Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Circuit de comanda ceas gara


ciprivw

Postări Recomandate

Care este cea mai ieftina si accesibila optiune pentru alimentarea unui ceas de gara care merge la 24v?

Dr.L: dupa cum se va vedea mai jos,trebuie realizat si un circuit care sa dea un impuls pe minut

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ciprivw

    7

  • Dr.L

    4

  • Vlad Mihai

    3

  • vasile eugen

    1

Top autori în acest subiect

Cineva de pe alt forum spunea ca ceasul asta s-ar putea sa nu fie de sine statator, ci sa primeasca comanda de la un ceas principal. am incercat sa invart rotita mecanismului si limba se misca cu un minut odata. se pare ca asa ar fi

Link spre comentariu

s-ar putea rezolva cu un montaj cu lm555. Cautati in datasheet. Sunt de pe telefon nu pot sa va dau o schema acum. Sau daca asteptati pana mai tarziu.

Link spre comentariu

Ceasurile de acest gen erau alimentate dintr-o retea speciala a CFR ... asigura practic stabilitatea si precizia orei ... erau foarte exacte ... am mai vazut si in marile intreprinderi , unde erau sute de terminale tip ceas . Asa ca nu cred ca e o simpla problema de alimentare ... montajele cu 555 nu sint suficient de stabile , ( pentru un ceas ) .

Link spre comentariu

@ciprivw -cauta scheme de ceas p-aici...pune link aici...vedem,modificam...@vasile eugen -Ceasul nu are indicator de secunde,deci e logic sa primeasca un impuls pe minut si la fiecare impuls sa miste minutarul.@gauss -asa e,o sa-l mut cel mai probabil la diy

Link spre comentariu

Multumesc pt mutarea discutiei aici. Cunostintele mele de electronica sunt destul de slabe, dar un aparat de masura si un ciocan de lipit tot gasesc prin casa, iar daca schema pentru acest montaj nu e foarte complexa, cred ca m-as putea descurca in realizarea ei, cu postarea evolutiei si a rezultatelor. La gasirea unei scheme potrivite sper sa ma puteti ajuta... :jytuiyu

Link spre comentariu

Sistemul de ceasuri era comandat de un ceas "mama" , si nu este vorba de un impuls pe minut, polaritate liniei de alimentare a bobinelor, se inversa din minut in minut. Inversare se realiza cu relee intermediare, se poate utiliza o punte "H" cu tranzistoare pentru o fiabilitate sporita.Au mai existat ceasuri cu alimentare pe "3 fire" (ceasul pe care il aveti poate fi modificat sa functioneze cu alimentare pe "3 fire), tensiune de alimentare era de 12 VDC, erau utilizate la sisteme la care lungimea liniei de alimentare era sub 100 m. Cu stima Barbu Paul

Link spre comentariu

Ceasul pilot se face foarte simplu cu un microcontroler (cel mai mic si ieftin) prevazut cu un cuart de ceas de 32.768 Hz. Tot sistemul se alimenteaza dintr-un acumulator-tampon cu plumb de 24V cu incarcare permanenta. Consumul total este de 16 mA inmultit cu numarul de cadrane. Pentru 10 cadrane (5 ceasuri de gara) consumul este de 160 mA sau cca. 4 Ah pe zi. O baterie de 20 Ah incarcata asigura consumul timp de 5 zile fara curent de la retea. Curentul permanent de incarcare trebuie sa fie ceva mai mare decat consumul total al sistemului (250 mA in cazul de mai sus).Spor la treaba si succes!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări