Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

va rog sa ma ajutati cu o schema

Postări Recomandate

Vizitator johnny_tl

Salut,Tin sa va anunt ca sunt ffff incepator in electronica si daca spun prostii sa nu radeti de mine.Am o schema de redresor pt bateriile auto si vreu sa o fac, numai ca in schema este un tiristor si nu este specificat numele acestuia si nu stiu ce sa folosesc spune despre el doar >=6A/100V. Ma puteti ajuta?Nu mai vb de faptul ca m-am chinuit o zi intreaga ca sa fac cablajul pe hartie si nu am reusit. Va rog sa ma ajutati.Va multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• niq_ro

5

• Kytan666

1

• yo9hrb

1

• MifTy

1

Top autori în acest subiect

Se pot folosi de exemplu BT137, BT138 sau BT139...Sunt triace dar merg si in locul tiristoarelor... :yawinkle:

fără modificări??(vreau să mă asigur!!...)
Link spre comentariu
Vizitator johnny_tl

Am reusit sa fac moantajul mai sus aratat. Am folosit in tristor BT137/800, dar am o prblema: Din P2 pot regla tensiunea intre 13,2 si 13,6V, iar din P1 amperajul intre 6,8 si 7,2 A. Ce pot face ca sa aduc tensiunea la 14,4A si amperajul intre 3,5 si 7A?VA rog sa ma ajutati am mare nevoie de acest redresor.Cand merge in gol ledul rosu trebuie sa fie stins sau aprins?(la mine este stins)Va multumesc anticipat

Link spre comentariu

daca ai tensiunea de dupa punte in jur de 17-18V atunci trebuie sa faci urmatoarele modificari:- sa inseriezi pe P1 cu o rezistenta de 10K (sau schimbi potentiometrul cu unul de 22k..chiar 47k)- sa micsorezi pe R13 la 1k

Link spre comentariu
Vizitator johnny_tl

transformatorul scoate 16,4, iar dupa punte am 13,6vreu sa mentionev ca nu am gasit puntea specificata in schema 50V/5A si am facut eu o punte din 4 diode de la o punte dintro sursa de alimentare de calculator

Link spre comentariu