Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ECU standalone Megasquirt


Vizitator Ford_V6

Postări Recomandate

Vizitator Ford_V6

Va salut,Am si eu o problema si sper sa gasesc putin ajutor aici. Am asamblat un ECU auto Megasquirt si ma lovesc de o problema...Injectroarele sunt comandate continuu. Ideea este ca intrarile driverului pentru mosfeturi IXDI404PI sunt puse la VCC prin cele doua rezistente r14 si r17. In aceste conditii pe intrarile driverului avem +5vcc si normal pe iesiri +12vcc. De aici mai departe circuitul se comporta normal tinand masa comutata incontinuu la injectoare.Care este rolul acestor rezistente ? Are cineva idee de ce sunt puse acolo ?Atasez schema cu conexiunile procesorului (injectoarele pe pinii 21 si 22) si circuitul de comanda.In rest montajul functioneaza perfect, am toate intrarile functionale, se sincronizeaza cu traductorii de pe masina...doar problema cu injectoarele mai ramane.Multumiri anticipate.

post-67797-13982945036_thumb.gif

post-67797-139829450366_thumb.gif

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bluey

    3

  • Blind

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator Danco

R14 si R17 = pull-up resistors...adica rezistente care mentin un potentialul pozitiv pe intrarile InputA si InputB ale lui IXDI404PI atunci cand PWM0-1 si PWM1-1 au potential nedefinit (pozitiv sau High-Z).

 

pe intrarile driverului avem +5vcc si normal pe iesiri +12vcc

...gresit !!!

 

Din pdf-ul lui IXDI404PI vedem ca "IXDI404 Dual Inverting 4A Gate Driver" adica are doua porti de comanda inversoare. Adica...cand ai GND pe intrare atunci iesirea este activa. In lipsa unui semnal ferm pe PWM0-1 si PWM1-1 cele doau rezistente au rolul de a tine driver-ul blocat ferm.

Verifica semnalele (intrarile) PWM0-1 si PWM1-1 si vezi ce se intampla cu ele...probabil stau in GND cand n-ar trebui sa fie acolo, sau IXDI404PI a devenit sarma.

 

Bafta

Link spre comentariu

Cablajul l-ai cumparat de la ei sau e facut de tine? Din cate stiu, mai au mici "soparle" prin scheme, de-asta intreb.Ai achizitionat si placa de teste, urmand procedura de testare pe care au descris-o ei in instructiuni?PS: Pe ce masina vrei sa montezi megasquirtul? Intentionez sa imi cumpar si eu un ms3 la un moment dat, ajutat de 2 sonde wide-band si alte cateva balarii

Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Din pdf-ul lui IXDI404PI vedem ca "IXDI404 Dual Inverting 4A Gate Driver" adica are doua porti de comanda inversoare. Adica...cand ai GND pe intrare atunci iesirea este activa. In lipsa unui semnal ferm pe PWM0-1 si PWM1-1 cele doau rezistente au rolul de a tine driver-ul blocat ferm.Verifica semnalele (intrarile) PWM0-1 si PWM1-1 si vezi ce se intampla cu ele...probabil stau in GND cand n-ar trebui sa fie acolo, sau IXDI404PI a devenit sarma.

Inteleg ... multumesc mult.

Cablajul l-ai cumparat de la ei sau e facut de tine? Din cate stiu, mai au mici "soparle" prin scheme, de-asta intreb.Ai achizitionat si placa de teste, urmand procedura de testare pe care au descris-o ei in instructiuni?PS: Pe ce masina vrei sa montezi megasquirtul? Intentionez sa imi cumpar si eu un ms3 la un moment dat, ajutat de 2 sonde wide-band si alte cateva balarii

Cablajul e cumparat de la ei. O sa monez ecu pe un Renault 5 echipat cu motor turbo de Volvo B18FT impreuna cu wideband Inovate.
Link spre comentariu

Si acum vin si eu cu aceeasi intrebare pe care o punea un nene pe forumul ala de masini.Poti folosi driverul ala cu mosfeturi pe un set suplimentar de injectoare pe o masina fara megasquirt?Adica sa le comanzi simultan cu cele existente pe masina.Banuiesc ca mai sunt si alte probleme legate de afr dar e o intrebare pur teoretica.Sunt sigur ca de functionat ar functiona , dar care ar fi dezavantajele?

Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Nu vad de ce nu ar functiona. Exista si montaje aftermarket care permit utilizarea a inca un set de injectoare. La o masina supraalimentata poti folosi un trigger MAP sa le pornesti.

Link spre comentariu

Am inteles.La Megasquirt iti vine o harta de baza de la care sa pornesti sau trebuie sa ti-l configurezi de la 0 pana reusesti sa pornesti motorul?Am un prieten (pe care banuiesc ca il stii) care tocmai instaleaza un Megasquirt pe un motor in 4cil de bmw echipat cu compresor.Si aparusera diversi care cereau intre 250E si 350E doar pentru configurare.Si mai am o intrebare :DPoti sa controlezi cu MS injectoare suplimentare, injectie w/m , ventilatoare si alte accesorii? Sau e doar un Unichip mai evoluat?De fapt cam care ar fi diferentele intre un standalone scump de genul VEMS sau Motec si MS?

Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Totul se configureaza de la 0. Poti controla orice vrei tu cu MS-ul. Nu este un unichip ci este un ECU standalone cu procesor, memorie, circuite de intrare/iesire. MS1 si 2 deja au ani in spate si poti spune ca sunt depasite dar noul Ms3 cu procesor dualcore deja tinteste spre un alt segment de piata. VEMS-ul este dezvoltat pe platforma Megasquirt deci este comparabil. ECU urile mai cu pretentii sunt evident proiectate si asamblate la alte standarde. Toate fac acelasi lucru ... diferenta este cat de fin si precis o fac. Ideea este simpla... MS 1&2 sunt hobby, fac treaba dar nu cred ca au loc intr-o competitie automobilistica serioasa.

Link spre comentariu

Cablajul e cumparat de la ei. O sa monez ecu pe un Renault 5 echipat cu motor turbo de Volvo B18FT impreuna cu wideband Inovate.

Dai si tu ceva detalii?Stroker?Turbo mare/mic/2? Un target?Ce fel de injectoare o sa folosesti?Enginu il lasi la locul lui sau pui central?Nu sunt eu mare fan benzinare dar imi plac proiectele deosebite :) Nu ca r5 cu 1.7T ar fi ceva nou dar sunt sigur ca o sa folosesti unele chestii diferite de solutiile clasice.MS3 e una dintre ele.
Link spre comentariu
Vizitator Ford_V6

Motor B18FT stock cu 45.000 km cu turbina k 24 injectoare de 300, axa cu came F3N si admisie portata cu clapeta de BMW M50B20. Cutia si ambreiajul sunt stock dar pereche cu motorul adica in stare perfecta. Targetul este cat mai aproape de 200 hp. Motorul este montat la locul lui. Masina este un R5 destul de cunoscut (PST-ul) fost GAM.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Ce tip de injectoare ai pe masina, low-impedance sau high-impedance? la ms1 si ms2, din cate imi aduc aminte, aveai nevoie de ceva in plus pt a comanda unul dintre tipurile de injectoare (celalalt tip era comandat in mod nativ...nu mai tin minte exact, am incercat sa nu ma mai interesez deoarece imi fac sange rau neputand sa imi cumpar unul pt rek-ul meu)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări