Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

tranzistor condensator dioda...

Vizitator valentin87

Postări Recomandate

Vizitator valentin87

salutare sunt incepator si vreau si eu sfatul vostru,pentru inceput vreau sa ma lamuriti in legatura cu tranzistorul,de unde pot sa imi dau seama 1 care e baza 2 care e colectorul 3 care e emitorul si 4 de unde imi dau seama ce fel de tranzistor e bipolar mosfet?(mentionez ca am aparat de masura analog)de unde pot sa imi dau seama ca e ars tranzistorul?plusul pe care pin il pun si minusul la fel cam ce valori trebuie sa imi indice,vreau doar sa stiu daca e ars sau ba.cu condensatoarele asa stiam ca daca pun +pe+ si -pe- trebuie sa urce acul si sa coboare incet de tot(acuma corectatima daca gresesc)nu ma supar.si la dioda cand pun aparatul de masura nu trebuie sa imi indice nimica asa am citit si eu pe net toate sfaturile sunt bine venite mersi

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Marian

1

• remus68

1

• dan cod

1

Top autori în acest subiect

Vizitator valentin87

mersi Marian.dar nu ma prea am cu engleza si nu vreau acum sa devin profesionist vreau sa stiu doar cateva lucruri de baza in domeniul electronicii ex:masurarea unui tranzistor daca e bun sau nu.al diodelor si condensatoarelor ca se mai strica un televizor un aparat de radio inainte sa il duc la service poate pot sa il repar eu ca aparat de masurat am nu e ceva sofisticat dar cred ca atata imi arata daca e buna piesa respectiva sa nu.Acuma ce nu am inteles eu este ca daca am un tranzistor npn trebuie sa pun plusul pe baza si minusul pe colector si apoi pe emitor,iar daca e bun tranzistorul nu ar trebuii sa imi indice nimica,sau invers minusul pe baza si plusul pe colector si apoi pe emitor?am aparat de masura analogic se poate masura cu asta?orice sfat e bine venit :)

Link spre comentariu