" (si buna, si ieftina, si... devreme acasa):- alimentare 12V (11...14V)- consum in repaus cat mai mic (de preferinta 0 :d)- gama de temperatura -20...70 grade Celsius- dispozitivul va alerta atunci cand detecteaza o tentativa de parasire a masinii cu consumatori mari de curent "porniti"- presupunem pentru simplitate ca un consumator din-asta e "pornit" cu 12V spre masa (sunt masini, de exemplu Tico) la care farurile sunt "trase" la masa prin intrerupator, adica "pe invers"); daca dispozitivul accepta si astfel de consumatori, cu atat mai bine; daca e "universal", si mai bine- placerea de a stabili ce inseamna "tentativa de parasire a masinii" revine fiecaruia- dispozitivul se va "potoli" (va reveni in repaus) daca, fie toti consumatorii au fost "opriti", fie a detectat ca masina nu e... parasita (sau asa crede el), fie daca se... plictiseste (dupa un timp)- modul de atentionare este la dispozitia proiectantului, dar trebuie sa tina cont de: * atentionarea sa fie eficienta, indiferent daca este acustica sau luminoasa sau amandoua * dar sa nu "deranjeze" prea tare (daca se trezeste bebe si incepe sa urle?)- dispozitivul sa poata fi instalat cu interventii minime in instalatia masinii: se admit doar "preluari" de semnale existenteEvident, se poate completa sau face praf specificatia asta :d

Link spre comentariu

- dispozitivul se va "potoli" (va reveni in repaus) daca [..] a detectat ca masina nu e... parasita- sa nu "deranjeze" prea tare (daca se trezeste bebe si incepe sa urle?)

Man.. voi chiar locuiti in masina?! :smt005 :smt005 Just kidding.. dar daca chiar vrei ceva care sa detecteze orice consumator "mare" ramas conectat, poti pune un "senzor de curent" pe baterie.. si gata!PS: @niq_ro.. da' stiu ca o sa ai de lucru, nu gluma!.. credeai ca scapi cu doua chestii, trei diode?!
Link spre comentariu

Ei, glumeam :DChestia cu "consumatorii" e doar asa de... OPC.Ne multumim si doar cu farurile ;)Senzor de curent nu mere, ca se pune in... serie, oare? :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări