Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Control de turatie la motor electric


Vizitator culeadragos

Postări Recomandate

La schema respectiva mai trebuie o dioda de putere,

IRF3205 are dioda deja integrata in capsula, nu mai e nevoie de dioda externa.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Marian

    6

  • Liviu M

    5

  • crispus

    4

  • puriu

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Esti mai sigur cu o dioda externa montata direct pe bornele motorului, se prea poate sa nu se foloseaca neaparat 3205, si avand in vedere ca tensiunea este de doar 12V se pot foloi si diode redresoare de pe la sursele PC.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

La schema respectiva mai trebuie o dioda de putere,

IRF3205 are dioda deja integrata in capsula, nu mai e nevoie de dioda externa.
IRF3205,ca orice alt mosfet contine o dioda;dar tensiunea maxima DS,este 55V.Datorita autoinductiei,la blocarea mosfetului,tensiunea poate depasi 55V,distrugand mosfetul.Dioda pusa in paralel cu motorul,in primul rand trebuie sa suporte o tensiune de 150-200V,abia dupa aceea curentul datorat autoinductiei.Una peste alta.la un motor de 100W,am folosit o dioda rapida de 20A,la 200V.
Link spre comentariu

Vorbim amandoi de o dioda de substrat, polarizata direct, pe care cad ~1.3V la un curent (in impulsuri) de max. 390A, da?

Atata timp cat energia disipata pe dioda nu depaseste ce suporta dioda, nu e nici o problema (zic eu).

Mai ales daca tinem cont c-am pornit de la un circuit pentru 12VCC...

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Despre diverse scheme de regulatoare si rolul diodei care sunteaza autoinductia,s-a discutat aici viewtopic.php?f=41&t=22520Presupunand totusi ca dioda interna suporta varfurile de tensiune inerente comutatiei,cat si curentul datorat autoinductiei,care poate avea valori importante,chiar daca pentru scurt timp, acesta va incalzi mosfetul,inrautatind Rds,care creste cu temperatura.O dioda externa inlatura acest neajuns,mosfetul lucrand mai lejer,din punct de vedere termic.

Link spre comentariu

Nu te superi daca de data asta ii cred pe cei de la IR, da?Daca te uiti in data sheet, in figura 14 ai sa vezi formele de unda pentru tensiune/curent. Surpriza - nu e nici un varf de tensiune acolo.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

As zice totusi,ca adresandu-ne incepatorilor,desi in multe privinte ma consider la randu-mi incepator,putina atentie in ce priveste postarile noastre,n-ar strica.Daca vrei,putem continua discutia,cu argumente pro si contra,dar nu aici,ci in topicul pomenit de mine. Cu siguranta acolo s-ar exprima si alti colegi de forum,mult mai experimentati ca mine,pe cand aici am reusi doar sa derutam pe unii.Presupunand ca aceasta discutie prezinta interes in ceea ce te priveste...Sau discutia poate ramane in coada de peste,fiecare intelegand ceea ce vrea...

Link spre comentariu

putina atentie in ce priveste postarile noastre,n-ar strica.

Detaliaza, te rog. Unde-i neatentia? :nas: Sau ce e nelalocul lui in posturile mele?

 

 

LE Sorry, am gresit!!!!! :jytuiyu

pisica matache (si cei care au mai sustinut asta) are (au) dreptate!!! In schema asta trebuie diode (da' nu din cauza ca nu face fata ci din cauza ca nu face fata ci din cauza ca in configuratia asta nu lucreaza)!

M-a luat valul si m-am gandit la alte schema. :jytuiyu

Inca o data scuze pentru zgomotul de pe topicl asta. :jytuiyu

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Apreciez ironia subtila;poate din neatentie insa ai trecut peste un aspect pomenit de mine.Dioda interna va trebui sa disipe energia acumulata de inductanta rotorului,dupa blocarea mosfetului.Energie care se disipa sub forma de caldura;care caldura mareste Rds,micsoreaza puterea maxim admisa de mosfet.Cresterea Rds duce la cresterea puterii disipate,cand mosfetul conduce,care duce la cresterea temperaturii...si asa mai departe.Esti de acord ca o dioda montata antiparalel pe motor,mentine mosfetul mai rece,micsorand stresul termic si imbunatatind randamentul?In plus,e greu de calculat curentul suportat de dioda,datorat autoinductiei;nu este exclus ca in anumite conditii,acesta sa depaseasca curentul maxim admis.In fond curentul prin dioda este egal cu tensiunea de autoinductie,care apare la bloarea mosului,care tensiune poate fi mare functie de inductanta si curentul ce a circulat prin inductanta,timp conductie,etc, impartita la rezistenta rotorului,care functie de puterea motorului poate avea ohmi,sau zecimi de ohmi.Ce vreau sa subliniez,e ca problema e ceva mai complexa decat pare la prima vedere,cu multe variabile si cred ca discutia depaseste nivelul de intelegere a unui incepator;care incepator insa,poate testa practic cu si fara dioda montata pe motor,functionarea regulatorului,fiabilitatea in timp,regimul termic al mosfetului,randamentul,asta cu putina rabdare si un minim de cunostinte.

Link spre comentariu

Nu era nici o ironie nicaieri.Dioda de "descarcare" a energiei bobinelor (motoarelor, releelor) e necesara, n-am contrazis nicicand acest lucru.Din pacate m-am uitat superficial la schema propusa initial (m-am gandit la o (semi) punte, in care caz dioda tranzistorului de sus lucreaza) si nu m-am prins ca dioda din capsula nu intra niciodata in conductie *), asa ca n-are cum sa descarce bobinele. *) Mai sap sa vad daca chiar asa e sau zic vreo prostie.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări