trinitty Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 Buna ziua. Am un motor pe care il folosesc de mult timp pe post de polizor (montat pe un sasiu), pe care il porneam pana acum manual (trageam de cureaua de transmisie pt. a-i da impulsul de pornire). Am adunat ceva informatii de pe forumuri de specialitate si m-am hotarat sa-l pornesc direct de la buton, cu ajutorul unui condensator. Am ales o solutie cu 2 intrerupatoare (de fapt 2 sigurante bipolare Moeller 25A C 10kA), in ideea ca dupa pornirea motorului, sa scot condensatorul din circuit (am inteles ca in cazul in care condensatorul nu este corespunzator, se poate incalzi ori el prea tare, ori motorul). Nu cunosc caracteristicile motorului(fisa cu specificatiile tehnice s-a sters in timp).Am realizat montajul astfel:La bornele 1 si 3 ale primei sigurante am legat L si N de la retea. Bornele 2 si 4 la bobina de lucru a motorului. Tot la bornele 2 si 4 doi conductori catre bornele 1 si 3 ale celei de-a 2-a sigurante.Bornele 2 si 4 (siguranta 2) la bobina de pornire a motorului. In circuitul bobinei de pornire este inseriat un condensator de 40 uF.Acum cand pornesc cele 2 sigurante, motorul porneste fara probleme. Dupa pornire, opresc siguranta 2 (pt. a opri bobina de pornire). PROBLEMA este ca imi apare un curent de cca 120V la bornele 2 si 4 ale sigurantei 2, deci dupa siguranta (curent semnalat de lampa de control si masurat cu multimetrul).De ce apare fenomenul si cum se poate remedia ? (adica lipsa tensiune la bornele 2 si 4 dupa oprirea sigurantei).Ma intereseaza pt. ca la bornele 2 si 4 ale fiecarei sigurante am montat cate o lampa de control cu led. Ideea era ca dupa pornirea motorului sa nu uit bobina de pornire alimentata (lampa de control ar trebui sa se stinga, la oprirea sigurantei). Link spre comentariu
leoncris Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 http://www.emil.matei.ro/motor1.php Link spre comentariu
trinitty Postat Iunie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2012 Multumesc de raspuns, dar partea cu pornirea motorului ajutat de un condensator am rezolvat-o. Ce nu am inteles, este de unde imi apare acea tensiune dupa ce intrerupatorul (siguranta) este deschis. Link spre comentariu
dan cod Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 Deseneaza schema sa vedem ce ai facut acolo.Nu cumva tensiunea este prin cond? Link spre comentariu
zal Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 Mai mult ca sigur e vorba de inducţie în acea bobină rămasă separat după deschiderea siguranţei. Atîta timp cît tensiunea nu ajunge pe carcasa motorului (sper că are împămîntare), nu e nici o problemă. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 Iti apare tensiune datorita lampii de prezenta tensiune care ai spus ca este cu LED . Link spre comentariu
trinitty Postat Iunie 12, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2012 Schema montajului. Adica ar trebui sa pun un simplu bec in locul led-ului ? Led-ul este de fapt o lampa de control Schneider cumparata din comert, ce contine un mic circuit, pt. a putea fi conectat la retea. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 O lampa de control cu bec sau o rezistenta in paralel si cred ca ai rezolvat problema. Link spre comentariu
lucione_cip Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 incercati sa montati lampa de control intre bornele 1 si 4 sau 2 si 3 (siguranta nr 2), teoretic astfel se va stinge si lampa cand opriti siguranta nr 2, inteleg ca asta doriti... sau incercati cu o rezistenta in paralel cu lampa... Link spre comentariu
trinitty Postat Iunie 13, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2012 incercati sa montati lampa de control intre bornele 1 si 4 sau 2 si 3 (siguranta nr 2), teoretic astfel se va stinge si lampa cand opriti siguranta nr 2, inteleg ca asta doriti... sau incercati cu o rezistenta in paralel cu lampa...Da, intre timp am mai analizat montajul si am rezolvat cum a zis si lucione_cip. Am legat lampa la bornele 2 si3 si gata povestea. M-am gandit si la treaba cu rezistenta, dar nu cred ca merge, pt.ca exista o tensiune permanenta la bornele 2 si 4, deci probabil rezistenta n-ar fi supravietuit.Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum