Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

lmitare consum curent pt electroliza (auto) ?


Vizitator Komissar

Postări Recomandate

Vizitator Komissar

Salutare,

 

Imi cer scuze in primul rand daca acest subiect nu se incadreaza aici. Desi aparatul descris de mine va fi montat pe o masina, am presupus ca sem aplica niste principii universal valabile, de aceea intrebarea se preteaza la "diy" de ordin general.

 

Pe scurt, vreau sa incerc sa fac un aparat de electroliza pe care sa-l montez pe un autovehicul cu motor Otto.

 

Cunosc toate opiniile PRO si CONTRA acestui sistem , si in mare sunt de acord cu cele "contra" , insa eu urmaresc altceva prin acest aparat, respectiv posibilitatea alimentarii motorului cu combustibili "inferiori" , foarte ieftini ( ulei de motor uzat, de exemplu, amestecat cu benzina in proportie de 50-50% ) . Am facut deja niste experimente in acest sens, rezultatele au fost incurajatoare, insa mai am nevoie de "ceva" inainte de a il monta pe o masina permanent.

 

(mentionez ca nu sunt electronist, - am cunostiinte de fizica de liceu de electricitate - punctul meu forte e mecanica ) .

 

Aici intervine intrebarea mea:

 

Cum pot realiza un montaj/controller/dispozitiv etc care in timpul functionarii automobilului (implicit cu toti consumatorii porniti (faruri, radio, sistem de aprindere etc) plus aparatul de electroliza ) sa faca in asa fel, incat sa furnizeze curent aparatului de electroliza doar din ceea ce produce alternatorul , nu din baterie ? Altfel spus, sa nu descarce bateria. Practic la orice regim de functionare (relanti, croaziera, turatie mare) aparatul sa fie alimentat din curentul pus la dispozitie de alternator (la relanti mai putin, la turatii mai mult, desigur) .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    2

  • asyx

    2

  • florinellll

    1

Separare nu prea poti face,bateria e in paralel pe alternator,deci cand nu da una,da cealalta,in schimb poti face in asa fel incat instalatia cu pricina sa fie cuplata de la o anumita tensiune in sus,de ex de la 12,5-13V sa ai cuplata instalatia de electroliza,cand tensiunea e mai mica, sa fie decuplata(implicit in aceasta situatie se considera ca alternatorul nu incarca suficient din diverse motive...sarcina mare,turatie mica,etc).Vezi ce curent solicita acea instalatie,si in functie de asta stabilesti un element de executie,iar cu un comparator poti comanda cuplarea-decuplarea de la alimentare.

Link spre comentariu
Vizitator Komissar

Pt. asyx: Sunt total de acord. Nu vreau sa "reinventez" eficienta si sa fac sistemul supraunitar, deoarece nu asta am intrebat. Vreau doar 2 lucruri: 1. Sa am o electroliza, cat-de-cat , ineficienta, asa cum e ea. Sa am un flux de hidrogen+oxigen, cat de mic, constant, il limitele curentului furnizat de alternator. 2. Sa nu descarc bateria.Doru - asta e o idee f buna. Stiu ca pe vremuri se foloseau pt. asa ceva ( la sisteme de incarcare cu dinam ) niste relee cu platini si electromagneti. Ce modalitate "moderna" ai sugera pt. a realiza asa ceva ?

Link spre comentariu

Vezi ce curent solicita acea instalatie,si in functie de asta stabilesti un element de executie,iar cu un comparator poti comanda cuplarea-decuplarea de la alimentare.

Tocmai ti-am sugerat o modalitate,restul fara alte amanunte e greu de precizat,dar ca idee,poti folosi drept comparator un releu de incarcare electronic de dacie sa zicem,la care ii modifici pragul de actionare,iar pt executie...cine stie,poti folosi de la un banal releu pana la triac,tiristor,tranzistor,etc
Link spre comentariu

daca studiezi pe youtube o sa vezi ca ei folosesc un regulator electronic de tip pwm. in functie de turatie,se creste sau scade curentul pe electrolizor,eu cred ca de asta ai nevoie

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Komissar

Prin alimentarea apartului de electroliza direct din alternator si modificarea instalatiei masinii in sensul montari unui releu static intre baterie si alternator ,dupa circuitul de start (cu electromotorul de pornire) .

De ce transformi energia chimica in energie mecanica care sa o transformi in energie electrica pt realizarea disocierii apei care o combini la loc(energie chimica) si prin asta obti energie mecanica? Orice transformare e cu pierderi si cu cat mai multe cu atat mai mare pierderea.

Oricum ,electroliza se face din alternator deoarece are tensiunea mai mare (14V) fata de tensiunea bateriei (12V).

Inca o data:

-transformi energia chimica a hidrogenului in lucru mecanic cu randament de 30%;

-din energie mecanica o transformi in energie electrica cu randament de 80%;

-din energie electrica o transformi inapoi in energie chimica;

-din energie chimica in energie mecanica (30%) . Raportul e subunitar deci trebuie sa mai adaugi din exterior energie...de aceea te lasa bateria.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Metoda pentru ce ai nevoie:1. Desfaci alternatorul si tragi afara cele trei fire de corespund celor trei faze. Inainte de diodele redresoare.2. faci punte redresoare separata pentru cele trei faze.

As zice ca e o metoda mai simpla;nu trebuie intervenit in alternator,trebuie doar inseriata o dioda de putere,intre plusul alternatorului si plusul bateriei,cu catodul spre baterie.Instalatia de electroliza va fi conectata la plusul alternatorului.Astfel aceasta se va alimenta intotdeauna din alternator,niciodata din baterie.Exista si un dezavantaj,se pierde cca 1V pe dioda,iar daca releul de incarcare nu citeste tensiunea cu fir separat,conectat la plusul bateriei,va incarca cu cca 1V mai putin...
Link spre comentariu
Vizitator tyc

La motoarele cu calculator ,tensiunea bateriei e data de frecventa altenatorului iar daca-l modifici chiar ca motorul e piesa de schimb cu MTBF cateva luni.Cu instalatia asta esti bun de plata pt tot 'viteazul' ce te pupa -ii faci masina.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

La motoarele cu calculator ,tensiunea bateriei e data de frecventa altenatorului iar daca-l modifici chiar ca motorul e piesa de schimb cu MTBF cateva luni.Cu instalatia asta esti bun de plata pt tot 'viteazul' ce te pupa -ii faci masina.

O sa-ti raspund cu un proverb...''Ce treaba are sula,cu prefectura?''...Ce treaba are frecventa alternatorului cu tensiunea bateriei?De incarcarea bateriei cu tensiune constanta,de cca 14V,se ocupa strict releul incarcare,care citeste tensiunea pe baterie si comanda excitatia,s-o mentina constanta,pe ea tensiunea...si cam atat.Ca o paranteza,frecventa tensiunii generata de alternator,e direct proportionala cu turatia motorului si e folosita la unele modele diesel,pt a afla turatia motorului...afisata de turometru.

Dacă înseriezi dioda cu instalația, schimbi treaba. Ce face computerul? Vede o scădere de 0.65V (în condiții ideale) și plusează la tensiunea de excitație. S-ar putea să nu-i convină. De unde naiba iei o diodă în comutație rapidă pentru asemenea putere? Că sunt ceva zeci de amperi pe acolo, și există și niște fluctuații care trebuie să fie prezente. Nu acoperi cu diodă de sudură (am explicat mai devreme), trebuie să înseriezi câteva diode de alternator ca să ai distribuția de sarcină (amperi) și de temperatură pe fiecare conform catalogului tehnic. Deci ai cădere mai mare de 0.65V (cât îi trebuie să deschidă joncțiunea de siliciu) și bagi computerul în bălării când plusează la excitație.

Ori eu am ramas in urma si nu stiu ca incarcarea e monitorizata de calculator si nu de releul de incarcare ,ori boala se transmite ingrijorator de repede...La iesirea alternatorului,dupa puntea redresoare trifazata,exista tensiune continuua,cu riplu foarte mic;merge deci si multhulita dioda redresoare de 50Hz,ca dioda de sudura nu pot sa-i zic,ca respectiva se afla si-n invertoarele ce lucreaza la 100khz....Nu contest solutia cu punte redresoare trifazata separata,este solutia cea mai corecta,dar dificil de implementat...Pana la urma fiecare alege ce i se pare mai potrivit....Asta cu ....inserierea diodelor de alternator,ca sa ai distributie de sarcina si de temperatura....n-am inteles-o,dar astept explicatii suplimentare;intodeauna sunt dispus sa invat lucruri noi...
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Matache ,are...dupa frecventa alternatorului (reflectata in cc prin varfuri de tensiune) calculatorul stabileste timpii de injectie - e numai o variabila luata in calcul ;mai sant cele provenite de la sonda de oxigen ,tensiunea la bornele baterie ,viteza de deplasare,temperatura gazelor de admisie ,etc . Din acest motiv nu tine sa repari masina la marginea drumului -gen Dacia 1300.

Un numar mare de BMW au fost rechemate la uzina pt inlocuirea cablului sondei lamda .Cablul original era neecranat si a fost inlocuit cu unul ecranat...de ce oare?

skaarj

Releul de incarcare reglementeaza incarcarea (nu numai o supravegheaza) iar calculatorul comunica cu releul de incarcare .

MTBF e media timpilor de buna functionare ; produsele industriale sant testate si se constata cat timp functioneaza fara reparatii majore dupa care se face media timpilor.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Matache ,are...dupa frecventa alternatorului (reflectata in cc prin varfuri de tensiune) calculatorul stabileste timpii de injectie - e numai o variabila luata in calcul

Nu exclud varianta ca eu sa ma insel...dar ca posesor de masina pe injectie,stiu ca aprinderea si comanda injectoarelor,se face de catre calculator,monitorizand turatia si pozitia arborelui cotit,cu ajutorul unui semnal ce provine de la un senzor,comandat de un plot metalic existent pe volanta.

Oricum discutia era despre monitorizarea tensiunii de incarcare a acumulatorului;dupa stiinta mea responsabil de monitorizare si comanda excitatiei,e releul de incarcare,care la multe modele de alternator,e incorporat in acesta,alternatorul avand autoexcitatie,iar conectarea la instalatia auto,respectiv la acumulator, se face cu doar doua borne,plus si minus..

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Salutare,

 

Imi cer scuze in primul rand daca acest subiect nu se incadreaza aici. Desi aparatul descris de mine va fi montat pe o masina, am presupus ca sem aplica niste principii universal valabile, de aceea intrebarea se preteaza la "diy" de ordin general.

 

Pe scurt, vreau sa incerc sa fac un aparat de electroliza pe care sa-l montez pe un autovehicul cu motor Otto.

 

Cunosc toate opiniile PRO si CONTRA acestui sistem , si in mare sunt de acord cu cele "contra" , insa eu urmaresc altceva prin acest aparat, respectiv posibilitatea alimentarii motorului cu combustibili "inferiori" , foarte ieftini ( ulei de motor uzat, de exemplu, amestecat cu benzina in proportie de 50-50% ) . Am facut deja niste experimente in acest sens, rezultatele au fost incurajatoare, insa mai am nevoie de "ceva" inainte de a il monta pe o masina permanent.

 

(mentionez ca nu sunt electronist, - am cunostiinte de fizica de liceu de electricitate - punctul meu forte e mecanica ) .

 

Aici intervine intrebarea mea:

 

Cum pot realiza un montaj/controller/dispozitiv etc care in timpul functionarii automobilului (implicit cu toti consumatorii porniti (faruri, radio, sistem de aprindere etc) plus aparatul de electroliza ) sa faca in asa fel, incat sa furnizeze curent aparatului de electroliza doar din ceea ce produce alternatorul , nu din baterie ? Altfel spus, sa nu descarce bateria. Practic la orice regim de functionare (relanti, croaziera, turatie mare) aparatul sa fie alimentat din curentul pus la dispozitie de alternator (la relanti mai putin, la turatii mai mult, desigur) .

Am facut un experiment din acesta acum vreo 15ani.

Concret am pus in rezervorul unui Trabant 6litri benzina +2 litri motorina .....rezultatul mi-am blestemat soarta pana am ajuns la primul peco (calatoream spre Gaesti)sa fac plinul cu benzina.

Asa ca trageti singuri concluziile

Link spre comentariu

Subscriu.Si Trabantul e foarte permisiv la combustibili . Eu am facut acelasi experiment dar pe un motor in 4T ,cu cursa lunga si camera de ardere generoasa ,asa de generoasa ca odata s-a rupt cureaua de distributie si la inlocuire motorul a putut fi invartit de doua ori (ma rog,o data si ceva zeci de grade) pt punerea la punct .Schimbat cureaua ,dat cheie si continuat drumul.Cocteilurile au fost diverse ,cu motorina in amestec functioneaza corect pana la 5% din volum .Limitarea consumului din baterie (pana la 0) se poate face montand panouri solare pe masina si sa o folosesti decat vara cand e soare.Asta mi-aduce aminte de un baron ,care cand a cazut in balta s-a tras cu mana dreapta de chica pt a se scoate de acolo. Zice el ca a si reusit!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări