Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 Va salut pe toti.SUnt nou pe acest forum,si cu toate ca stiu ca s-ar putea sa nu puteti sa ma ajutati totusi am sa incerc.Eu am un opel vectra A 1.6i injectie din 1992,la care am atasata o instalatie GPl originala de olanda Koltec.In spate pe butelie este ca un fel de ceas mic cu gradatie pana la 95% nivel de avertizare,adica un magnetic LPG senzor level.Intrebarea mea ar fi unde as putea gasi un altul la fel ca cel care il am,sau unul care sa masoare exact ca cel original?Pe el scrie LIVELLO MS si hembert Holland.Ideea cu acest senzor mititel este faptul ca el inca functioneaza,cel putin asa cred(nu sunt sigur daca e stricat), pt ca daca il pun pe butelie fara sa fie legat,si fara nici un contact pus,simte imediat nivelu GPL adica se misca limbuta aia mica,dar problema este ca nu stiu deloc cum se leaga ca sa-mi arate si in bord la litrometru.Am sa atasez si pozele cu acest nivel magnetic de GPL http://picz.ro/index.php?id=691024e77ea ... 7fc980c80e http://picz.ro/index.php?id=1fb854fb5e2 ... 5dd0947817 http://picz.ro/index.php?id=ef9d41e168a ... de0050bd31 Ma poate ajuta si pe mine cineva? Link spre comentariu
worker Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 acel senzor (detector de nivel) iti va indica nivelul daca il legi la comutatorul electronic din care schimbi alimentarea GPL - benzina. detalii vezi aici: viewtopic.php?f=21&t=54518 viewtopic.php?f=21&t=101830 o schema ai aici: http://www.tamona.lt/pdf/en/PG-3-en.pdf daca ai comutator este simplu, daca nu trebuie sa cumperi unul. ideal este sa zici ce model de comutator ai. Link spre comentariu
stefan94stefan Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 Pe acel comutator care sa zis mai devreme sunt niste leduri si acolo indica nivelul gpl-ului din butelie ......eu asa stiu,asa am vazut Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 Eu am mai avut instalatia asta de gpl pusa in 2004 pe masina,si tin minte perfect ca pe acu de benzina la bord imi arata si nivelu de gpl.Adica daca aveam sa zicem 20 l de benzina imi arata 20l,iar cand comutam pe gaz si mai aveam in butelie sa zicem 15 l,scadea acu fix la 15 l.Deja a inceput sa ma enerveze instalatia asta olandeza ca nu-i da nimeni de cap,nici cei mai buni meseriasi care se lauda ca au experienta 11 ani in domeniu gpl.............. Suntem in urma cu mai mult de 50 ani fata de straini,daca ce au montat aia in 1992 nu sunt in stare asa zisi meseriasi care monteaza GPl sa descifreze cum se leaga cateva fire.SI suntem in 2012....Ai naibii olandezi... :| AM comutator clasic fara nici un led pe el pe care scrie B/G atat.Alea pe leduri ce ziceti voi sunt italiene.A mea este olandeza Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 worker maine o sa-i fac o poza si la comutator si-ti zic exact ce tip de comutator.Ideea este ca vreau sa pun la loc instalatia cum a fost din fabrica si atat.Nu vreau sa umblu cu improvizatii. Instalatia este toata originala KOLTEC.Ce ma oftica pe mine este faptul ca in 2004 cand am avut aceasta instalatie pe masina cine a demontat-o...a demontat-o in cainie ca sa zic asa,pt ca de abia am regasit toate piesele ei,adica butelie,plaman(vaporizator),furtunu de incarcare.Nu stiu exact daca cumva a avut ELC(Electronic Lambda control),sau chiar ECU.Chiar nu stiu.Dar ECu separat din cate stiu au doar astea noi secventiale.Nu cred ca are cum sa aiba ECU.Dar ELC mi-e cam teama ca a avut pt ca atunci cand merg pe gaz mi se aprinde acel check engine,si toti mi-au zis ca ala se aprinde cand merg pe gaz pt ca nu simte acest ELC. Voiam sa mentionez urmatorul aspect,acel senzor magnetic de masurare nivel gpl din butelie,a fost legat pe furtunu de incarcare care intra in butelie,si firele care pleaca de la el are o mufa cu 3 picioruse,dac e fac o poza si la aia Cineva care a vandut acum 1 an o instalatie cap-coada identica cu a mea arata cam asa: http://picz.ro/index.php?id=a8db2ca58ad ... 446bc3728c In aceasta poza unde am facut sageata aceea rosie,nu cumva cutiuta aceea neagra este chiar ELC? http://picz.ro/index.php?id=5b850c58729 ... 9646676f60 Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 comutatorul in bord are 6 picioruse si este: DAV 6A/250A~ Made in France AM observat ca in bord mi-a mai ramas un fir neconectat pe vechea instalatie electrica de GPL nu stiu ce-i cu el.Cei care mi-au montat instlatia de GPl mi-au zis ca nu stiu si nu-si explica cum se leaga senzoru sa-mi indice in bord http://picz.ro/index.php?id=d83ffad5d52 ... d82ffb3f85 http://picz.ro/index.php?id=6dd559a72b1 ... 6a216f0aac http://picz.ro/index.php?id=c8580470308 ... d7d0e6d86a Link spre comentariu
worker Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 vezi unde duce acel comutator. in mod normal firele ar trebui sa duca intr-un modul electronic. daca firele de la comutator duc direct la electrovalve inseamna ca este sau a fost o improvizatie. indicatorul de benzina poate indica si nivelul de GPL dar nu vei reusi sa iti indice nivelul corect. Daca vrei sa ai un indicator precis trebuie elalonat si vei putea face asa ceva doar intr-un laborator. te complici. instalatia a fost montata din fabrica sau after market? pune si o imagine cu instalatia. mai multe detalii vezi aici: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=31463 L.E. postul acela lung de la pagina 3 este al tau, da? Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 12, 2012 Partajează Postat Iunie 12, 2012 Instalatia este de fabrica originala OPEL.Nu stiu de ce nu ma crede nimeni cand zic ca pe acelasi buton indica corect si benzina si gazu.Adica mai repet odata daca aveam 20 l de benzina in rezervor in bord imi arata 20 l exact si precis,iar daca in rezervoru GPL aveam 30 l si comutam pe gaz acu se urca la 30 l in timp real.Io tot nu inteleg dc nu ma crede nimeni ca a fost asa?Fratilor inca o data repet instalatia asta a fost originala de fabrica OLANDEZA,de aia sunt eu asa de obsedat sa o refac cum a fost ea inainte.Ca toti imi zic dc nu o vand si-mi pun una noua.Nu frate mie imi plac lucrurile de fabrica si originale Poze am pus complet chiar si cu masina care o am in postu ala kilometric P.s nu vreau sa fiu rau dar aia de pe opel forum abereaza si habar nu au.Pai nu vezi deschide unu un topic special pt instalatia Koltec,altu zice ca ar avea manualu cum se leaga dar nu intelege limba,dupa care vine si nea gheorghe ca are si el o instalatie bertone si uite asa se deviaza de la subiect,ca asa sunt oamenii..... :| Modulu ala electronic de care zici tu nu cumva este chiar ELC(Electronic lambda control) ? Sunt constient ca a avut si electronica separata,dar mie din instalatie mi-a mai ramas doar butelia,plamanu(adica vaporizatoru),conducta de gpl pe sub masina,furtunu de alimentare gpl si senzoru de nivel GPl.Restu au pus de la ei acolo iun service unde mia montat instalatia.Si sunt apropae sigur ca au legat firele de la comutatoru din bord direct la electrovalve,probabil de aceea nu imi indica nimic.Of....din pacate degeaba ma chinui so fac la loc cum a fost ea candva,ca nu reusesc.Si ce ma oftica e faptul ca nu gasesc pe nicaieri instalatia mea koltec de pe opel vectra A,nici macar pe ebay, Nu stiu despre ce post de la pagina 3 zici.Am scris un post kilometric dar pe alte forumuri,dar degeaba. Acesta: http://www.masini.ro/forum/content/Aria ... zor-level/ Cu o mica precizare sensoru din acele fotografii nu este cel original,ala a fost luat de pe alta butelie.Intre timp am gasit senzoru meu original pe care l-am pus pe picz.ro in primu post Link spre comentariu
worker Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 Daca vrei sa ai siguranta in exploatare si in trafic la un eventual control monteaza o instalatie noua omologata.De ce zic asta:1. butelia este expirata (durata ei de viata este 10 ani de la fabricatie)2. conductele sigur nu au fost ermetizate intrand in ele mizerii si chiar au oxidat pe interior.3. furtunele si membrana de la vaporizator sunt uzate (coapte) plus ca daca nu au fost sigilate racordurile unde intrau conductele s-a intamplat ca la pct 24. ca sa pui la punct instalatia electrica te va costa destul de mult (vorbesc de timp si bani)5. daca cei de la RAR te-au pus sa dai instalatia jos nu au fost ei nebuni. stiau ei ceva.6. ziceai de instalatiile italiene. stii, italienii sunt inca pe piata si pe val pe cand marca ta olandeza nu mai exista de mult. De aici trage tu concluziile.Nu imi lua in nume de rau cele de mai sus dar si eu sunt utilizator de GPL (2 ani si 80000km cu o instalatie Tomasetto Stag 200). Mai am si pe o Dacie instalatie GPL din 2006 care si acum functioneaza impecabil (50.000 km in 5 ani).Nu, nu sunt taximetrist dar imi desfasor activitatea pe teren asa ca la clienti ajung cu masina.O provocare ar fi pentru mine pe langa LED-urile care imi indica nivelul de GPL sa montez un trip computer impreuna cu un adaptor care sa imi indice nivelul de GPL in litri precum si consumul instantaneu. Daca totusi vrei sa folosesti instalatia respectiva cumpara un comutator electronic ca cel din link-ul postat mai jos si gaseste un electronist bun in zona ta sa-ti faca un adaptor de impendanta sau chiar un convertor sa injectezi semnalul la indicatorul de benzina din bord. Am zis adaptor de impendanta sau convertor deoarece nu stiu ce semnal genereaza acel indicator de nivel de pe butelie. Dar se poate verifica foarte simplu.comutatorul electronic recomandat este foarte simplu de programat si iti programezi cand vrei sa comuti pe GPL.Citeste manualul de utilizare si o sa vezi ca este foate evoluat comutatorul.succes! Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 dar butelia daca a "expirat" sa inteleg ca nu mai prezinta siguranta,sau te referi doar din punctul de vedere ca ma poate opri raru?Intreb asta pt ca stiu ca toate buteliile gpl sunt facute din otel tratat special cu o grosime in carne de 3-4 mm.Iar treaba cu 10 ani valabilitate cred ca se refera la faptu cu actele,nu ca se deterioreaza butelia nu?Serviceu care mi-a montat instalatia asta mi-a zis ca nu poate sa-mi dea acte la butelie ca e prea veche,dar la restu pieselor cum ar fi vsporizatoru si conducta de sub masina la alea imi da fara probleme.Dar mi-a zis ca butelia nu are nimic,ca altfel nu mi-ar fi montat-o pe masina sa-mi risc viata.Sti si eu ma gandesc cateodata daca doamne fereste poate sa explodeze butelia in mers.Doamne fereste,io tot ma bazez ca e facuta cu "cap" Eu nu am multi km pe gas cu instalatia asta.Am doar 850 km facuti nici 1000...Astazi am mers pana am consumat tot gpl din masina.Cand consuma gpl din butelie imi dau seama imediat ca-si pierde din vlaga incetu cu incetu si incepe sa dea in "nas" treptat,dar daca comut pe benzina imediat isi revine in mers.Totusi astazi am observat un fenomen aiurea.Dupa ce am terminat tot gpl-ul din butelie mi-a dat un rateu .A fost ca o pocnitura.Dar o pocnitura puternica.Sincer sa fiu m-am cam speriat.Asa sunt eu mai sperios de fel pt ca multi mi-au bagat in cap faptul ca buteliile gpl pot exploda in mers.Si am plecat urechea la ei.Dar pe multe siteuri multi zic ca gpl e mult mai sigur decat rezervoru de benzina cand vine vorba de explozie.Chiar nu inteleg de ce a dat rateu,pt ca toate electrovalvele care mi le-au montat in service sunt toate noi.Nu au pocnit AM gasit un filmulet pe youtube cu siguranta unei butelii GPl in caz de incendiu.SI din cate vad in filmulet testul e facut pe o butelie olandeza exact ca a mea.Parca m-am mai linistit un pic http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto ... -gpl/7340/ Link spre comentariu
worker Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 reglementarile ISCIR asa zic. acum decizia iti apartine.Din posturile anterioare am inteles ca iti pasa de masina ta asa ca alege ce este mai bine pentru ea dar si pentru tine.eu personal as monta o instalatie noua, omologata care pentru masina ta este sub 900 lei cu tot cu RAR si nu mai ai dureri de cap. Acum depinde cati km faci pe luna.Eu in afara Bucurestiului circul numai noaptea si nu mi-a verificat nimeni instalata (este trecuta si in certificat) dar am auzit cazuri in care persoanele care au instalatie GPL neomologata au avut probleme in trafic la controale RAR. Link spre comentariu
Vizitator bogdanComan29 Postat Iunie 13, 2012 Partajează Postat Iunie 13, 2012 asta este...umblu cu ea pana m-o opri si-mi ia certificatu masini si cu asta basta.Vin timpuri grele,si benzina va ajunge si la 9 ron/l in viitoru apropiat.Asa se preconizeaza la tv ca daca izbucnete razboiul in Iran va urca pretul barilului.oricum nici 6 ron nu mi se pare pre putin.Cat despre faptu sa-mi pun instalatie noua de gaz pe masina asta din 1900 toamna.....hmm parca nu se mai renteaza,si oricum ma repet eu sunt doar pt lucrurile originale de fabrica.Oricat de tari sunt cei care monteaza instalatii gpl in Romania,ca toti se lauda ca au experienta in domeniu multi ani,(cand le dai sa lege un switch ca a l meu se pierd,zic ca nu-si explica cum vine asta ..ca sa fiu un pic ilar),tot nu o sa se compare niciodata cu o instalatie gpl originala de fabrica.Romanu tot roman ramane.Stim bine cu totii cum lucreaza romanii,si daca au piese excelente in mana.Sa fim seriosi n-o sa compari niciodata un roman care iti instaleaza un gpl pe masina cu un olandez de exemplu.Exigentele sunt mult mai ridicate la straini.La noi mai trebuie multi ani sa avem "aceasta disciplina" in sange ca strainii sa fim constinciosi,si sa facem lucrurile cu simt de raspundere, si sa respectam si ultimu milimetru..Bine asta e doar pct meu de vedere si atat.Uite eu am asistat si lucrat la montarea unor piese intr-un abator pe langa Buzau.Toate piesele erau marca olandeza STORK.SI mi-a fost dat sa cunosc si un olandez care era venit acolo pe partea electrica la conectarea acelor utilaje.In afara faptului ca vorbea lb engleza super fluent,avea niste exigente enervante de-a dreptu,in sensul ca l-am vazut practic cum se enerva ca un utilaj nu era pus la milimetru,Se uita si analiza niste aspecte care din punctu nostru de vedere nici nu le observai.Eu am ramas uimit de felu cat de exigenti sunt acesti olandezi,si cat de constiinciosi sunt,dar l-am apreciat in acelasi timp.De aceea strainii au masini si utilaje performante pt ca ei se uita si la ultimu milimetru,nu ca noi.Mai avem multi ani sa intelegem mentalitatea strainilor si sa ne dam raspunsu singuri de ce sunt cu "multi ani"inaintea noastra.....Ca o ultima intrebare unde as putea sa verific starea buteliei.Chiar as fi curios sa vad cata viata mai are Link spre comentariu
justMe Postat Octombrie 5, 2012 Partajează Postat Octombrie 5, 2012 i-mi cer scuze colegului #bogdanComan29 daca ma bag peste subiectul lui. cred ca am inteles cam ce ar vrea sa faca.......cam acest lucru caut si ieu... colegul are la bord un comutator care ii indica numai faptul ca este pe benzina sau pe GPL...Nu ii indica si cat GPL mai are.....aceiasi problema o are si sora mea la masina....sa stii cat gaz mai ai trebui sa mergi sa te uiti la indicatorul din portbagaj. acum rugamintea daca ne poate ajuta cineva sa putem vedea nivelul GPL la bord...prin intermediul unor leduri sau prin intermediul ceasului de benzina cu respect Link spre comentariu
electronman59 Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Am montat gpl pe masina , este normala ,nu secventiala ,desi masina este pe injectie mpi. Din pacate nu am indicatia nivelului gpl la bord pe comutator , are doar un led pentru minim ,care te anunta ca trebuie sa alimentezi . Ce solutii ar fi sa vad nivelul gpl la bord? Link spre comentariu
validae Postat Martie 24, 2016 Partajează Postat Martie 24, 2016 Ce indicator de nivel aveți pe butelie ? O poză clară de aproape ar ajuta mult. De obicei se poate lua informația de nivel chiar de la magnetul indicatorului de nivel (e cuplat magnetic cu plutitorul) printr-un senzor Hall. Vedeți și discuțiile anterioare de pe topic Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum