ciprivw Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Care este cea mai ieftina si accesibila optiune pentru alimentarea unui ceas de gara care merge la 24v? Dr.L: dupa cum se va vedea mai jos,trebuie realizat si un circuit care sa dea un impuls pe minut Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 buna seara, puteti aproxima consumul acelui ceas? Link spre comentariu
ciprivw Postat Iunie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2012 Mecanismul ceasului se poate vedea aici http://oldbaiamare.blogspot.ro/2012/06/blog-post.html ,iar pe bobine scrie: 24V 1500 ohm 13400 zav 0,10 Cu sm Nu cred sa fie un consum mare Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Pai e doar o bobina acolo,deci trebuie alimentat in curent alternativ,cu 50Hz,adica direct de la un traf de 24V si cativa w. Vre-o 10,cred Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 sunt tranformatoare de 2x 12v 400mA in comert care costa putin. Ar rezulta 24v 400mA, poate e de ajuns. Asta ar fi un exemplu. Link spre comentariu
ciprivw Postat Iunie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2012 Cineva de pe alt forum spunea ca ceasul asta s-ar putea sa nu fie de sine statator, ci sa primeasca comanda de la un ceas principal. am incercat sa invart rotita mecanismului si limba se misca cu un minut odata. se pare ca asa ar fi Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Atunci singur e asa. Iti mai trebuie si un montaj care sa genereze un impuls pe minut. Link spre comentariu
ciprivw Postat Iunie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2012 M-ar putea ajuta cineva in acest sens cu niste informatii? O schema, ceva, sau unde sa caut Link spre comentariu
vasile eugen Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Forte posibil la un minut sa dea un impuls la un releu.Iar contactele releului sa comande bobina . Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 s-ar putea rezolva cu un montaj cu lm555. Cautati in datasheet. Sunt de pe telefon nu pot sa va dau o schema acum. Sau daca asteptati pana mai tarziu. Link spre comentariu
gauss Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Ceasurile de acest gen erau alimentate dintr-o retea speciala a CFR ... asigura practic stabilitatea si precizia orei ... erau foarte exacte ... am mai vazut si in marile intreprinderi , unde erau sute de terminale tip ceas . Asa ca nu cred ca e o simpla problema de alimentare ... montajele cu 555 nu sint suficient de stabile , ( pentru un ceas ) . Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 @ciprivw -cauta scheme de ceas p-aici...pune link aici...vedem,modificam...@vasile eugen -Ceasul nu are indicator de secunde,deci e logic sa primeasca un impuls pe minut si la fiecare impuls sa miste minutarul.@gauss -asa e,o sa-l mut cel mai probabil la diy Link spre comentariu
ciprivw Postat Iunie 10, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2012 Multumesc pt mutarea discutiei aici. Cunostintele mele de electronica sunt destul de slabe, dar un aparat de masura si un ciocan de lipit tot gasesc prin casa, iar daca schema pentru acest montaj nu e foarte complexa, cred ca m-as putea descurca in realizarea ei, cu postarea evolutiei si a rezultatelor. La gasirea unei scheme potrivite sper sa ma puteti ajuta... Link spre comentariu
Barbu Paul Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 Sistemul de ceasuri era comandat de un ceas "mama" , si nu este vorba de un impuls pe minut, polaritate liniei de alimentare a bobinelor, se inversa din minut in minut. Inversare se realiza cu relee intermediare, se poate utiliza o punte "H" cu tranzistoare pentru o fiabilitate sporita.Au mai existat ceasuri cu alimentare pe "3 fire" (ceasul pe care il aveti poate fi modificat sa functioneze cu alimentare pe "3 fire), tensiune de alimentare era de 12 VDC, erau utilizate la sisteme la care lungimea liniei de alimentare era sub 100 m. Cu stima Barbu Paul Link spre comentariu
puriu Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 Ceasul pilot se face foarte simplu cu un microcontroler (cel mai mic si ieftin) prevazut cu un cuart de ceas de 32.768 Hz. Tot sistemul se alimenteaza dintr-un acumulator-tampon cu plumb de 24V cu incarcare permanenta. Consumul total este de 16 mA inmultit cu numarul de cadrane. Pentru 10 cadrane (5 ceasuri de gara) consumul este de 160 mA sau cca. 4 Ah pe zi. O baterie de 20 Ah incarcata asigura consumul timp de 5 zile fara curent de la retea. Curentul permanent de incarcare trebuie sa fie ceva mai mare decat consumul total al sistemului (250 mA in cazul de mai sus).Spor la treaba si succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum